columbo Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 hallo allemaal,ik heb een nokia 9500s,deze heeft geen lnb spanning meer en geen welcom's melodie meer weer,menu werkt goed,er zijn geen instellingen verandert.wie heeft een sevice manual of weet hoe en waar mee ik dit defekt kan verhelpen?
trust Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 Geen lnb spanning kan zijn dat het in het lnb menu uitgeschakeld staat , maar een veelvuldig voorkomende oorzaak was , spoel L10 op de tunerprint doorgebrand door kortsluiting in de coaxkabel Probeer eerst een een hard-reset (netstekker eruit , de op en neer pijltoetsen op de nokia ingedrukt houden , de stekker er weer in en even later de toetsen loslaten ) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
columbo Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2008 hy TRUST, ik heb L22 vervangen (door een ander exempaar} deze was defect,L10 heb ik niet kunnen vinden. ik heb nu 18 volt op Lnb aansluiting staan, echter geen ontvangs signaal{logo L boven op scherm. Heb je meschien nog een tip?alvast bedankt, Sorry voor erg late reaktie ,Columbo.
trust Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 Die hard-reset ook nog gedaan ? die zet e.v. foute instellingen weer goed . Als het niet lukt kun je er van de week ook een keer mee langs komen ('s avonds) kijken we er samen naar . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
columbo Geplaatst: 19 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2008 hy trust ,de hard reset heb ik eeb paar maal gedaan,de wekomst melodie werkt nu ook weer.en ook is er 18 volt op de F conector .maar hij geeft No signal aan,dmv.het logo links boven op het scherm,op alle frekenties bij zowel H als V polarisatie.
trust Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 als je wilt ? Origineel bericht van: trust Als het niet lukt kun je er van de week ook een keer mee langs komen ('s avonds) kijken we er samen naar . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Jan Ambers Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 Check Uw LNB frekwenties en LO frekwenties... 9750/10600 enz Check de spanningen vr antenne in menu, er kan veel verkeerd ingesteld worden!
columbo Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2008 heb ik allemaal gekontroleerd is ok. Bij het opstarten is er heel even signaal op de satfinder,daarna valt het weg en de power led gaat ook uit.
trust Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 Origineel bericht van: columbo hy trust ,de hard reset heb ik eeb paar maal gedaan,de wekomst melodie werkt nu ook weer. en ook is er 18 volt op de F conector .maar hij geeft No signal aan,dmv.het logo links boven op het scherm,op alle frekenties bij zowel H als V polarisatie. dat er 18 v gemeten word op de F-conn. zegt niet alles , je moet onder belasting meten , met aangesloten lnb dus . Het kan best zijn dat die 18 v in elkaar zakt met de lnb eraan . Werkt een andere ontvanger wel op die coax kabel ? waar zet je de satfinder er tussen , bij de ontvanger ? gezien het feit dat je even signaal hebt , zou er ook sluiting in de kabel / lnb kunnen zitten . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
columbo Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2008 Hy trust, onder belasting valt de 18Volt sp.weg.Coax en twin Lnb zijn ok,ik heb er een D box 9200 en een Dream box 7020 op aangesloten,vandaar dat ik zeker weet dat alles ok is.de des betreffende ontvanger heb ik via inruil gekregen.bijna half gesloopt,frontje was weg en klepje.
trust Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Meet eens voor en na die L22 onder belasting Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
columbo Geplaatst: 7 september 2008 Auteur Geplaatst: 7 september 2008 ik heb nu wel 18v op lnb uitgang,maar geen signaal,div.inst.vergeleken met een werkend apperaat,alles is het zelfde.waarschijnlijk tuner overleden???
metropar Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 hoe groot is je schotel? rare vraag he maar wat ook nog al eens voor komt is over sturing van de ontvanger dit gebeurd alleen met ontvangers voor zien van de ndt1006 tuner en een schotel groter dan 60 cm de ned zenders slaan dan meestal dicht maar duitse fta ontvangst in de lage band zoals bibel tv bijv. is dan nog wel te ontvangen dit is eenvoudig op te lossen met een satslope of regelbare demper tussen de coax kabel gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
columbo Geplaatst: 11 september 2008 Auteur Geplaatst: 11 september 2008 mijn schotel is 1M en is voorzien van een twin lnb invacom 0,3db. Alle andere recievers,oa.Dbox 9200,en dreambox 7020, werken goed op bijde uitgangen.geeft hij ook via het logo aan no signal,en om dec 10 sec lnb short, en daarna 3sec op de sat finder swaiger sf 9000 plus 6sec signaal en valt dan weer weg.
columbo Geplaatst: 11 september 2008 Auteur Geplaatst: 11 september 2008 alleen in het menu Lnb control of tuner blijft het signaal constant aan,ik kan ook zenders zoeken en hij vind deze dan ook,maar als ik op de ok knop druk valt het signaal weer weg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen