Ga naar inhoud


Nokia D box 9500s geen LNB spanning


columbo

Aanbevolen berichten


Geen lnb spanning kan zijn dat het in het lnb menu uitgeschakeld staat , maar een veelvuldig voorkomende oorzaak was , spoel L10 op de tunerprint doorgebrand door kortsluiting in de coaxkabel

Probeer eerst een een hard-reset (netstekker eruit , de op en neer pijltoetsen op de nokia ingedrukt houden , de stekker er weer in en even later de toetsen loslaten )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hy TRUST, ik heb L22 vervangen (door een ander exempaar} deze was defect,L10 heb ik niet kunnen vinden. ik heb nu 18 volt op Lnb aansluiting staan, echter geen ontvangs signaal{logo L boven op scherm. Heb je meschien nog een tip?alvast bedankt, Sorry voor erg late reaktie ,Columbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hard-reset ook nog gedaan ? die zet e.v. foute instellingen weer goed .

Als het niet lukt kun je er van de week ook een keer mee langs komen ('s avonds) kijken we er samen naar .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je wilt ?

 

Origineel bericht van: trust

Als het niet lukt kun je er van de week ook een keer mee langs komen ('s avonds) kijken we er samen naar .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
hy trust ,de hard reset heb ik eeb paar maal gedaan,de wekomst melodie werkt nu ook weer. en ook is er 18 volt op de F conector .maar hij geeft No signal aan,dmv.het logo links boven op het scherm,op alle frekenties bij zowel H als V polarisatie.



dat er 18 v gemeten word op de F-conn. zegt niet alles , je moet onder belasting meten , met aangesloten lnb dus .
Het kan best zijn dat die 18 v in elkaar zakt met de lnb eraan .

Werkt een andere ontvanger wel op die coax kabel ?
waar zet je de satfinder er tussen , bij de ontvanger ? gezien het feit dat je even signaal hebt , zou er ook sluiting in de kabel / lnb kunnen zitten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hy trust, onder belasting valt de 18Volt sp.weg.Coax en twin Lnb zijn ok,ik heb er een D box 9200 en een Dream box 7020 op aangesloten,vandaar dat ik zeker weet dat alles ok is.de des betreffende ontvanger heb ik via inruil gekregen.bijna half gesloopt,frontje was weg en klepje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meet eens voor en na die L22 onder belasting

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hoe groot is je schotel?

rare vraag he

maar wat ook nog al eens voor komt is over sturing van de

ontvanger dit gebeurd alleen met ontvangers voor zien van de ndt1006 tuner en een schotel groter dan 60 cm de ned zenders slaan dan meestal dicht maar duitse fta ontvangst in de lage band zoals bibel tv bijv. is dan nog wel te ontvangen dit is

eenvoudig op te lossen met een satslope of regelbare demper

tussen de coax kabel

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn schotel is 1M en is voorzien van een twin lnb invacom 0,3db. Alle andere recievers,oa.Dbox 9200,en dreambox 7020, werken goed op bijde uitgangen.geeft hij ook via het logo aan no signal,en om dec 10 sec lnb short, en daarna 3sec op de sat finder swaiger sf 9000 plus 6sec signaal en valt dan weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...