Ga naar inhoud


YouCa maakt kabel kijken goedkoper


kaelem

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Apple740

Ik kom iedere keer weer het woord "analoog" tegen, onbegrijpelijk. Al die moeite die gedaan moet worden voor iets dat in ~2012 afgeschaft wordt. Europa streeft naar analoge afschaffing rond dat tijdstip.

Voor de zoveelste keer.. Niemand gaat analoge kabel in 2012 uitzetten. Alleen de analoge TV-zenders in de ether gaan er in 2012 in de EU uit.

De analoge TV via de ether is in ons kikkerlandje in 2006 al uitgezet. De kabel zal in 2020 nog wel analoog uitzenden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Voor de zoveelste keer.. Niemand gaat analoge kabel in 2012 uitzetten.


Ik ben benieuwd waar jij die glazen bol vandaan hebt. smile

Michaël van Praag, ex-voorzitter van Ajax en de afgelopen tijd namens de Eredivisie CV in onderhandeling met de kabelaars, vertelde in het tv-programma NOS-Studiovoetbal dat de kabelaars streven naar gefaseerde analoge afschaffing die in 2012 voltooid moet zijn.

Natuurlijk is dit geen officiële mededeling, mogelijk waren de kabelaars zelfs niet blij met de uitspraak die van Praag meenam van de onderhandelingstafel, maar waar rook is is vuur zullen we maar zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Voor de zoveelste keer.. Niemand gaat analoge kabel in 2012 uitzetten.


Ik ben benieuwd waar jij die glazen bol vandaan hebt. smile

Nu ga je de rollen omdraaien. Waar komt _jouw_ glazen bol vandaan die zegt dat de analoge kabel in 2012 uitmoet.

De analoge kabel is een privaat netwerk en mag zolang doordraaien als de kabelaars dat willen (ofwel: zolang als dat er vraag blijft). Dit heeft helemaal niets met de analoge ether van de overheid te maken, en 2012 heeft dus ook in het geheel niets met de analoge kabel te maken.
Citaat:
Michaël van Praag, ex-voorzitter van Ajax en de afgelopen tijd namens de Eredivisie CV in onderhandeling met de kabelaars, vertelde in het tv-programma NOS-Studiovoetbal dat de kabelaars streven naar gefaseerde analoge afschaffing die in 2012 voltooid moet zijn.

Natuurlijk is dit geen officiële mededeling, mogelijk waren de kabelaars zelfs niet blij met de uitspraak die van Praag meenam van de onderhandelingstafel, maar waar rook is is vuur zullen we maar zeggen.

Dit is inderdaad niets meer dan een gerucht, mogelijk is hij zelf ook in de war met de ether! Zolang er vraag is blijft de analoge kabel bestaan. Of zolang de must-carry wet blijft bestaan, net wat er eerder zal veranderen.

Ik geloof echt niet dat in 2012 de analoge kabel uitgaat. Heel misschien rond 2015, eerder lijkt me erg sterk. En de analoge must-carry blijft denk ik ook wel tot ~2020 actief.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Dus winst in bandbreedte hoeven we voorlopig niet te verwachten voor 2015? Hmm. Ik blijf bij sat. smile

Ach, voor die tijd zullen ze het pakket echt wel uitkleden zoals de afgelopen jaren ook is gedaan, dat zal veel bandbreedte opleveren. Als ze ooit nog op 128QAM of 256QAM overgaan zal dat ook weer een flinke bak bandbreedte opleveren. Maar analoog helemaal uit zal niet zo snel gebeuren schat ik zo in.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Tja, uitkleden? Het is analoog of niet. Een paar zender eraf helpt niet echt. Hoe zou dat 'uitkleden' er uit moeten zien dan?

Als ze b.v. CNN eraf halen dan zou dat 38mbit/s (64QAM) of 51mbit/s (256QAM) opleveren.

Caiw heeft nu b.v. nog 24 analoge zenders uit m'n hoofd, 10 minder dan de grote kabelaars. Dat zou dus 380mbit/s (64QAM) of 510mbit/s (256QAM) opleveren. Als ze het analoge pakket reduceren tot een zender of 10-15 dan zou dat 20 frequenties ofwel 760mbit/s (64) of 1020mbit/s (256) opleveren. 1020mbit/s, dat is genoeg voor 340 zenders in CDS-kwaliteit.

Daar hoef je bij CDS niet om te komen.
Origineel bericht van: Pjotrb
Nederland 1, 2 en 3 + de regionale zender. Voor de rest alleen nog maar digitaal....

Nah, ook nog de VRT, lokale zender (must-carry) en de zenders uit het settopboxpakket, minstens. Kijk naar CDS en je begrijpt dat dat voor veel mensen genoeg is. En dat zou dus toch 20 frequenties opleveren, en dat helpt zeker wel.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt allemaal wel mee bij CDS....

 

Toen ik na 10 jaar trouwe dienst mijn CRT TV kon weg gooien en er een 42 inch TFT TV voor terug kocht, was ik bang voor blokjes en andere compressiezooi.

Maar ik moet toegeven dat het beeld erg goed is van CDS op een groot formaat beeldscherm.

 

Beetje off-topic, maar ik wilde het even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Toch klopt dat wel.

Ik zie ook nog steeds geen blokjes en zie ook maar weinig verschil tussen UPC digitaal en CDS.

 

Vraag ik me toch nog steeds af hoe het kan dat een bedrijf verplicht word om zijn duur betaalde kabels/faciliteiten te openen voor derden.

 

Nog even en dan moet ik verplicht mijn koeien en melktank uitlenen om een nieuwe kaasmaker ruimte te geven voor het maken van zijn kaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...