Ga naar inhoud


YouCa maakt kabel kijken goedkoper


kaelem

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
@metoo, die 15 euro is éénmalig, en het Z1 abo (analoog) is 15,90 euro, en dat blijft zo incl de extra 60 digitale kanalen en een Humax ontvanger en smartcard laugh
Ze moesten iets doen van Ziggo, want XMS is goed bezig hier in onze wijk. Concurrentie werpt hier wel zijn vruchten af vind ik whistle


Ja, ik weet het, had even een enorme blackout, want had zelf een week of 6 geleden nog zo'n starterspakket opgehaald voor mijn moeder, was toen nog 39 euro, want sommige analoge kanalen waren niet meer om aan te zien.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: MP4
Goed bezig in de wijk? En hoeveel HD kanalen kunnen er worden ontvangen?

Zeker goed bezig :D

Brava HDTV
Discovery HD
National Geographic Channel HD
The History Channel HD
HD NL
Eurosport HD
cool


Het nadeel is wel dat je in XMS-net gebied moet wonen om van de superaanbieding gebruik te kunnen maken. Als je dus woont in een wijk waar XMS-net niet actief is, mag je de volle pond betalen aan Ziggo. Dat is wel balen voor mij, ik verhuis over een jaar naar Amersfoort en daar is XMS-net niet actief. Wel balen en ik mag geen schotel meer ophangen, dus is het dubbel balen! cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Nou we zijn bijna een jaartje verder en het tarief van Ziggo is bekend als dat zo blijft gaat het dus niet lukken om dat voor 8-9 euro beschikbaar te stellen.

 

Ziggo stelt wholesaletarief voor van 11 euro voor analoge tv

 

Ziggo maakt bekend een wholesaletarief voor analoge tv voor te stellen van 11,05 euro. Het retailtarief van Ziggo is 16,25 euro. Het wholesaletarief maakt deel uit van het pakket verplichtingen dat de Opta heeft opgelegd aan Ziggo en UPC; zij worden verplicht analoge tv voor wederverkoop aan te bieden. Daarnaast moeten zij derden op hun netwerk toelaten met een door hen zelf samen te stellen pakket van digitale tv. Voorstellen van Ziggo en UPC in het kader van de verplichtingen worden sinds enkele maanden besproken in een Industry Group, waarin ook partijen deelnemen die in de wholesaledienst geinteresseerd zijn. Aan de besprekingen wordt nu het voorgestelde wholesaletarief voor analoge tv toegevoegd.

 

Inmiddels hebben onder andere Tele2 en YouCa bekendgemaakt in beginsel van de openstelling van de kabel voor tv-diensten gebruik te willen maken. Verder nemen ook Online en Scarlet in de Industry Group deel. De verplichting geldt overigens niet voor de kleinere kabelaanbieders.

 

Ziggo komt tot zijn voorgestelde tarief van 11,05 euro door op haar retailtarief diverse posten in mindering te brengen, namelijk BTW (2,59 euro), contentkosten zoals auteursrechten (1,29 euro), transmissiekosten voor digitale kanalen (61 cent) en de retailkosten van marketing, klantenservice etc. (71 cent). Ziggo benadrukt dat het met deze berekeningswijze de methodiek van de Opta volgt. Dat betekent dat zowel een cost-plus prijs berekend wordt (alle kosten bij elkaar opgeteld) als een retail-minus prijs (retailprijs minus de kosten die Ziggo niet meer behoeft te maken).

 

UPC heeft het door haar voorgestelde wholesaletarief nog niet bekend gemaakt. Het tarief zou, volgens het Financieele Dagblad, iets hoger zijn dan het tarief dat Ziggo voorstelt. Volgens eerdere berichten van het Ministerie van Economische Zaken zou het tarief maximaal 4,50 euro kunnen zijn om een business case mogelijk te maken.

 

Bron: Telecompaper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


Ik zou liever zien dat de Opta al die moeite gaat steken in het toegankelijker maken van digitaal, door kabelaars te verplichten CI+ te ondersteunen en interne DVB-C tuners, geen meerprijs op extra smartcards etcetera, puur om de nadelen van digitale televisie weg te werken zodat we straks eindelijk dat bandbreedte verslindende analoog achter ons kunnen laten.


Dwing de kabelaars alsjeblieft niet om CI+ te ondersteunen; dat is een norm die voor de consument absoluut onwenselijk is. Dwing ze gewoon om CI te ondersteunen, dat lijkt me veel beter. Overigens lijkt het me ook hoog tijd om ze te dwingen alle must-carry zenders digitaal ongecodeerd aan te bieden.


Citaat:

We moeten zorgen dat HDTV zo snel mogelijk de nieuwe standaard wordt, niet moeite en geld gaan investeren om analoog een 2e leven te geven. Dat is terug naar de vorige eeuw.


Maar HDTV mag niet misbruikt worden als middel om allerlei draconische DRM flauwekul in te voeren, iets wat je nu in Duitsland ziet gebeuren, of in ieder geval een poging daartoe.


DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Denk dat je toch wel anders praat als je echt weet wat CI+ gaat inhouden en alle mogelijkheden geactiveerd worden. smile

Maar dat kan men met de UPC box ook doen hoor smile


UPC kan op afstand je harde schijf formatteren maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Bijv. het niet door kunnen spoelen van reclameblokken in opnames of het voorkomen dat je een opname of time-shift kunt starten bij een bepaald programma, kunnen ze volgens een technische medewerker die ik ooit sprak niet. Deze praktijken, die Calculator graag wil op zijn televisie, zijn echt voorbehouden aan CI+/HD+.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

UPC kan op afstand je harde schijf formatteren maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Bijv. het niet door kunnen spoelen van reclameblokken in opnames of het voorkomen dat je een opname of time-shift kunt starten bij een bepaald programma, kunnen ze volgens een technische medewerker die ik ooit sprak niet.

Momenteel... maar ook naar een software upgrade?? Er hoeven maar wat bitjes met de stream meegezonden worden die op 1 staan tijdens de reclame zodat je alle knoppen op je ontvanger en afstandsbieding disabled... bij wijze van spreken...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Momenteel... maar ook naar een software upgrade?? Er hoeven maar wat bitjes met de stream meegezonden worden die op 1 staan tijdens de reclame zodat je alle knoppen op je ontvanger en afstandsbieding disabled... bij wijze van spreken...


Het lezen van bitjes in een meegezonden flag en daarop bepaalde functie's kunnen uitschakelen is nou precies wat CI+/HD+ kan doen, maar niet de oudere CI standaard.

Het activeren middels een firmwareupdate zou betekenen dat de UPC receivers al CI+ aan boord zouden hebben maar dat is zeker niet het geval. (het zou tevens betekenen dat de eigenaren van de CanalDigitaal/Philips ontvangers ook de klos zouden zijn)
Link naar reactie
Delen op andere sites

geweldig

als moge blijken dat er ECHTE concurentie geleverd wordt voor ons kijkers

vermoed echter dat het allemaal (financiele) concurentie wordt > dus geen inhoud verbetering

commercieel moet de broek op houden, dus wat levert men dan in als ze goedkoper aanbieden, JUIST kwaliteit.

 

ciao

Footstompin' Music

Grand Funk Railroad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Maar dat de kostprijs maar rond de 6 euro is, komt toch ook van mensen die er verstand van hebben>

 

Blijkbaar hebben we jaren veel en veels te veel betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...