Ga naar inhoud

[400S] uitzetten van de ontvanger: display blijft hangen met Cleaning disk

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Laatst heb ik op mijn 400s de Fantacyteam 2.13.6 R2 geïnstalleerd. Alles werkt zoals verwacht behalve een irritant probleem bij het uitzetten van de ontvanger: display blijft hangen met Cleaning disk melding.

Als ik via telnet met de ontvanger verbind en het verantwoordelijke proces handmatig "kill", sluit het apparaat netjes af en gaat uit.

Voor zover ik het heb kunnen achterhalen, komt het omdat enkele dead... bestanden (timeshift neem ik aan) niet verwijderd kunnen worden (ook handmatig via telnet of ftp lukt het niet). Na wat zoekwerk, heb ik geprobeerd om de /var/media opnieuw te mounten met

Code:
mount -o remount,rw /var/media

maar ik krijg te foutmelding dat het om een read-only file system gaat.

Iemand enig idee hoe dit komt, of nog beter hoe ik dit op kan lossen?

Let op dat de HD leeg maken en alles opnieuw flashen, eventueel met een ander image, niet echt een oplossing is...

Geplaatst:

dit is een bekend probleem, als je voor het afsluiten even naar een ander kanaal schakelt heb je het niet meer.

Geplaatst:

Hallo draadloos,

Dat antwoord had ik al ergens gelezen, maar omdat niet de lopende opname het probleem veroorzaakt, maar een aantal oude bestanden, helpt even zappen niet.

Uiteindelijk heb ik het als volgt opgelost:

- timeshift uit en standby op Warm

- na uitzetten via telnet verbinden en het proces dat blijft hangen handmatig stoppen (hierdoor gaat het apparaat in standby)

- /var/media unmounten en dan met -w switch opnieuw mounten

- chmod a=w dead* om de rechten goed te zetten

- alle dead* bestanden verwijderen

Na deze acties functioneert alles normaal.

Mocht iemand baat hebben bij een duidelijke stap voor stap handleiding, meld het hier en ik zal alles uitvoerig opschrijven zodat ook beginnende gebruikers ermee uit de voeten kunnen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen