Gast michiellpvr5020 Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 3 weken met vakantie geweest en zodra er nu een druppel regen valt gaat het beeld op zwart. Signaalsterkte is bij droog weer rond de 60%, signaalkwaliteit rond de 86% op astra 1 (RTL4). Signaalsterkte is bij droog weer rond de 63%, signaalkwaliteit rond de 91% op Astra 3 (regionale zenders). Zou de schotel verdraait kunnen zijn? Wat ik dan echter niet snap is dat signaalsterkte en signaalkwaliteit nog net zo zijn als voordat dit probleem zich voordeed.
aaannk Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 heb het pas ook gehad bij regen slecht signaal bij mij was het een kwestie van opnieuw even uitrichten, schilders op het dak geweest en waarschijnlijk miniem de schotel verdraaid/bewogen denk ik tenminste, kan ook andere oorzaak geweest zijn. Maar voldoende om signaal bij slecht weer blokkerig of helemaal weg te laten vallen. Dus opnieuw uitrichten, succes mvg Wiljo
Tuurtje Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 Had ik ook last van, vooral op Astra2 met de Zone Reality zenders bij een beetje bewolking of regen geen beeld meer. Heb afgelopen week een Professionele sat-meter geleeend en even het dak op geweest 01:00 en buiten is het redelijk bewolkt waarden zijn nu: Astra1 RTL4 SNR: 93% AGC (Quality): 87% 12,6 dB Astra3 RTV N-H SNR: 92% AGC (Quality): 87% 12,1 dB Hotbird CNN SNR: 85% AGC (Quality): 87% 9,81 dB Astra2 BBC London SNR: 88% AGC (Quality): 90% 10,6 dB Dus schotel en koppen even goed afstellen Tuurtje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen