Ga naar inhoud


Probleem Inverto, CI of CD-card ?


HenkRood

Aanbevolen berichten

Het lijkt op de wet van Murfy confused

Ik probeer al 3 dagen mijn smartcard te reactiveren, maar er gebeurt niets ondanks het uitvoeren van alle voorgeschreven handelingen w.o. toestel aan op SBS6! Alle FTA-zenders geven beeld/geluid maar de gecodeerde niet. Mijn CI-module(Z-CAS MatrixCam Reborn) geeft als einddatum van de card: 31-07-08.

Het lijkt erop dat her-activatie via de schotel is mislukt door problemen met mijn CD TwinDuoLNB rond het eind van de maand. Deze LNB is inmiddels vervangen én heeft ook al alle zenders laten zien. Waarom heractivatie via internet niet lukt (nu al 7x) is mij een raadsel!! Wie weet raad? Van CD heb ik nog geen reactie vernomen, terwijl ik via dat andere S-forum begrijp, dat toch vrij snel wordt gereageerd.

 

Groet, Henk Rood cry

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem opgelost!

Tip van Satneef (satelietforum; Can.Digit.):

sommige modules (en ook kaartlezers) kunnen geen heraktivatiesignaal verwerken.

(2)Wel ontvangen de meeste (eigenlijk allemaal wel) het maandelijkse updatesignaal.

(3)Probeer het heraktiveren eens in een ontvanger waarvan je zeker weet dat het wel lukt.

 

Het blijkt dat mijn(?) CI-module het her-activatiesignaal niet kan verwerken!

 

Bij mijn leverancier was dat in een simpele Philipconfuseds ontvanger (zonder losse Interface) in 10 minuten gefikst!!

Blijft de vraag waarom dit niet via de Z-CAS MatrixCam Reborn en/of de AstonCrypt module kan ?????

 

Van de CD-"klantenservice" cry heb ik nog niets gehoord ..........

 

Groet, Henk Rood

 

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HenkRood

Blijft de vraag waarom dit niet via de Z-CAS MatrixCam Reborn en/of de AstonCrypt module kan ?????

Van de CD-"klantenservice" cry heb ik nog niets gehoord ..........

Groet, Henk Rood


Beide modules kunnen het wel het is een software kwestie en juist daar vertel je niets over.

Van de klantenservice kun je niet verwachten dat ze service gaan geven op niet gecertificeerde modules, niet dat het met de eigen module veel beter zal zijn. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Beide modules kunnen het wel; het is een software kwestie en juist daar vertel je niets over.

Origineel bericht van: Gene 1225
Ik kan aart44 alleen maar bijtreden : beide modules hebben het in mijn inverto steeds prima gedaan .

Mijn leverancier is er niet van op de hoogte dat juist het HER-activeringsignaal niet zou worden verwerkt door welke cammodule dan ook. Frapant is, dat het door middel van een standaard Philips satelietontvanger wel wordt verwerkt en niet door de cam-modules die door Bomb**ck mee zijn geleverd (c.q. geadviseerd) met de CD-uitvoering van mijn Inverto! De eerste activatie én de maandelijkse activatie, heeft nooit een probleem opgeleverd.
Het probleem is ontstaan doordat hij het maandelijkse signaal heeft gemist door een storing in de LNB.
Citaat:
Origineel gepost door Satneef (Satelietforum)
.................
sommige modules (en ook kaartlezers) kunnen namelijk geen heraktivatiesignaal verwerken.
Wel ontvangen de meeste (eigenlijk allemaal wel) het maandelijkse updatesignaal.[/i]
Probeer het heraktiveren eens in een ontvanger waarvan je zeker weet dat het wel lukt.

Citaat:
Citaat:
Origineel gepost door Satneef (Satelietforum)
Dat het niet kan, kan aan de firmware versie liggen.
Dergelijke modules kunnen meestal ge-upgrade worden naar een nieuwere versie.

Dat zijn antwoorden waar je wat aan hebt!

Origineel bericht van: aart44

Van de klantenservice kun je niet verwachten dat ze service gaan geven op niet gecertificeerde modules, niet dat het met de eigen module veel beter zal zijn. laugh

Dat moet je dan wel weten! Als de card niet werkt en aangeeft dat de geldigheid is verlopen is de eerste reactie: ok, via Mijn CanalDigital, cardnummer ingeven en hupsakee, hij doet het weer! Als dat niet werkt (na 3dagen proberen) ga je je vraag stellen bij de klantenservice (dat is ***, volgens mijn leverancier) én op de satelietforums je medegebruikers bevragen! Via Satelietforum kreeg ik zeer snel een reactie van o.a. [de orginele] CanalDigitaal webredactie. Dát is service!! [Niet een overspannen crazy Klantenservice]

Groet, Henk Rood

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HenkRood
Henk Rood


Nou misschien vind je het leuk om keurige quotes te maken met een leuk kleurtje er in??

Maar we zijn even ver als toen we begonnen, je klaagt dat je geen update krijgt maar geeft geen enkele info.

Hier en hier staat info hoe de Aston te upgraden dus met een Topfield PVR in de 5 serie of opsturen naar de importeur of maar dat duurt langer naar Aston France.
En in de oude database staat hoe de Reborn geupgrade kan worden zo nu heb je alle info.

Doe er wat mee inplaats van leuke quotes te maken waar je verder helemaal niets mee opschiet. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Aart,

Zo te zien ben je al een oude rot in dit gebied en wellicht een electronica-expert. Vandaar je ietwat geagiteerde opmerkingen. Ik ben slechts een gebruiker, die tegen wat problemen aanloopt, die meestal wel worden opgelost via een vraagstelling in een van de fora. Ook het probleem van heractivatie is na een (reeds gequote) aanwijzing keurig opgelost bij mijn leverancier!

Dat ik af en toe een update van de software van de ontvanger moet ophalen van de sateliet is te doen. Maar die toestanden die je moet uithalen om de CI-module te updaten gaat me boven de pet!! Een normale gebruiker heeft die mogelijkheden niet thuis. Dus dat wordt weer een gang naar de dealer.

Toch nog bedankt voor de aanwijzingen.

 

Groet, Henk Rood ( What's in a name?)

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Henk,

 

Nu ben ik absoluut geen elektronica expert, maar het probleem zal zich als je geen aktie onderneemt maandelijks gaan herhalen.

Omdat het om twee ci modules gaat en niet om de Inverto zelf zou je voor de oplossing ook eens in een ander topic kunnen lezen.

Voor de Aston staat het er een tig aantal keren. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Aart44 voor je bezorgdheid en je link naar een (toepasselijke) topic laugh

Mij is verzekerd (en dat is óók al 2, respt. 1 jaar gebleken), dat de maandelijkse update van de geldigheid van de card niet het probleem zal zijn.

Voor je informatie: de (uitgelezen via Inverto) gegevens van de Aston (geleverd dec.2006) waren orgineel: serienr.0100.055856; bedieningversie: 2.1700 T; hardwareversie: 1.0000; Cicasversie: 1.0002; bootversie: 1.0300. Na een (blijkbaar) spontane update actie zijn de gegevens: serienr.FFFF-055856; bedieningversie 1.0300B; Hardwareversie: ----; cicasversie 1.0002; bootversie: ---- Op dat moment kreeg de Inverto (meer) nukken. Ik had een (reserve) CI-module die met deze Inverto was meegeleverd en die gaf+geeft geen problemen met opnames en decoderen van de Inverto. Dat is een Z-CAS Matrixcam Reborn; gegevens: ZCAS v. 1.1; cardinfo: SECZ; firmwareversie: 1.0.1.0 (geleverd maart 2007)

Ik wacht in spanning blush de volgende wisseling van de maand af of de ene of de andere voorspelling uitkomt!

 

Groet, Henk Rood

 

 

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aanvulling type: Aston Dual 1.07 (aan de hand van de afbeelding; er staat AstonCrypt op)

 

Vraagje: is dit het "nieuwste" type?

 

groet, Henk

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: HenkRood
Bedankt Aart44 voor je bezorgdheid en je link naar een (toepasselijke) topic laugh
Mij is verzekerd (en dat is óók al 2, respt. 1 jaar gebleken), dat de maandelijkse update van de geldigheid van de card niet het probleem zal zijn.
Voor je informatie: de (uitgelezen via Inverto) gegevens van de Aston (geleverd dec.2006) waren orgineel: serienr.0100.055856; bedieningversie: 2.1700 T; hardwareversie: 1.0000; Cicasversie: 1.0002; bootversie: 1.0300. Na een (blijkbaar) spontane update actie zijn de gegevens: serienr.FFFF-055856; bedieningversie 1.0300B; Hardwareversie: ----; cicasversie 1.0002; bootversie: ---- Op dat moment kreeg de Inverto (meer) nukken. Ik had een (reserve) CI-module die met deze Inverto was meegeleverd en die gaf+geeft geen problemen met opnames en decoderen van de Inverto. Dat is een Z-CAS Matrixcam Reborn; gegevens: ZCAS v. 1.1; cardinfo: SECZ; firmwareversie: 1.0.1.0 (geleverd maart 2007)
Ik wacht in spanning blush de volgende wisseling van de maand af of de ene of de andere voorspelling uitkomt!

Groet, Henk Rood



Nou Aart44, je voorspelling is uitgekomen: Vanaf nu (01-10-08) geen beeld meer!!! Einddatum Card 30-09-08 is niet ververst!!
Ik heb net een reactivatiesignaal via de website van CanalDigitaal verzonden, maar ik heb weinig hoop, gezien de vorige keer. De vorige keer heeft de leverancier/winkel de kaart in een simpele Ph*lipsontvanger gestopt en toen was ie in 10 min. weer actief. Ligt het dan aan de Inverto of de cam's(AstonDual 1.07 / Z-Cas MatrixCam Reborn)

Groet, Henk Rood

PS: Hij doet het nu weer!!! Terwijl ik "hooploos" dit berichtje typte, kwam het beeld terug! Einddatum card nu: 30-10-08. Card zit nu in de Aston (je weet wel die spontaan terugspringt naar de oude versie) maar het heractivatiesignaal verwerken kan die dus nog wel! Waarom de Z-Cas dan nu de laatste 2 maanden niet meer????
Rob? Jos?

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: HenkRood
Rob? Jos?

Sorry: geen clou.
Wat wel vreemd is: einddatum 31/10. Normaal gesproken is dit 31/volgende maand (zou nu dus 11 moeten zijn). Bij mij trouwens nu ook.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft voor mij onbegrijpelijk:

1) de Aston heeft gisteren [01-10-08] het heractivatiesignaal verwerkt smile

2) deze cam heb ik erin gelaten, maar verrekt het nu weer de opgenomen programma's goed te decoderen. mad Hij lijkt het wel gedaan te hebben (org.gecodeerd bestand naar backup, gedecodeerd in de root) maar het afspelen bevriest na plm 5 minuten en het orgineel speelt de Aston helemaal niet (het "oude"euvel".

Ik kan er wel (live) stations mee bekijken.

Met de Z-CAS kan ik de gecodeerde bestanden wel bekijken; hij zal ze ook wel decoderen..........

Maar heractiveren cry

 

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Wat wel vreemd is: einddatum 31/10. Normaal gesproken is dit 31/volgende maand (zou nu dus 11 moeten zijn). Bij mij trouwens nu ook.....


Sorry, niet goed gekeken: einddatum Card: 31/11/08

Groet, Henk

PS1: nog ideeen over werking CAM's ?? Beïnvloed door Inverto?? of toch een vervelende fout in de CAM
PS2: Rob: jouw CAM [Matrix Revolutions-UCAS 3.1]is een andere dan de mijne? [Z-CAS MatrixCam Reborn]

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: HenkRood
Sorry, niet goed gekeken: einddatum Card: 31/11/08

Wel goed gekeken, maar die datum is intussen aangepast (hier idemdito).

Origineel bericht van: HenkRood
PS2: Rob: jouw CAM [Matrix Revolutions-UCAS 3.1]is een andere dan de mijne? [Z-CAS MatrixCam Reborn]

Ja, volgens mij is dat een heel andere CAM.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...