Ga naar inhoud


Ogen laten laseren


Gast fatfreddy

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel een beetje aan het rondstruinen op het internet over alles wat betreft het laseren van ogen.Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die hier ervaringen mee hebben en deze met andere willen delen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb het ook wel eens overwogen en ook het internet afgestruind en daar kom je positieve als wel negatieve info tegen. Tegenwoordig staat de techniek voor niks maar ik heb maar 2 ogen en gaat er wat mis dat zit je in de ellende.

 

Er zijn meerdere fora ( je hebt ze misschien wel gelezen ) en daar staan toch meerdere gevallen op waar het echt goed mis ging en waar de techneuten het lieten afweten.

 

Ik heb nu al meer als 20 jaar maandlenzen waar ik weinig tot geen probs mee heb en hou het maar even zo tot ze iets meer garantie kunnen geven .

 

Ben je boven de 45,aan een leesbril omtkom je toch niet ondanks lenzen of laseren.... ;-(

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resultaat op korte termijn is in bijna alle gevallen positief. Helaas heb je maar 1 paar ogen!!

 

Dit soort behandeling en de bijbehorende techniek is nog zeer jong. Men weet gewoonweg niet voor 100% zeker wat de effecten zijn op de lange termijn voor je oog. In veel gevallen wordt er middels de laser de lens geslepen. (dunner gemaakt).

 

Ik draag (zachte)lensen. In- en uitzetten is een fluitje van een cent. De kosten van lenzen zijn dusdanig laag dat het geen financiele aderlating is als er een lens stuk gaat, kwijtraakt of vervangen moet worden.

 

Ik zou het beslist niet doen. Voor het lasergeld kan ik nog heel veel setjes lenzen kopen.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf hier over nagedacht om het te laten doen. Waar ik woon kost dat ongeveer 500 Euro voor de gehele behandeling.

Voor mij zou het zelfs minder wezen aangezien ik 1 oog heb wat 100% is en eentje die wat minder is (-1.5).

Nu heb ik dit eens besproken met een Amerikaanse kennis die dit als vak doet. Hij heeft iets van 15 jaar ervaring hiermee. Wat hij mij vertelde heeft mij doen besluiten om het niet te doen. Wat is er namelijk aan de hand in mijn specifieke situatie; Als ik een oog laat behandelen dan zou ik tussen 40-45 aan de leesbril moeten. Doe ik dat niet dan zou mijn "slechte" oog hoogstwaarschijnlijk gaan verbeteren, en mijn "goede" oog gaan verslechteren. Ergo ik zou geen (lees)bril hoeven dragen hoogstwaarschijnlijk. Niets is zeker in dit geval.

Als je het wilt laten doen, doe het dan (ruim) voor je 40e, want je ogen gaan gegarandeerd verslechteren tussen je 40e en 45e. Heel opvallend is dat dit verschijnsel zich voornamelijk bij mannen voordoet... confused

Het is een zeer goed gedocumenteerd verschijnsel, maar er is (nog) geen verklaring voor....

 

Dus mijn advies is om als het om beide ogen gaat, en je (veel) jonger bent dan 40 om het te overwegen. Gaat het om een oog en/of ben je boven de 35, dan zal ik het niet overwegen.

 

Dit allemaal uiteraard gebasseerd op een succesvolle behandeling!

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die leesbril klopt wel want toen ik tegen de 50 liep moest ik er ook aan geloven.

En als je boven de 60 komt moet je ook al zo langzamerhand gaan denken aan een klepperman.

 

Leo

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat je deze beslissing moet laten afhangen, van Het zichtvermogen, wat je met bril kunt behalen.

 

Een kennis van mij had duidelijk beperkingen, die met een bril niet meer te corrigeren waren. In het donker zag hij hele lichtsluiers rond een lamp en kwam na de laserbehandeling tot de conclusie, dat hij vroeger s'nachts eigenlijk blind was.

 

ook bij een z.g.n. cylinderfout in je oog kan een laserbehandeling voordeel geven.

 

Heb je m.b.v. een bril een "normaal" zichtvermogen zou ik het zo laten, geeft een bril onvoldoende correctie, of ben je beperkt met nachtzicht, zou je je kunnen laten voorlichten, of een laserbehandeling nut heeft.

 

Wat het risico betreft, dat is voor jou altijd 50%. Het gaat goed of het gaat niet goed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Ik heb het ook wel eens overwogen en ook het internet afgestruind en daar kom je positieve als wel negatieve info tegen. Tegenwoordig staat de techniek voor niks maar ik heb maar 2 ogen en gaat er wat mis dat zit je in de ellende.

Er zijn meerdere fora ( je hebt ze misschien wel gelezen ) en daar staan toch meerdere gevallen op waar het echt goed mis ging en waar de techneuten het lieten afweten.

Ik heb nu al meer als 20 jaar maandlenzen waar ik weinig tot geen probs mee heb en hou het maar even zo tot ze iets meer garantie kunnen geven .

Ben je boven de 45,aan een leesbril omtkom je toch niet ondanks lenzen of laseren.... ;-(


Ik draag ook al sinds jaar en dag lenzen, echter lijkt het mij wel kicken als ik wakker word, mijn ogen open doe en gelijk scherp zie, tevens met zwemmen de ogen onder water open kunnen doen...

maar idd de lange termijn is niet bekend, ik moet er niet aan denken dat het de verkeerde kant opgaat naarmate men ouder wordt.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer dan 20 jaar daglezen gebruikt. Ik was het helemaal zat en heb ongeveer 5 jaar geleden een laserbehandeling ondergaan. Wat een verademing! Beide ogen hadden een correctiefactor van ongeveer -1,5 met cilindrische afwijking. Nu nog steeds op 0. Ik zie zelfs beter dan met lenzen! Ik heb er alleen maar profijt van. In de sauna, met zwemmen, aan het strand. Je doet s'morgens je ogen open en je ziet meteen scherp!

 

De meeste mensen die de 40 gepasseerd zijn (ik ben nu 48) krijgen automatisch te maken met een leesbril. Dat is vrij normaal. Ik gebruik ook een leesbril/computerbril.

 

Mijn advies: Ga zelf bij een gerenommeerd bedrijf langs en laat je goed voorlichten. Nog veel belangrijker is: zijn je ogen wel geschikt voor een laserbehandeling!

 

Ik kan het zeker aanbevelen!

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Ik ben momenteel een beetje aan het rondstruinen op het internet over alles wat betreft het laseren van ogen.Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die hier ervaringen mee hebben en deze met andere willen delen ?

Ik heb het ook eens overwogen maar ik heb ook vele negatieve reacties gelezen op diverse websites en forums. Je hebt kans op halo's, contrastverlies, nachtblindheid, vervormingen en andere kwalen. Je ogen blijven altijd kwetsbaar, door een klap met bijv. een bal kan het flapje weer loslaten, dus als je sport kun je beter hieraan denken. Soms is een 2e behandeling nodig omdat de juiste sterkte niet in 1 keer wordt behaald. Ik ken 2 mensen die de ogen hebben laten laseren maar die nu toch weer een bril dragen. Ik heb 1 video gezien van een behandeling bij een kennis waarbij de behandeling steeds onderbroken moest worden vanwege het bloeden van haarvaatjes. Verder ken ik nog 1 geval waarbij Lasek beloofd werd maar het werd toch een Lasik behandeling. Denk er ook aan dat klinieken een commercieel uitgangspunt hebben waarbij ik me afvraag in hoeverre je gezondheid ondergeschikt is. Ik zou ook de 2 testen van de consumentenbond over ooglaserklinieken ook eens even lezen.
In mijn geval blijf ik dus gewoon een bril of daglenzen dragen, niet ideaal, maar ik loop liever geen risico om mijn ogen te verpesten.
Succes met je afweging en laat je nog even weten hoe het verder gaat?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Telezapper
Beide ogen hadden een correctiefactor van ongeveer -1,5 met cilindrische afwijking. Nu nog steeds op 0. Ik zie zelfs beter dan met lenzen! Ik heb er alleen maar profijt van. In de sauna, met zwemmen, aan het strand. Je doet s'morgens je ogen open en je ziet meteen scherp!

De meeste mensen die de 40 gepasseerd zijn (ik ben nu 48) krijgen automatisch te maken met een leesbril. Dat is vrij normaal. Ik gebruik ook een leesbril/computerbril.

Mijn advies: Ga zelf bij een gerenommeerd bedrijf langs en laat je goed voorlichten. Nog veel belangrijker is: zijn je ogen wel geschikt voor een laserbehandeling!

Ik kan het zeker aanbevelen!



Sauna, zwemmen en aan het strand.. Mooi uitzicht zeker.
Maar de leesbril kan niet altijd in de kast, want de correctie die doorgaans gemaakt wordt is van - (min) naar +(plus). Als je mazzel hebt laseren ze zo bol, dat je zonder kan. Mijn zus kwam van -8 naar 0, in de tijd dat ze het nog met icisies deden (Met een mesje de kerven maken). Helemaal gelukt. Heb je een + bril (dunne renden en in het midden dik, gaat dit niet zo lukken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon had 7 jaar geleden links - 11...rechts - 10...best wel slecht dus.

 

Voor zijn 18e verjaardag heeft hij een laserbehandeling gekregen..(eigen wens)...prijs toen totaal €3700,-.

 

Na de behandeling is het terug gebracht naar links -0,75 rechts -0,75...geen slecht resultaat zou ik zeggen.

 

Nu nog steeds zonder bril, slechts bij vermoeidheid draagt hij af en toe een lichte bril....

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...