Ga naar inhoud


Amerikaanse auto invoeren hoe en wat kost zoiets.


puk5600

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: MP4



Een autoambulance heb je een paar keer nodig.


Je kan bij douane en/of rdw een tijdelijk nummer plaat krijgen

Het lijkt mij ook niet uitgesloten dat je bij de usa dealer een
wagen in EU uitvoering kan bestellen ,heeft natuurlijk wel een
veel langere levertijd.

Je kan rdw en (lokale) douane bellen ,die hebben mij nog altijd
goed geholpen met vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat is er uit. Je bent goed op de hoogte.

Noot: Het aantrekkelijkst is dus om een Europese auto te importeren uit de VS, met een aantrekkelijk bouwjaar. Dan kun je driekwart van de tekst hierboven even laten rusten. Zo is het laten verschepen van Porsche 911 etc al jaren lucratief, maar zeker nu met die verrukkelijke Dollar. Wat een fijne munt is dat momenteel. Ga voor de gein maar eens de huizenprijzen checken. Als je jouw doorzonnetje van 3 ton verkoopt in Nederland, koop je er daar iets heeeel moois terug.

Ik heb werk met uitzicht op een gedeelte haven van Amsterdam, en zie geweldige dingen voorbijkomen dagelijk. Ook veel boten met klasse.. De auto's gaan in containers, die zie je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht in 1996 via een bevriende dealer met contacten in USA een Chrysler Town & Country. Was uiteindelijk goedkoper en veel luxer dan de Chrysler Voyager (zelfde model).

 

Ik doe het nooit weer!

 

De auto was prachtig, en uiteindelijk zelfs goedkoper dan een Voyager, (zo luxe bestond hij hier echter niet), maar technisch gewoon onbruikbaar in Europa. De remmen waren niet opgewassen tegen Duitse snelheden (kwam daar toen vaak), en de banden idem dito, die waren steeds in no time in onbalans. Hij reed heerlijk rond de 120/130 km/h, maar trilde altijd bij snelheden boven de 140/150 km/h. Ondanks het speciaal bestelde trailering & towage pakket, zodat de auto technisch in staat was een aanhangwagen van 1350 kg te trekken, werd dit niet geaccepteerd door de keurende instantie (in dit geval de Tüv, de keuring bij de Tüv was 20% van de prijs van de RDW keuring, dus de wagen is via Duitsland geïmporteerd). Officieel mocht ik dus maar 750 kg trekken. (Voyager 1600kg).

 

Ik heb vaak een caravan en een paardentrailer getrokken, werd nooit aangehouden dus had er nooit problemen mee, maar achteraf bleek de versnellingsbak helemaal niet geschikt voor dat werk, en de rest van de transmissie ook niet....

En de techneuten van de dealer bleken (ondanks een compleet werkplaatshandboek) ook niet in staat goed voor het onderhoud te zorgen.

 

Ik ben nog steeds dol op het comfort van Amerikaanse wagens, maar bewonder ze voortaan alleen maar van afstand...

 

T B

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik zie ook niet echt het voordeel van een Amerikanse wagen in Europa.

Zou ik in Amerika wonen, reed ik in een Amerikaanse bak. In Europa in een Europese wagen.

 

Mocht je die wagen uit Amerika naar Europa importeren zorg dan ook dat je een tankstation op je gronstuk plaatst, zodat je nooit zonder benzine komt te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Zo, dat is er uit. Je bent goed op de hoogte.
Noot: Het aantrekkelijkst is dus om een Europese auto te importeren uit de VS, met een aantrekkelijk bouwjaar. Dan kun je driekwart van de tekst hierboven even laten rusten. Zo is het laten verschepen van Porsche 911 etc al jaren lucratief, maar zeker nu met die verrukkelijke Dollar. Wat een fijne munt is dat momenteel.


Als je een europese auto in europa-spec bestelt via de VS, dan moet je het anders regelen. Niet eens laten verschepen naar de VS, maar een eigen pick up regelen.
Alle premium fabrikanten hebben zo'n regeling waarbij je je auto zelf komt afhalen bij de fabriek. Amerikanen combineren dat graag met een europese vakantie en meteen de auto 's ff lekker uitproberen op de duitse autobanen.
Eigenlijk is de makkelijkste manier om het te regelen via een in europa gestationeerde amerikaanse militair. Die kunnen vaak tegen lucratieve USA-tarieven kopen en omdat ze er in europa mee rijden de europese specs bestellen. Voor anderen is dat vaak lastiger.

En er is nog een heel goede reden om een europese uitvoering te willen van een europese auto en niet de amerikaanse uitvoering daarvan: de ameriaanse uitvoeringen zijn altijd anders van specificatie. Vaak minder vermogen bijvoorbeeld. Zo zijn er vaak veel kleine verschillen. Daarom is zo'n auto bij verkoop ook altijd weer veel moeilijker te slijten en lever je je winst alweer grotendeels in.

Maar er zijn zoveel manieren om goedkoop in te kopen als je om je heen kijkt.

Als je een vriendje bij het Europees Parlement hebt, kun je vaak ook nog wel wat leuks regelen. Die jongens hoeven geen BTW te betalen bij aankoop, maar pas bij verkoop over het bedrag dat ze ontvangen!!!
Daar is beslist een leuke deal mee te maken als je het niet erg vindt om 'm 2e hands te kopen.

Een ander alternatief is in België de zgn. "diplomatenkorting". Je moet tenslotte een excuus hebben om een leuke korting weg te geven nietwaar?
Een vriend van me (nederlander woonachtig in België) koopt al jaren nieuwe auto's met zo'n diplomatenkorting. Vorige zomer kocht hij nog een Saab cabrio voor z'n vrouw met 35%!!!! korting.

En wat dacht je van de Engelse automarkt. Ga maar eens kijken wat daar de auto's met links stuur doen. Heel vaak voor zeer aantrekkelijke bedragen te koop want de engelsen willen geen LHD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Heel vaak voor zeer aantrekkelijke bedragen te koop want de engelsen willen geen LHD.



In z'n achteruit de MacDrive in is erg onhandig inderdaad. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels gewoon in nederland een auto gekocht via auto trader. Voor de prijs kon ik hem niet laten staan alleen heeft deze wel wat werk nodig. Maar een beetje sleutelen en knutselen ben ik niet vies van.

 

Verder ben ik er achter gekomen dat onderdelen voor zon heertje goed aan de prijs zijn, en ik niet echt een groot handelaar kon vinden die onderdelen had voor een 2000 chevrolet blazer LT. Dus als iemand ergens een adresje weet graag via pm omdat ik nog wat minder vitalle delen zoek, zoals kattebak cover en een manier om er toch cd's in te kunnen gebruiken.

 

Maar kortom was ik duurder uit met importeren dan gewoon hier een kopen.

 

Daarin tegen is een nieuwe importeren vanuit america goedkoper dat kan wel eens een paar duizende euro's schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...