Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben onlangs van provider verhuist, XS4ALL was mij te duur geworden. Ik had wel een goed werkende 4Mb verbinding, nooit problemen (ongeveer 5 jaar).

Dus ik verhuis naar concepts-ict, snellere verbinding voor de helft van het geld.

Helaas....

Het begon heel goed. Ik merkte helemaal niks van de verhuizing alles bleef gewoon werken, het werd ineens sneller zelfs tot 8Mb.

Na zo'n 4 weken ging de snelheid omlaag naar 7Mb, OK nog geen probleem. Na nog eens 2 weken viel de verbinding compleet weg.

Ik gebeld natuurlijk. Uiteindelijk kwam de monteur, de lijn werd opgemeten en ja hoor die was te lang voor 8Mb. Ik zou terug worden gezet naar 4Mb. OK dacht ik jammer maar ik betaal nog steeds minder. Dat duurde niet lang (2 dagen). Toen vond men dat het toch maar 2Mb kon zijn.

Ik kreeg allerlei indianen verhalen te horen van corrosie op de lijn, modem nooit uitzetten enz.

Ik heb toch sterk de indruk dat er iets anders aan de hand is dan men mij verteld. De lijn is nu misschien wel hoger "geboekt". Daarmee kan ik het wel verklaren.

Wie heeft dezelfde ervaring?

(poeh toch nog een lang stukje geworden)

VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.

Geplaatst:

zoiets hadden wij bij ons op de zaak ook. klapperende lijnen, vaker offline dan online (na reboot modem weer ff online).

bleek overcapaciteit te zijn. net alsof dat ons probleem is, maargoed, abonnement gehalveerd van 6Mbps naar 3Mbps maar wel de volle mik blijven betalen ,de struikrovers van PI.

contract is bijna afgelopen, toedeledokie. ik heb inmiddels al diverse mensen daar in de buurt aan ADSL geholpen (20Mbps) en die trainen allemaal stabiel rond de 19Mbps in.

overcapaciteit my @ss smile ze weten het gewoon niet en dan krijg je zo'n lulverhaal.

maargoed, jij hebt er niks aan.

heb je bij Concepts-ICT al eens aangekaart dat bij xs4all wel goed zat ? via welk netwerk verbind je trouwens met Concept-ICT ?

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

XS4ALL is KPN en Concepts-ICT waarschijnlijk BBned omdat je zegt voor de helft van het geld te zitten.

Kijk eens in je modem wat je ruis getal nu is, ook wel Noise Margin genoemd. Haal daarna de ADSL splitter er eens tussenuit en hang het modem rechtstreeks aan het ISRA punt, kijk dan nog een naar je Noise Margin.

5% of 5dB = idd klapperende lijnen of te wel een klote verbinding

6% of 6dB = de mimale grens

kijk maar eens hoeveel je kan halen zonder ADSL Splitter, als dat ineens 12 of nog liever hoger is dan laat ze het maar terug zetten op 8Mbit en vervang dan je splitter maar.

Een goed ADSL modem ( geen trust, sitecom, sweex en dat soort B-merken ) doet ook wonderen desondanks je met KPN wel een stabiele lijn had.

Ik gok op de splitter, test maar eens.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen