RTVhobbit Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 hi, momenteel vanmorgen prima condities oiv. tropo warmte ch 37. : Sender Lingen (H) oa. NDR1, CH 41. (H) Einsextra oa. ch 29. : Sender Wesel (V) RTL,RTL2,SuperRTL,VOX ch 35. : Sender Wesel (V) Kika, ZDF info kanal, 3Sat ch 52. : Sender Wesel (V) CNN Int,VIVA, TELE5 antenne op zolder , kleine DVB-T Yagi grtz. RTVhobbit Ede (Gld.)
OFDM Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 Wesel draait in Hengelo overijssel met een grote antenne op zolder altijd. Zendvermogen richting Ede is gelijk aan richting Hengelo en de afstand maakt ook niet veel uit. Mogelijk met een grotere antenne nog iets uit te halen?
Gast Torchwood Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 De ontvangst van de zenders uit Wesel zijn geen uitzondering in Ede. Deze zijn met de juiste uitrichting het hele jaar door te ontvangen (het totale Duitse pakket).
RTVhobbit Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2008 onder normale condities ontvang ik een aantal duitse zenders hier wel constant Hor. polarisatie Sender: Kleve met binnenhuisantenne. De ontvangst van afgelopen donderdag ochtend van met name de duitse commerciële paketten via Sender Wesel Vert. polarisatie was voor mij nieuw en voorheen nog niet gelukt ! ik woon niet in een flat oid. in Ede dus voor mij toch wel uitzonderlijk deze ontvangst.
OFDM Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Wesel moet inderdaad verticaal zijn. Het is wel een grote afstand naar Wesel en het kan heel goed zijn dat het niet altijd lukt op zolder. Ik woon zelf in Borne, ca. 80 km van Wesel en gebruik voor kanaal 29 een antenne van 13 dB en kanaal 52/55 een antenne van 16 dB. Bij gebruik van ruisarme voorversterkers heb ik op alle kanalen nog een ontvangstreserve van ca. 6 dB. Mijn dak geeft overigens geen verlies.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen