Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn neef wil een twin ontvanger kopen om te kijken en op zijn DVD recorder met harde schijf op te nemen maar nu is hem verteld dat dat niet mogelijk is.Maar is dit dan niet mogelijk met b.v. een Topfield 4000 zonder harde schijf of een 6060ci of moet je dan een dubbele smartkart nemen?Ik heb zelf een pace puma daar kan het n.l. wel mee ook met 1 smartkart want waarvoor heb je anders een twin ontvanger Wie kan ons helpen

Sipke41

Geplaatst:

Met een Topfield 4000PVR kun je maar 1 kanaal tegelijk decoderen, dus op de harde schijf neemt ie gecodeerd op als je al een andere gecodeerde zender op kijkt.. Volgens mij kun je niet iets kijken en tegelijkertijd het signaal van een andere zender doorgeven aan een DVD recorder.

Een supergroot voordeel van zo'n receiver met een harde schijf is dat alles in 1 is: met 1 afstandsbediening makkelijk programmeren, live kijken, timeshiften en afspelen.. Als je dit 1-maal gewend bent, dan wil je geen DVD recorder meer...

Bovendien zijn die 4000PVR met harde schijf tweedehands erg goedkoop aangezien velen overstappen op HD, kijk maar eens onder Te Koop op dit forum..

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:

Ik ben het met Rico H eens: een decoder mét hard disk werkt veeel makkelijker dan opnemen met een aparte harddisk recorder. Je hebt tenslotte alles in 1. Als je de kostprijs van dat soort apparaten afzet tegen gebruiksgemak (pauze/timeslip etc) dan denk je er geen 2 keer over na. cool

Maar je hebt ook twin-tuners met ingebouwde kaartlezer die op hun gemak gedecodeerd een 2e kanaal op harde schijf opslaan. Geen moeilijke twin-cams en/of extra kaartjes nodig.

Er zijn zelfs (HD)twin tuners die geen ingebouwde harddisk(mogelijkheid) hebben maar het spul meteen op een externe (USB) schijf zetten. Verder geen ervaring mee, maar daarmee ben je in principe 'mobiel' qua opslag.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen