Ga naar inhoud


[TF7700hdpvr] topset / vega probleem sedert nieuwe firmware


RUF

Aanbevolen berichten

Sedert de nieuwe firmware update werkt de transfers tussen laptap / pc en topfield 7700hdpvr niet meer via de rs232 aansluiting. Voor de laatste update had ik daar geen enkel probleem mee. Het helpt ook niet om de oude firmware terug te zetten. Iemand die enig idee heeft hoe dit kan worden opgelost. Het ligt niet aan de pc want ik krijg hetzelfde resultaat via pc of laptop. De transfer tussen topfield toestellen lukt ook zonder probleem. Van topset 2.00 heb ik de laatste update. En met de Vega versies krijg ik ook geen aansluiting. Heb ook een andere rs232 gebruikt. Dus zowat alle beschikbare truuks geprobeerd en allemaal zonder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de 5000-serie bestaat er een "lege" firmware, de zogenaamde empty settings. Hiermee kan je de Topfield ook weer opschonen van firmware fouten, wanneer terugzetten of vernieuwen niet helpt. Wellicht bestaat er ook een dergelijke oplossing voor jouw 7700hdpvr.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt eraan. 't Kan zijn dat er helemaal geen contact meer mogelijk is; dan is mijn voorstel ronduit onmogelijk. Als de verbinding niet meer tot stand komt, dan heb je helemaal gelijk.

 

Als firmware installeren wel werkt, maar dat dit nog niets heeft opgelost, dan blijft het mogelijk. Zoals gezegd weet ik niet of de empty settings firmware voor elk type Topfield geschikt is.

 

Maar goed, Sjaak, jij bent veel beter ingewijd in de technische kant van de Topfields, dan ik. smile

 

De belangrijkste vragen die we nu kunnen stellen zijn deze 2:

 

1. Hielp het als je doet wat Sjaak zegt? (Stekker erui)

2. Kan je überhaubt nog dingen overzetten, zoals firmware?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt 2 is in feite niet van belang omdat de FW via de USB poort (stick) wordt overgezet en dat is het probleem niet.

Dit begint er echt op te lijken dat de RS232 poort gesneuveld is.

Volgens mij heeft RUF alles aan gedaan wat binnen zijn mogelijkheden behoort en zal hij misschien moeten overwegen om er een garantieclaim in te dienen.

 

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger heb ik eens z’n compoort monitor gemaakt waar mee je door ledjes kon zien of seriële poorten werkte. Kijk eens naar zo een software compoort monitor op http://www.google.nl/search?hl=nl&q=software+compoort+monitor&btnG=Zoeken&meta=

, misschien kun je iets ontdekken dat b.v. de ontvanger helemaal niet reageert.

Pas wel op spyware bij dit soort freeware programma's.

 

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Punt 2 is in feite niet van belang omdat de FW via de USB poort (stick) wordt overgezet en dat is het probleem niet.
Dit begint er echt op te lijken dat de RS232 poort gesneuveld is.
Volgens mij heeft RUF alles aan gedaan wat binnen zijn mogelijkheden behoort en zal hij misschien moeten overwegen om er een garantieclaim in te dienen.



De RS232 poort is niet gesneuveld want ik kan nog altijd zaken overzetten van de ene topfield naar de andere via de RS232. Vroeger was het ook niet nodig om de stekker van de TF er uit te halen, maar ik heb het nu ook zo geprobeerd en ik het resultaat is zip. Heb nu even in arren moede een mail gestuurd naar Aldarin, de geest achter topset, om eventueel zijn suggesties op te vangen. Wacht daar op antwoord. Als ik oplossing heb, dan zet ik die zeker op het forum. Wat niet belet dat ondertussen alle suggesties nog steeds van harte welkom zijn.Het verbaasd me echter dat ik blijkbaar het enige slachtoffer van dit euvel ben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: RUF
probleem opgelost met nieuwe FW van 19 aug.

RUF,
Dit is een boeiende opmerking.
Hiermee toon je in elk geval aan dat de FW 23231 en 23531 van 19 augustus du toch echt verschillend is t.o.v. de FW van 31 juli.
Ik ga in elk geval nog steeds ervan uit dat jij de FW van 31 juli in jouw TF had zitten toen je deze topic opende.
Dit is op zijn zachts gezegd vreemd want de datum is dan weliswaar gewijzigd naar 19 augustus maar de Application Version is nog steeds ongewijzigd namelijk TF-HSCD 7.00.24.
N.a.v. jouw bovenstaand verhaal lijkt het erop alsof TF wel een wijziging t.o.v. de FW van 31 juli heeft uitgevoerd maar de Application Version niet heeft aangepast.
Verder vind ik het ook vreemd dat ik eveneens de FW van 31 juli op dezelfde ontvanger heb zitten maar geen problemen met mijn RS232 ondervindt.
Blijft vreemd.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik toch nog niet helemaal gerust gesteld was heb ik ook even op het Duitse TF forum gekeken en daar was men eveneens verbaasd.

De verklaring is als volgt:

De FW is inhoudelijk niet gewijzigd maar na 31 juli is de changelog gewijzigd (regels toegevoegd) waardoor de filedatum is gewijzigd.

Schijnbaar kwam TF later pas achter dat ze nog iets in de nieuwe FW hebben aangepast!!!!

 

RUF,

Alleen vraag ik me nu af hoe jouw probleem is opgelost door het toepassen van een FW die niet gewijzigd is.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er ook geen fluit van snap. Ik kan alleen rapporteren wat ik ervaar. Volgens mij kan het wel dat ze bij TF een paar foutjes hebben ontdekt in de code en die eruit hebben gehaald zonder een fundamentele wijziging te hebben uitgevoerd want de mediahighway is nog altijd knudde. Ook eigenaardig is dat ik blijkbaar het enige slachtoffer van de rs232 was, tenzij er nog andere zouden zijn die niet op dit forum zitten natuurlijk en de zaken lijdzaam ondergaan of niet zo geavanceerd zijn om een externe editor te gebruiken. Wat is trouwens de frequentie waarop de epg van TVVLAANDEREN wordt uitgezonden? Het is altijd mogelijk dat die bij mij verkeerd is afgesteld. Voor de rest heb ik wel gemerkt dat het zappen een stuk sneller is geworden met de FW versie van 19aug. Zelfs als ik van satelliet verander heeft mijn 7700 hoogstens 2 seconden nodig om het nieuwe kanaal te openen of het nu CAS of FTA is. Tests gedaan met switch tussen VRT1 cas TVV en Mainstreet FTA op eurobird 1 en op de kop 2 seconden in beide richtingen. Zelfde van MGM van TVV op Astra 3 naar BBC HD op Astra 2 en opnieuw hooguit 2 seconden. Ook het geheel van de AB loopt als in een oliebadje. Ieder commando wordt zonder aarzelen opgevolgd. Als ze nu in Korea het EPG verhaal op zijn pootjes krijgen zie ik niet wat er nog veel aan de 7700 kan worden verbeterd voor een modale gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Jurgen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er ook geen fluit van snap. Ik kan alleen rapporteren wat ik ervaar. Volgens mij kan het wel dat ze bij TF een paar foutjes hebben ontdekt in de code en die eruit hebben gehaald zonder een fundamentele wijziging te hebben uitgevoerd want de mediahighway is nog altijd knudde. Ook eigenaardig is dat ik blijkbaar het enige slachtoffer van de rs232 was, tenzij er nog andere zouden zijn die niet op dit forum zitten natuurlijk en de zaken lijdzaam ondergaan of niet zo geavanceerd zijn om een externe editor te gebruiken. Wat is trouwens de frequentie waarop de epg van TVVLAANDEREN wordt uitgezonden? Het is altijd mogelijk dat die bij mij verkeerd is afgesteld. Voor de rest heb ik wel gemerkt dat het zappen een stuk sneller is geworden met de FW versie van 19aug. Zelfs als ik van satelliet verander heeft mijn 7700 hoogstens 2 seconden nodig om het nieuwe kanaal te openen of het nu CAS of FTA is. Tests gedaan met switch tussen VRT1 cas TVV en Mainstreet FTA op eurobird 1 en op de kop 2 seconden in beide richtingen. Zelfde van MGM van TVV op Astra 3 naar BBC HD op Astra 2 en opnieuw hooguit 2 seconden. Ook het geheel van de AB loopt als in een oliebadje. Ieder commando wordt zonder aarzelen opgevolgd. Als ze nu in Korea het EPG verhaal op zijn pootjes krijgen zie ik niet wat er nog veel aan de 7700 kan worden verbeterd voor een modale gebruiker.


Waar ik niet bij heb stilgestaan is dat er misschien iets fout is gelopen bij het downloaden van de FW en er code in cyberspace achterbleef wat de oorzaak van de problemen was en ik nu bij de nieuwe download wel het hele verhaal binnenkreeg. Het is en blijft dus gissen. Ik ben wel dolblij dat de hele zaak is opgelost. Het zou wel interessant zijn voor de toekomst om de oorzaak van het hele gedoe te achterhalen, maar dat is nu eerlijk gezegd voor mij geen echte prioriteit meer. In ieder geval bedankt aan iedereen die zich mijn draadje ter harte nam.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...