Ga naar inhoud


united mobile sim (no roaming kosten?)


pukje

Aanbevolen berichten


Ja, ik heb een united Mobile+ sim, met een Engels telefoonnummer.

 

Werkt prima! Inderdaad, geen kosten voor inkomende gesprekken in heel erg veel landen...

wat wou je eigenlijk weten over UM?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed gelezen heb kost ie 29 euro en daarvan is 10 euro beltegoed.

Bellen is 0.39euro/min wat dus 0.20euro goedkoper is dan met een NL toestel (binnen EU).

Dus als je binnen EU blijft moet je nog veel bellen om die resterende 19euro van de aanschaf te compenseren.

 

Maar vanuit landen als Egypte zal het wel gunstiger uit kunnen pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat


Maar vanuit landen als Egypte zal het wel gunstiger uit kunnen pakken.


Ja in egypte pakt het heel anders uit ,de prijzen met een
nederlandse kaart zijn bellen 2,25/min en gebeld worden 1,00/min.

Maar weet niet zeker of die kaart op een egyptisch netwerkt
inlogt omdat het bij t-mobile,vodafone en orange in nederland
niet lukt maar wel op KPN.

mijn united mobile kaart koste 7,50 met 15 euro beltegoed wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf erbij, dit omdat ik voor mijn werk veel op pad ben, dat een toestel die bvb windows mobile als OS heeft de beste oplossing is om geheel gratis te kunnen bellen over de hele wereld.

Je installeert gewoon een voip nummer en dan kan je onbeperkt geheel gratis bellen met wifi vanuit het buitenland.

Mocht je geen wifi hebben en wel gprs of mobiel internet data blijft dat altijd nog veel goedkoper dan elke sim kaart dan ook.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

duur, nee hoor lokaal kan je een prepaid voor mobiel internet kopen en de meeste hotels in Piramideland (99%) hebben gratis wifi.

En je hoeft niet handig te zijn hoor want je kan van te voren automatisch wifi voor bvb VOIPBuster of Skype instellen.

Ook dat je alleen over een bestaand WiFi netwerk wilt gaan.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijsinformatie die eerder genoemd is, is niet helemaal correct.

 

Bellen vanuit de meeste landen, ook vanuit Egypte (naar NL en de meeste nadere landen) kost 29 eurocent per minuut. Je betaalt een kwartje voor de starttik bij uitgaande gesprekken. Inkomende gesprekken zijn gratis... Bellen naar mobiel kost 39 ct/min. en sms'en kost 29 ct/sms.

Kies voor de kaart met een Engels nummer (UM+), dat is veel goedkoper voor jou om naar dat nummer te bellen. Als je een beetje goed uitkijkt kan je al bellen voor 4 ct per minuut naar dat Engelse mobiele nummer vanaf een NL vaste lijn!

 

De kaart/startpakket kost 29.90, waarvan je 10 euro beltegoed hebt.

 

Let er wel op dat uitgaande gesprekken net even anders lopen dan met een normale sim kaart.

Je belt een nummer, en dan komt er op het scherm van je mobiel dat je even moet wachten... je wordt binnen een paar seconden teruggebeld. Jij neemt dit gesprek aan, en vanaf dit moment gaat de telefoon over bij je gesprekspartner. Van zodra je gesprekspartner de telefoon beantwoordt, ga je betalen... eerder niet!

 

Ik heb die kaart overigens in een Nokia E51 zitten. Ik bel via wifi via voipbuster of DUS als ik op een netwerk kan... lukt dat niet gebruik ik de UM+ kaart... op dat nummer kunnen ze me ook altijd bereiken.

 

 

Oh ja... in NL kan je alle netwerken gebruiken hoor, icm UM+

Ik heb het even voor je getest, en ik kan gebruik maken van KPN, Vodafone, T-Mobile en Orange. Keuze genoeg. Ook ik Zweden, Noorwegen en DK kan je alle beschikbare netwerken gebruiken... Het is echter wel soms zo, dat de kwaliteit verschilt. Ook heb ik in DK al gehad dat ik via een bepaald netwerk geen sms kon verzenden (kreeg geen bevestiging dat het bericht verzonden was), ik heb er ook niet voor betaald overigens. Bij keuze van een ander netwerk lukte het dan wel.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een UM kaart met een 423 (liechtenstein) nummer.

 

bellen via voipbuster naar +423 lukt niet.

 

Maar ik heb 2 van die kaarten dus bellen tussen beide 423 nummers

lukt wel.

 

Jij zegt dat je via wlan een sip verbinding met voipbusters

maakt doe je dat direct (sip.voipbuster.com) of via een

proxy zoals fring ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ik heb een UM kaart met een 423 (liechtenstein) nummer.

bellen via voipbuster naar +423 lukt niet.

Maar ik heb 2 van die kaarten dus bellen tussen beide 423 nummers
lukt wel.

Jij zegt dat je via wlan een sip verbinding met voipbusters
maakt doe je dat direct (sip.voipbuster.com) of via een
proxy zoals fring ?

Je post net dat je vriendin niet technisch was en nu vraag je om voipbuster instellingen? smile
Staat duidelijk op www.voipbuster.com

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...