patyv Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 ik zit met het volgende probleem. Mijn schotel met motor heeft tijdens het draaien een keer storing gehad, waardoor de schotel tussen 2 schotel posities in is blijven staan. Aangezien ik toch graag beeld wou hebben heb ik de schotel los gedraaid en handmatig uitgericht op de astra 19. Als ik nu de dreambox erop aansluit en ik wil naar bv 16 oost dan draait hij de verkeerde kant op. Ook resetten van de motor heeft geen effect. Ook andere ontvangers draaien de verkeerde kant op. Ik zie vast iets over het hoofd, maar wat? heeft iemand een idee? db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
Ome Merde Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 wat voor motor is dat ? een sg2100 toevallig ? merDe deze ruimte is te huur
patyv Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2008 Ja een sg 2100a. Hoezo?? db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
GVW1 Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Fysiek losdraaien is geen goed idee anders dan dat deze al niet goed vastzat en verwaaid is. Er zitten op de moteq een aantal knopjes direct op de motor. Hiermee kun je de motor vrij eenvoudig weer in positie brengen. Je kunt daarna met een paperclip de motor restten en alles zou daarna weer moeten werken. Draai hem eerst naar b.v. de sirius (Zet de dreambox wel even op een sirius kanaal) en controleer of de motor dan op ongeveer 0" staat. Zo ja dan correct uitrichten en een reset geven dan voorzichtig laten draaien naar bi.v. de Astra1 en zo steeds iets verder. Als het goed is werkt dan alles weer. Groeten, GVW
patyv Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 Ik zal het proberen, maar kreeg van de week geen beeld op sirius kanaal. Zal er nog wat uurtjes aan spenderen en hoop dat het nu wel werkt. Maar als ik hem vast zet op de astra en heb goed beeld, ik reset daarna de motor en zeg tegen mijn reciever waar ik mij bevind, dan zou alles volgens usals toch gewoon moeten werken? Het maakt toch niet uit op welke satelliet je hem afstelt? db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
Ou-Tannu Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 de Sirius op 5E of de Eutelsat W3A op 7E is afhankelijk waar je zit de hoogste aan de horizon, deze wil je op je 0 punt hebben Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
wammeswaggel Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Andere mensen hebben dit ook al uitgelegd, maar ik zal het nogmaals doen. 1) Met de knop op de motor draai je je motor naar het 0-punt. 2) Dan doe je een reset: de motor neemt dat dan aan als referentie- punt. 3) Laat via je ontvanger de motor draaien naar een bepaalde satelliet. 4) Draai de hele combinatie om de mast tot je beeld hebt op de ingestelde satelliet. Als je mast waterpas staat zou je in principe alle sat's moeten kunnen ontvangen. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
patyv Geplaatst: 12 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2008 mensen bedank allemaal. ik ga aan de slag en ik denk dat het wel moet lukken Patyv db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
patyv Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2008 Het is helemaal gelukt, met dank aan wammes waggel voor de heldere beschrijving. Ik had zelf een denkfout gemaakt, waardoor het niet lukte. Ben weer helemaal blij db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen