Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo sinds enkele weken heeft m'n TV last van beelduitval waarna de rode LED begint te knipperen. Als ik de TV uitzet eventjes wacht en dan weer aan dan doet ie het meestal weer voor de rest van de avond. Soms helemaal geen uitval en soms wel 4x per avond. Wat kan de oorzaak hier van zijn ? Waar moet ik dit zoeken. Schema's heb ik.

gr. Ton

• 2 weken later...
  • 3 jaren later...
Geplaatst:

Niet om deze thread weer nieuw leven in te blazen maar meer om andere mensen te helpen hun probleem op te lossen:

Ik had hetzelfde probleem: TV beeld valt uit waarna de standby knippert.

Het gaat over een Phillips Matchline 3 van een jaartje of 10-15 oud.

Oplossing:

- Chassisnummer gevonden op de achterkant van de TV op de witte stikker.

- Service manual gedownload voor chassis MG3.1E

- Op pagina 73 vond ik de hierboven genoemde 5204 terug (lengte/breedtegraad F,15), een kleine trafo (voor de standby functionaliteit?).

- Voorin de service manual vond ik dat dit het linker zijpaneel was in de TV (als je met je neus naar de beeldbuis staat), het voedings paneel ofwel supply panel.

- TV opengemaakt, kabels losgemaakt van het voedingspaneel, voedingspaneel uit de TV gehaald.

- Daarop vond ik iets boven het midden de 5204 terug (dat is een transformator).

- Aan de onderkant zag ik dat connector 3 en 4 scheurtjes (kringetje om de pool) hadden in de soldeereilandjes.

- Eilandjes afgezogen en opnieuw gesoldeerd.

- Alles teruggeplaatst.

Tot nu toe is het probleem nog niet teruggekomen, dankzij dit forum, deze thread.

Dus bedankt!!!! :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen