Ga naar inhoud

Oslink: device unknowFFFFFFFFF

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@hbsat, ik geloof ook niet datM_Z een "firma" is maar iemand die zichzelf (deels) ten doel heeft gesteld een mooie site op te zetten "ten gunste" van andere "hobbiërs" om hun decoders "waardevoller" voor zichzelf te kunnen maken.

Dat M_Z ook OSlinks verkoopt is volgens mij voortgevloeid uit het feit dat hij zich (wederom) opgeworpen heeft als portaal om de OSlink voor iedereen beschikbaar te maken door als mailhost? te fungeren tussen de hobbiër enerzijds en de "firma" die oslinks maakt anderzijds.

Daar M_Z er dan ook nog het nodige verstand van heeft geeft hij ook nog eens de service om te helpen als de oslink niet goed werkt maar voor zover ik begrepen heb komen ze dus niet van M_Z zelf af?

Als ik iets koop en zonder goed te lezen krijg ik het niet goed aan de praat dan is het toch niet de schuld van de firma die mij datgene verkocht heeft dat ik het niet goed aan de praat krijg? En inderdaad als je tig mailtjes per dag krijgt terwijl het maar een hobby is die iemand er in zijn vrije uurtjes bijdoet dan kun je niet (direkt) altijd antwoord verwachten.

Zo ook het feit dat als die iemand altijd klaar staat voor een ander niets dan lof en als hij 1x een "grapje" uithaalt is het maar gelijk een of andere e.k.l, nou dat getuigd van al die anderen die hem zo noemde ook weer van weinig affiniteit met de hobby.

We zijn denk ik momenteel teveel verwend door alles. We zijn zo verwend dat als er eens iets niet gelijk lukt die ander maar de schuld krijgt terwijl die alleen maar zijn kennis deelt voor noppes om het allemaal leuk te maken.

Zo dit moest ik even kwijt en voor al diegenen die dit lezen: Ik ken M_Z verders geeneens buiten af en toe een berichtje op het board.

Groeten, John.

Geplaatst:

Marc,

Bedankt voor je reactie in deze rubriek. Hetgeen je schrijft geeft de hoop om door te gaan met expirimenteren. Het was niet mijn bedoeling je in een verkeerd daglicht te zetten, ik vroeg mij alleen af of er iemand was die een oplossing van jouw had gehoord.

Nu is in ieder geval duidelijk dat het zowieso in veel gevallen niet eenvoudig is het geheel aan de praat tekrijgen en ligt het niet aan de Link.

Snap ik alleen met mijn leken verstand van elektronica het verhaal van de verkeerde polarisatie van de voeding nog niet: maakt het uit welke kant van de stekker je naar boven keert?

mischien kan iemand dit uitleggen?

Never say die!

Geplaatst:

Wellicht ook nog te proberen als je een slechte (of geen) connectie krijgt:

Zorg dat je deco met oslink een beetje uit de buurt van je monitor ligt of staat. De oslink is nogal gevoelig en sinds ik 'oslink' uit de buurt van m'n monitor (nogal wat electromagnetische straling) heb ik steeds een goede connect.

Wellicht het proberen waard. Controleer verder alle baantjes en meet of er geen kortsluitingen zitten en of alle solderingen goed vast zitten.

<small>[ 10-04-2002, 22:49: Bericht gewijzigd door: WinBobby ]</small>

Geplaatst:

@4tover, natuurlijk is er niets mis met Marc en z,n site, Marc helpt waar hij kan dat staat buiten kijf. Maar als je iets koopt van bijna 100 euro dan mag je toch wel verwachten dat er een gebruiksaanwijzing bij zit, en om 50 mailtjes per dag te beantwoorden is inderdaad een ondoenlijke zaak, maar ik heb hier veel oplossingen mogen lezen, op welke site staat dit beschreven, biosinstellingen, pinnen solderen, extra kabels, de stand van de oslink etc ? Ik heb dit nergens op geen een site kunnen lezen, we zijn toch niet allemaal van die techneuten ?

Maar over de site van Marc niets dan lof hoor !

Geplaatst:

binnenkort wordt er een inruil actie gestart. je oude haperende niet werkend oslink voor een nieuwe werkende oslink (met j-tag geintegreerd).

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.