Ga naar inhoud


Topfield TF5300 k-PVR in de stress.


Gast TheTeacher

Aanbevolen berichten

Gast TheTeacher

Na de problemen te lezen in de topic 'Melding van resetten en fabriekinstellingen' nu een nieuw probleem.

Bij het aanzetten, laat in de avond, begon hij ineens de opnames uit te voeren van eerder die dag.

Dat was al eens een paar keer eerder gebeurd maar ging de dag erop weer OK. Nu echter vreemde brom vanuit de Topfield. Hij wilde niet meer opnemen. Hij gaf wel aan op te nemen maar had dit bij controle van de opnames toch niet gedaan. Op verzoek van scherm fabrieksinstellingen weer gedaan en de HD een format gegeven. Vanochtend nog steeds die vreemde brom maar nam wel weer op.

 

Iemand anders misschien ook deze ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het min of meer spontaan starten van opnames is een groot probleem dat ik zeer zeker herken maar met een ietwat andere draai eraan. Ik heb eerder in het forum daarover bericht en kan nu na een half jaar ellende een goed bericht melden. Mijn problemen waren de volgende: Ongeveer 1 tot 2 keer per week komt de TF5300 bij het opstarten met de melding dat de geprogrammeerde timer opname niet gestart kan worden. Er verschijnt een vakje 1 met een vinkje en de naam no name. Het lukt vervolgens niet om deze "zogenaamd" geprogrammeerde opname te annuleren. Er is geen andere mogelijkheid hier uit te komen dan het apparaat uit te schakelen en zo snel mogelijk na het inschakelen resetten naar de fabrieksinstellingen (anders popt de melding weer in beeld). Gevolg is dus dat de zenders opnieuw ingelezen moeten worden. Een variant op dit probleem is dat de ontvanger bij het inschakelen direct in het instellingen menu opkomt. In dat geval heeft de ontvanger de zenderlijst helemaal uit zichzelf gewist en mag je direct beginnen met zenders zoeken. Vaak heb ik dan voor de zekerheid toch maar de ontvanger gereset naar de fabrieksinstellingen. Het is ook zeker twee keer voorgekomen dat de ontvanger direct na het resetten spontaan begint op te nemen! Nu komt de oplossing: Ik ontvang hier ook Duitse zenders. Ik ontdekte dat er geheimzinnige mislukte opnames op de harde schijf staan helemaal bovenaan in de lijst, dus oudste, met namen zoals Köln en Köln 2 maar met een bestandgrootte van 0 Mb en zonder datum (invalid file). Nu heb ik dus alle zenders behalve WDR Köln K37 ingescand en het probleem bleef uit. Na drie zorgeloze weken begon het toch wel op te vallen dat het al zolang goed ging. Dus WDR weer erbij ingescand en binnen een paar dagen weer ellende. Nogmaals gereset en alle kanalen met WDR er ook bij ingescand. In datzelfde weekend opnieuw puinhoop met de Topfield. Nu kijk ik alweer drie weken zonder problemen doordat ik de WDR opnieuw heb overgeslagen. Ik denk dat iemand die dit leest mij voor gek verklaard, doe maar, ik ben er knettergek van geworden maar voorlopig ga ik geen experimenten meer uitvoeren, dan maar geen WDR en NDR. Blijkbaar bevat dat kanaal een giftig signaal voor de Topfield, een DVB-T virus! Aan de signaalkwaliteit ligt het overigens niet en ik heb ook van alle kanalen de Pid codes en netwerkcode vergeleken, geen mogelijk conflicterende dingen kunnen ontdekken. Na een half jaar uitproberen en vijftig keer de zenders opnieuw inprogrammeren toch nog een blije gebruiker van de Topfield TF5330K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...