rolandroland Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 De Digitenne ontvanger van KPN: Het geluid dat deze uitlevert aan een versterker staat erg zacht afgesteld zo slaan de VU-meter niet uit. Als ik de CD-speler aansluit dan zwaaien ze mooi omhoog. Ik heb de instellingen op het luidst gezet maar het heeft geen invloed op de 3mm plug. Wat ik nog kan doen is een scart plug te kopen en daar het audio gedeelte uit te halen en zo aan te sluiten op de versterker. Maar voordat ik dat doe. Is dat signaal wel harder?
matthew_be_wvl Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Welke uitgang gebruik je nu? Koptelefoon of gewoon de rood en witte tulpstekkertjes op de achterkant. Als je de tulpstekkertjes gebruikt, dan betwijfel ik dat je versterker op de SCART-aansluiting aansluiten een oplossing is, want die geven hetzelfde signaal door. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
rolandroland Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Op de Samsung zit geen tulp-stekker uitgang. Alleen 3mm (walkman plug) uitgang op. Gaat om deze model: http://www.kpn.com/televisie/Digitenne/apparatuur/Digitale-ontvanger-Digitenne.prod
ReneBee Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Ik heb hetzelfde via de Scart uitgang. De TV moet op rond de 20 staan wil je het geluid via de Samsung een beetje kunnen regelen. Ter vergelijk: voor de DVD speler moet de TV op 5 of 6 staan. Het gekke is alleen dat ook de ontvanger die ik nu gebruik hetzelfde heeft. (Multytenne TS1) Zijn er hier die met een andere ontvanger wel een hoger uitgangsniveua hebben? Of stuurt Digitenne zo laag uit? René.
rolandroland Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Wat jij beschrijft klopt. Als ik de satelliet ontvanger aan deed dan moest ik mijn TV behoorlijk zachter zetten om niet doof te gaan worden! De Topfield heeft dat probleem gelukkig niet. De Samsung wordt bij de Primafoon ook niet meer verkocht. Via de website zie ik hem nog wel staan.
ReneBee Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Het zou natuurlijk die malle DIN norm kunnen zijn. Die hebben een heel eigen kijk op wat een lijn niveua moet zijn. René.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen