Gast Agent Mike Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Origineel bericht van: marco24 en hoe bewaar je kopkaas absoluut niet wassen daar beneden.. jakkes
Gast fatfreddy Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Origineel bericht van: marco24 en hoe bewaar je kopkaas Daar weet onze kaasexpert Leo alles van.
Fiene56 Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Ik denk onder een bivak muts VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
cookie monster Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Ik heb me altijd al afgevragen hoe ze gaten in een kaas maken , bv Leerdammer , wie wil mij dit eens uitleggen , aub ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
leo1949 Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Die gaten worden niet gemaakt maar ontstaat door gasvorming net zoals dit in brood gebeurd. De gasvorming komt door de melkzuurbacterie die co2 afscheid. Dus er zit koolzuurgas in de gaten. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Neptunus Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Origineel bericht van: leo1949 Die gaten worden niet gemaakt maar ontstaat door gasvorming net zoals dit in brood gebeurd. De gasvorming komt door de melkzuurbacterie die co2 afscheid. Dus er zit koolzuurgas in de gaten. Leo Die Leo toch! Hebben jullie in Alkmaar op de basisschool verplichte les kaaskennis ofzo? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast fatfreddy Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Origineel bericht van: Neptunus Die Leo toch! Hebben jullie in Alkmaar op de basisschool verplichte les kaaskennis ofzo? en dat terwijl Leo een import Alkmaarder is. Volgens mij heeft ie op de kaasfabriek Eijssen ofzo gewerkt.
leo1949 Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Nee hoor ik heb vroeger op de prinses Marijke school in Broek op langedijk gezeten. Dat was de dependance van de slagers vakschool uit Utrecht, deze school is nu gesloopt. Maar daar heb ik dus het een en ander opgestoken op het gebied van levensmiddelen technologie. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
minplus Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Kleine correctie: het zijn propionzuurbacterien die de melkzuur omzetten in propionzuur, azijnzuur, water en koolzuurgas. Melkzuurbacterien zetten (melk)suiker om in melkzuur maar vormen daarbij geen koolzuurgas en dus zelf niet de gaten in de kaas. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Fiene56 Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Ik heb hier dus even geen kaas van gegeten. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
D.Quijote Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Het zal me allemaal worst zijn. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Neptunus Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Origineel bericht van: fatfreddy Origineel bericht van: Neptunus Die Leo toch! Hebben jullie in Alkmaar op de basisschool verplichte les kaaskennis ofzo? en dat terwijl Leo een import Alkmaarder is. Volgens mij heeft ie op de kaasfabriek Eijssen ofzo gewerkt. Maar dan zal het wel zo zijn dat eerst tien vragen over kaas goed moet beantwoorden wil toegelaten worden tot de gemeente Almaar! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
wammeswaggel Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 In Renkum zullen ze wel alles over papier weten. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
leo1949 Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Gedeeltelijk heb je gelijk maar dit gaat meer op voor de harde oudere kaassoorten. De meeste gaten ontstaan in de eerste weken van het rijpen als de jonge kaas nog kneedbaar is en gassen er makkelijk doorheen trekken. Zulke gaten zijn mooi rond en glanzend glad. Gaten die later ontstaan, als de kaasmassa al stug is, kunnen makkelijk de scheuren vormen die zo kenmerkend zijn voor oude kaas. En deze gaten komen dus door de propionbacterie die propaanzuur als fermentatieproduct achterlaat in de kaas. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
minplus Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Worst maken ze anders en smaakt anders. Zitten ook geen gaten in. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen