Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb met belangstelling gelezen over de problemen met Ned1 HDTV op de AB (000. Dit probleem heb ik zelf ook maar als beginner ben ik zelfs niet zeker over de basisinstellingen met de AB 9000 en een Multyenne van Technisat. Deze schotel moet 4 zenders kunnen ontvangen en volgens Technisat als volgt worden ingesteld:

position/option schaltkriterium

Astra 19,2 A/A 1

Eutelsat 13 B/A 2

Astra 23,5 A/B 3

Eurobird/Astra 28,5 B/B 4

Nu heb ik de volgende problemen na 3 dagen proberen en nog eens proberen niet opgelost:

Waar stemmen deze instellingen bij de AB 9000 mee overeen ? Bij de satelliet configuratie krijg ik inde diseqc kolom alleen een enkele letter te pakken via de diseqc parameter instelling of een cijfer er bij via de uncomitted switch instelling. Maar ik heb niet het idee hier de goede kant mee op te gaan .

Verder staat in het menu niet de Eutelstsat 13 maar 16. Moet ik nu een aantal parameters gaan bijstellen ?

Wat betekenen de commando's Disecq herhaling;Swap commando en Sequence herhaling ?

Welk LNB type moeet ik gebruiken ?

Wat zijn de C- en Ku LNB's t.ov van de universele ?

Ik besef dat het heel wat vragen zijn , maar het betekent tevens dat voor een leek het aantal varianten om uit te zoeken schier eindeloos zijn. Veel literatuur is er ook niet te vinden.

Wie helpt mij verder met deze volgens mij fantastische machine.

Wel heb ik e.e.a. wel enigszins aan de gang , maar veel zenders moet ik met de gele knop opstarten of werken dan weer wel en dan weer niet. Maar dat wijt ik aan de diseqc instellingen.

Groeten,

Dirk / dadparent

Geplaatst:

Weet je zeker dat er een uncommitted switch in zit?

Ik zou het gewoon eens proberen met de standaard diseqc A B C en D.

Ik heb zelf een visiosat met cheap ass switches en deze werken perfect waar ik met mijn dm7000 nog regelmatig heen en weer moest zappen.

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Geplaatst:

Hallo Bash!

Fijn dat je antwoord. Even iets doorvragen. Waarom zie ik in veel reacties/infos de combinaties A/A; A/B etc. terwijl ik dat nou juist niet kan genereren in de opzet van de AB9000. En wat bedoel jij dan met eenvoudig A,b,C en D. En wat moet ik met de posities 1,2,3, en 4 van Multisat ?

Groeten,

Dirk

Geplaatst:

Beste Dirk,

Ik heb zelf ook een Multytenne (met een Relook 400s) en dit zijn de correcte instellingen:

LNB__DISEqC____Sat

1____A_________Astra(19.2E)

2____B_________Hotbird(13.0E)

3____C_________Astra 3A(23.5E)

4____D_________Astra 2D(28,2E)

Mocht je daar interesse in hebben, kun je ook een vijfde LNB definiëren als volgt:

5____D_________Eurobird 1(28.5E)

Schijnbaar zijn Astra 2 en Eurobird 1 zo dicht bij elkaar dat je beide met een enkele LNB kunt ontvangen...

Voor het LNB type dien je Universal te selecteren en LNB power op ON te zetten. Andere opties dienen uit te staan (OFF of None). Die andere opties als Uncommited switch en DISEqC Repeats zijn voor installaties met meerdere swichtes of hele lange kabels. In de handleiding staan ze uitvoeriger beschreven.

Hopelijk helpt dit je bij het afmaken van de installatie.

Geplaatst:

Dat is precies wat ik bedoel sanel smile

- Klik op Menu

- Klik op Services Zoeken

- Klik op Satelliet Configuratie

- Verwijder alle aanwezige satellieten met GROEN (voor de zekerheid)

- Voeg een satelliet toe met ROOD

- Selecteer de satelliet die je in wil stellen en verander daarna de een na laatste optie (DiSEqC Parameter) naar A, B, C of D voor de juiste satelliet.

Dit is gelijk aan bovenstaand lijstje van Sanel dus:

A = Astra 19,2 East

B = Hotbird 13 East

C = Astra 23.5 East

D = Astra 28.2 East

Dan zou het moeten werken. Als het goed is zie je de ontvangst meters meteen uitslaan als je het zo configureerd.

Suc6!

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Geplaatst:

Hallo Bash en Daddy,

Keurig geholpen ben ik met jullie adviezen. Dat het uiteindelijk zo eenvoudig was. Een kind kan nu de was doen lijkt het. Voorlopig gaat alles goed. Dank je wel.

Wel heb ik nog als probleem dat Ned1 HD (daar ging het allemaal om) gewone kwaliteit lijkt te hebben en geen HD en soms blokt of blokeert het zelfs. Is dat een slecht uitgerichte antenne of is de Multyenne toch niet goed genoeg (te weinig specifiek)

O,ja en waaruit zou ik het verschil moeten merken dat het Cd kaartje op tuner 1 zit en niet op 2. Ik merk eigenlijk niets als ik het wissel of gaat het met het opnemen fout ?

Groeten,

Dadparent, Dirk

Groeten,

Dirk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen