Gast nicc Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Kan ik mijn schotelatenne naast ontvangst ook nog gebruiken als antenne voor digitenne? Overweeg namelijk de free to air zenders alleen via de satelliet met daarnaast digitenne.
de Steef Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Helaas is dit niet mogelijk. Wat ik begrepen heb moet je voor digitenne een ouderwetse UHF antenne gebruiken. Met een schotel werkt het zeker niet.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 moet je voor digitenne een ouderwetse UHF antenne gebruiken Ligt er maar net aan waar je woont. Woon je in het indoor ontvangstbereik, dan doet een binnenantenne het ook uitstekend.
de Steef Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 weet ik, maar een LNB doet het in ieder geval niet
Ou-Tannu Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 en vlak naast een zendmast voldoet een stukje koperdraad van 10~15cm zelfs al als antenne mischien kan je dan je schotel zelf ( mits van metaal ) als antenne inzetten Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
cookie monster Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Origineel bericht van: nicc Kan ik mijn schotelatenne naast ontvangst ook nog gebruiken als antenne voor digitenne? Overweeg namelijk de free to air zenders alleen via de satelliet met daarnaast digitenne. mmmm , Een beetje extreem:http://www.rocketroberts.com/cm4251/cm4251.htm Hiermee lukt DVB-T perfekt Ka/Ku/X/C/S-band satellietontvangst gaat niet met deze schotel !! Je zou wel een normale schotel (voorkeur: prime focus) kunnen gebruiken , en de UHF-antenne monteren aan de LNB , maar da's gekkenwerk !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen