Con Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Ik vraag me af of de provider dat nu bewerkstelligd in mijn modem of elders? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Big fellow Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Volgens mij gebeurt dat gewoon op de DSLAM, die "aan de andere kant" van de lijn zit. Jouw modem traint gewoon in op de max. snelheid die de lijn en DSLAM toestaat.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Rekordc Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Snelheid wordt in de DSLAM (technisch max) en op de inlogserver (administratief) vast gelegd. Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Gido Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 In een Cisco kan je dat thuis zelf instellen als je wilt proberen of een lagere verbinding stabieler is, m.a.w. hoger ruisgetal. set int atm0 rate down 1024 set int atm0 rate up 512 bijvoorbeeld.
Gast Thijzel Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Origineel bericht van: Gido In een Cisco kan je dat thuis zelf instellen als je wilt proberen of een lagere verbinding stabieler is, m.a.w. hoger ruisgetal. set int atm0 rate down 1024 set int atm0 rate up 512 bijvoorbeeld. Mocht je een Speedtouch hebben dan kan je de snelheid aanpassen via 'DSL-Modem Tool' even opzoeken via Google. Zelfde principe door het aanpassen van de noise margin (verhogen) traint de Speedtouch lager in. Let wel dat dit op eigen risico is.
Gido Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Origineel bericht van: Thijzel Mocht je een Speedtouch hebben dan kan je de snelheid aanpassen via 'DSL-Modem Tool' even opzoeken via Google. Zelfde principe door het aanpassen van de noise margin (verhogen) traint de Speedtouch lager in. Let wel dat dit op eigen risico is. Hetzelfde dus als bij Cisco alleen bij een Cisco is dat geen hack maar gewoon een standaard commando dus zonder risico.
Con Geplaatst: 12 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2008 Op mijn verzoek en in overleg met Abel is besloten om de snelheid te verlagen naar 1000mb een paar maanden terug. Ik hoopte eigenlijk dat ze (Abel dus) een en ander hadden bewerkstelligd in mijn modem zodat ik voorzichtig stapje voor stapje de snelheid weer kon verhogen gezien het stabiele karakter de laatste maanden. Ik denk nu dat ik moet zeggen, gezien de reacties, helaas pindakaas. Ik zal bij Abel aan moeten kloppen om de snelheid te verhogen, toch? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gido Geplaatst: 16 augustus 2008 Geplaatst: 16 augustus 2008 Dit word inderdaad ingesteld aan de kant van de provider. Je kunt in je modem kijken wat je ruisgetal ( noise margin ) nu is. Als dat nu bijvoorbeeld 12dB is vraag dan je provider de lijn hoger te zetten en kijk dan nog eens naar je noise margin deze zal hoe hoger de snelheid steeds lager worden. Op het moment dat je rond de 8dB komt moet je er niets meer aan doen. Bij 6dB is namelijk aan de zeer magere kant en is hij lager dan 6dB ( 5 of 4 ) dan klappert je lijn continue. Dus mijn advies, kijk eerst wat hij nu is en ga zeker niet lager dan 8dB.
Con Geplaatst: 16 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2008 Ik heb de Siemens SX 762 en die geeft het ruisgetal niet prijs. Althans, na alle menutjes te hebben doorlopen kon ik niets vinden. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gido Geplaatst: 16 augustus 2008 Geplaatst: 16 augustus 2008 Log eens op je modem in, klik op : 1 ) Gateway Health 2 ) Statistics 3 ) en dan onder internet stats op DSL kijk dan een bij US-SNR wat de waarde daar nu is.
Con Geplaatst: 16 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2008 Siemens heeft een brakke firmware die bijvoorbeeld het ruisgetal niet uitleest evenals up en download snelheid. Ik heb vandaag maar weer een vraag gesteld bij Siemens of ze nu eindelijk eens fatsoenlijke firmware leveren. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 26 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2008 Vandaag heeft Abel nieuwe FW op mijn modem gezet. Boeiend was dat mijn modem beveiligd was met een wachtwoord, toch zien ze kans om "in te breken" en de FW erop te zetten. Nu zijn alle parameters eindelijk na 3/4 jaar weer af te lezen. Ik zal het ruisgetal in de gaten houden teneinde een snelheids- verhoging aan te vragen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen