Ga naar inhoud


[M-Vision HD200] Ervaringen


Ed

Aanbevolen berichten

Bij deze start ik een nieuw topic op omdat de specificaties van deze ontvanger nu duidelijk zijn.Hier beschrijf ik mijn ervaringen die ik heb meegemaakt met deze leuke ontvanger.Vorige week ontvanger binnen gekregen voor de belachelijke prijs van 199,-.Wat kun je verwachten voor een HD,PVR ontvanger die ook nog eens overweg kan met allerlei smartcards!Zoals gezegt,ontvanger uit de doos gepakt en aangesloten via scart op de Panasonic HD-ready Plasma.Ontvanger beschikt in het begin niet over een gevulde kanalenlijst,dus een scan op de Astra is noodzakelijk.Binnen enkele minuten had ik al 900 kanalen en perfect beeld op de FTA-kanalen.Na een avondje zappen en uitvoerig testen met de software die daar standaard in zat (01.02 May 2008)kon ik de HD200 op geen enkele fout betrappen.Geen vastloper niets.Volgende dag de Speedy_HD200C_F117 op de USB stick gezet en via het USB menu in de ontanger gezet.De HD200 zou nu volgens diverse forums met met Canaal Digitaal Seca smartcard overweg kunnen.En inderdaad,kaart erin met de chip naar beneden en beeld op de Nederlandse kanalen.Toen deed zich een vreemd verschijnsel voor.De HD200 ging re-booten en kwam daar niet meer uit.Er bleef 0000 in het display van de ontvanger staan en de HD200 starte niet meer op.Enigste wat hij nog wel deed,was als je op het front het pijltje naar beneden 5 sec. indrukte je in een service menu kwam.Mooi dacht ik,heb ik weer.Op de site van http://www.hsmd-benelux.tv/ onder ondersteuning vond ik echter een HD200 recovery-tool.Hmmmm staat daar niet voor niks.Dus PC via RS232 aan de box gehangen,proggie laten lopen,en ik had na een kwartier weer een werkende box ,die gelijk was ge-upgrade naar versie 1.12.Toen deze weer ge-upgrade naar de orginele HD200C_117 en weer getest.Alles gaat nog goed.Toen weer naar de Speedy F117 firmware en ook dit ging nu wel goed.Ik heb waarschijnlijk de fout gemaakt om vanuit een maagdelijke HD200 gelijk de Speedy firmware erin te zetten.Eerst maar eens een HDMI vergulde kabel gekocht en mij verbaasd over de geweldige kwaliteit van het HD-signaal.Op 23,5 Oost zit HD2.5 met een schitterende promo film over Belgie.Ook Ned1 HD komt onwijs scherp binnen.In het menu,onder USB staat een grote bekende.Dmv deze optie kan je via de USB stick de HD200 voorzien van een zachte sleutel waardoor deze box in ene nog interessanter wordt.Nu kan ik op Astra nog meer HD-kanalaen ontvangen waaronder Discovery HD.Al deze tijd werkt de HD200 goed met hier en daar wel een opmerking.Kortom ......voor dit geld een hartstikke leuke HD-ontvanger,waardoor ik nu pas zie waar mijn Plasma toe in staat is.

 

Opmerkingen.

 

* Het zappen tussen de Nederlandse kanalen duurt heeeeeeeeeel lang.

* De HD200 is voorbereid om op te nemen op een USB 2.0 harde schijf,echter tot op heden wordt dit nog niet ondersteund.

* Een minpuntje in de software is dat er sommige TV-kanalen zijn waar het 16:9 niet goed op het beeld komt.Je ziet dan een presentator zonder hoofd!Misschien is dit in de nieuwe software (HD200C_0123) opgelost maar deze heb ik nog niet getest.

* Twee digitale geluidsuitgangen,zowel coaxiaal als optisch.

* De box wordt tijdens gebruik en in stand-by 17 Watt om 16 Watt,vrij heet.Je CV kan uit.

* Het zou leuk zijn als er gebruikers zijn die een mooie channel list hebben gemaakt met bv. Setedit waar alles netjes gerangschikt staat,die kan worden gedownload.

 

Ed.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ik heb hem nu een week of wat (6?) en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.

 

Ik ben het met een groot aantal van jouw punten eens:

 

Postief:

* Prachtig beeld via HDMI.

* De F-versies van de firmware bieden behoorlijk wat extra kijkplezier.

* Handige afmetingen.

* Ruime mogelijkheden voor favorietenlijsten.

* Eenvoudige keuze tussen de favorietenlijsten en satellietlijsten.

 

 

Negatief:

* Volgens mij loopt de klok (met de F-versie) niet helemaal lekker in standby.

* Nog steeds geen PVR!

* Met de 0-versie firmware (vermoedelijk) alleen Conax cardreader.

* Geen externe kanalen editor

* Interne kanalen editor kan (m.i.) handiger.

 

Al met al een dikke 9 (met PVR zeker een 10!)

 

P.S.

* Weet je zeker dat de kaart face-down in de decoder moet? Ik ben nu niet thuis, maar ik zou kunnen zweren dat hij bij mij face-up er in zat.

* Het trage swappen is denk ik te danken aan de F-versie voor de cardreader. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd met een Aston CAM.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adama

Negatief:
* Volgens mij loopt de klok (met de F-versie) niet helemaal lekker in standby.
* Nog steeds geen PVR!
* Met de 0-versie firmware (vermoedelijk) alleen Conax cardreader.
* Geen externe kanalen editor
* Interne kanalen editor kan (m.i.) handiger.

Al met al een dikke 9 (met PVR zeker een 10!)

P.S.
* Weet je zeker dat de kaart face-down in de decoder moet? Ik ben nu niet thuis, maar ik zou kunnen zweren dat hij bij mij face-up er in zat.
* Het trage swappen is denk ik te danken aan de F-versie voor de cardreader. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd met een Aston CAM.


1) Externe kanalen editor kan voor 20,- aangekocht worden bij http://www.setedit.de/startup_d.html.Hier kan je ook een al bestaande channel list van een andere ontvanger in omzetten naar een HD200 kanalenlijst.
2) De SECA kaart in mijn HD200 als ik bovenop kijk kan ik de opdruk Canaal Digitaal lezen.Heb inderdaad niet gekeken hoe de chip erin zit.
3) Inderdaad is de tijd in stand-by modus niet correct.Wanneer je echter weer een zender heb bekeken is deze weer correct.Ik maak mij hier niet zo druk om daar ik de ontvanger met de knop achterop helemaal uit zet.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen de nieuwe software van http://www.hsmd-benelux.tv/ in de hd200 geschoten.In USB menu gekozen voor SW-update en na een minuutje stond de nieuwe versie HD200C_0123.UAD erop.Minpuntje is dat de menutaal nu in het Russisch werd gezet.Maar het menu is niet zo groot dus de Nederlandse taal was zo weer gevonden.Ik heb in deze software geen nieuwe features kunnen ontdekken.Nog geen PVR cry mogelijkheid.Na een uurtje probleemloos zappen,de versie HD200C_F123 in de HD200 geschoten.Dit gaat geheel probleemloos en komt netjes in de Nederlandse menutaal terug.Mijn Seca kaart wordt gelijk herkend en er kan weer Olympische Spelen op Ned1 HD gekeken worden.Ga vandaag eens kijken of er wat aan het breedbeeld probleem via HDMI gedaan is in deze release van de software.Volgens de bijgevoegde .text zou een update van de smartcard door de provider nu herkend moeten worden.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er is weer een nieuwe orginele firmware release van HSMD.

Via deze http://www.hsmd.tv/sub/Support-DO.htm link is de HD200C_0125 te downloaden.Er staat weer geen info in wat er verbeterd is.Ga vanavond even testen.Weet niet of de alternatieve versie al uit is,GX maks is nl. even offline.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partycrasher

Hi Ed en de rest,

 

Ik heb naar aanleidng van jou en andere reacties toch maar een HD 200 gekocht en krijg m vanmiddag. Maar wat zou ik het beste kunnen doen? Al gelijk de gxmax er in schieten of eerst de officiele firmware upgraden?

 

Voor zover ik het kan zien moet ik het altijd met een USB stick doen toch? Firmware op de stick zetten en dan via het menu inladen.....

 

groeten,

 

Ad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partycrasher

Inmiddels de laatste speedy software erin geschoten, alleen de welbekende optie bij het USB menu is me nog niet gelukt iets "zachts" erin te zetten.

 

Gaarne jullie commentaar

 

 

Ad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: partycrasher
Hi Ed en de rest,

Ik heb naar aanleidng van jou en andere reacties toch maar een HD 200 gekocht en krijg m vanmiddag. Maar wat zou ik het beste kunnen doen? Al gelijk de gxmax er in schieten of eerst de officiele firmware upgraden?

Voor zover ik het kan zien moet ik het altijd met een USB stick doen toch? Firmware op de stick zetten en dan via het menu inladen.....

groeten,

Ad


Hmmmm,ben me niet bewust dat mijn ervaring negatief overkwam over deze ontvanger.Alhoewel hij in het begin even wat aanloopproblemen kende ben ik zeer tevreden met deze HD-ontvanger van nog geen 200 Euries.Maar nu,als je de ontvanger binnenkrijgt zit er meestal een verouderde versie firmware in.Deze ga je updaten met de laatste firmware van HSMD.Nu is dat de HD200C_F125.Even testen of alles goed werkt,dan de Speedy versie erin.Je zet de firmware gewoon op een USB-stick,zoekt hem op in je USB-menu en drukt op de OK toets van je AB.Box gaat nu je firmware updaten en herstart na 3 seconden.Als je nu in je menu kijkt zie je dat er twee opties zijn bijgekomen.De optie SECA geeft de datum aan tot wanneer je abo van je smartcard loopt.En er is nog die andere functie,waar als je de juiste file van op je USB stick hebt staan,weer mooie dingen zichtbaar zijn.
Ad,kijk jij via HDMI of Scart.Ik heb via HDMI nog steeds dat diverse zenders te groot op mijn TV worden geprojekteerd.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partycrasher

 

Ad,kijk jij via HDMI of Scart.Ik heb via HDMI nog steeds dat diverse zenders te groot op mijn TV worden geprojekteerd.

 

Ed,

 

Ik kijk via HDMI en dit weer via een Denon DD receiver met HDMI uitgang en dat gaat goed. Deze kan ik ook instellen op de ratio. Dus ik denk dat het verschil daarin zit.

 

Maar weet je wat ik wel heb nu. Hij geeft om de paar minuten even op beeld initialiseren CAM. Kan ik dat nog uitzetten?

 

Gr,

 

Ad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee hoe dat komt.Ik gebruik zelf geen cam voor de Canal Digitaal Seca smartcard.Gewoon in de kaartlezer van de ontvanger,deze is met de Speedy software geschikt voor deze kaart.Zappen duurt alleen wel erg lang.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partycrasher
Origineel bericht van: Ed
Geen idee hoe dat komt.Ik gebruik zelf geen cam voor de Canal Digitaal Seca smartcard.Gewoon in de kaartlezer van de ontvanger,deze is met de Speedy software geschikt voor deze kaart.Zappen duurt alleen wel erg lang.


Ik gebruik ook geen CAM, maar hetzelfde als bij jou een kaart.
Maar hij geeft toch dat hij een CAM wil initialiseren. In het menu geeft hij aan dat er geen CAM in zit, wat dus klopt....

Maar hij gaat hem wel telkens proberen te initialiseren. Kan ik dat uitzetten dat je weet?

en ja zappen duurt heeeeeel lang

Ad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik er 1 uit de doos gehaald om te testen de HD-200 Combo

Helaas was de test binnen 5 minuten ten einde de baterijen van de afstands bediening is leeg nou ja even andere erin dan doet hij het wel dacht ik maar helaas de box reageerd helemaal niet op de AB. alles wat ik doe hij doet niks.

 

Later vandaag eens een andere uit de doos halen en testen.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ed
Geen idee hoe dat komt.Ik gebruik zelf geen cam voor de Canal Digitaal Seca smartcard.Gewoon in de kaartlezer van de ontvanger,deze is met de Speedy software geschikt voor deze kaart.Zappen duurt alleen wel erg lang.


Ik krijg alleen geen update op de CDS kaart in de kaartlezer (met Speedy F1.25 soft) pas als ik de kaart plaats in Aston module, dan is de update binnen enkele minuten binnen.


Origineel bericht van: Ed
Zappen duurt alleen wel erg lang.


Schakel in het EMU menu UCAS eens uit, moet je eens opletten hoe snel deze ontvanger nu zapt tussen de Canal Digitaal kanalen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Heb een andere getest die doet het wel maar geen beeld met een orginele CDS kaart. 2e al die problemen heeft iemand hier ervaring mee software 1.25 versie.


Als ik het goed begrijp, is het zo dat de 0(125) versie van de ingebouwde kaartlezer alleen een X-crypt lezer maakt en met de F(125) versie is er sprake van ondersteuning van zeer vele (originele) kaarten.

Ik ga er van uit dat de kaart er goed in zit chip omhoog (?!?).

Afgezien van het wat tragere zappen, doet de F125 het bij mij prima!

Bij het weggetje (By the way) heb jij ook al ervaringen met Digitenne op gedaan met jouw Combo exemplaar? Ik heb een kale HD200 en een losse T4 (omdat hiermee (al) wel PVR mogelijk is)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...