Ga naar inhoud


[M-Vision HD200] Ervaringen


Ed

Aanbevolen berichten

Met Digitenne werkt ie perfect (zowel de 0 als de F software, zeer gevoelige ontvanger, en zeeeeer mooi beeld via de HDMI aansluiting.

Van oorsprong is de kaartlezer een Conax module (0-soft) en kan prima overweg met de KPN smartcard.

Zappen tussen DVB-T en DVB-S(2) gaat perfect.

 

Ikzelf gebruik een combiner om satelliet en DVB-T signaal door 1 coaxkabel te sturen (in de woonkamer weer gesplitst) dit werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast partycrasher

 

Origineel bericht van: Ed
Zappen duurt alleen wel erg lang.

Schakel in het EMU menu UCAS eens uit, moet je eens opletten hoe snel deze ontvanger nu zapt tussen de Canal Digitaal kanalen...

 

Klopt als je hem uitzet zapt hij sneller, alleen lost het mijn probleem met de melding CAM initialiseren niet op. Deze blijft komen....iemand nog een idee?

 

Ad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: niconl
Heeft iemand wellicht enig idee hoe ik de EPG kan activeren. Op dit moment zie ik maar sporadisch bij een aantal zender de gegevens


Twee keer op de info knop drukken.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, maar ik bedoel eigenlijk wat anders.........Als je op de EPG knop drukt krijg je een soort van tabel met aan de linkerkant de zenders en daarnaast een tijdbalk...\Onder de tijdbalk geeft hij bij mij niets aan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Al sinds de HD200C_0126 en de nieuwe HD200C_F0A26 (Speedy) versie last dat het beeld na een kwartier begint te hikken.Even een druk op de TV format 1080i-->720P-->562-->1080i dan is het beeld weer netjes.Kabel is goed,signaal is goed,schotel is goed uitgericht enz.Iemand anders ook dit probleem?

 

Ed

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, hier ook, met name op RTL7 is dit soms goed zichtbaar.

Ook heeft de ontvanger last van signaalverlies op DVB-T (RTL4 etc) als ik een poosje naar een HD kanaal (SAT) heb gekeken, en dan direct switch naar b.v. RTL4 (DVB-T)

Gebruik op dit moment de F1.25 versie, die loopt redelijk goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dat het beeld na een kwartier begint te hikken

 

dat is een zeer ernstig symptoom

als dat bij alle bezitters zo is, mag je welgevoegelijk stellen dat die M-Vision niet deugt (diagnose)

of is het enkel de laatste firmware?

want het medicijn met op het TV-formaat klikken vindt ik geen remedie

 

dus M-Vision bezitters graag jullie aanvulling op>>

Citaat:
Iemand anders ook dit probleem?

 

Ed

 

chiao

 

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuur nog via SCART aan dus probleem niet geconstateerd. Maak me nu wel zorgen als ik overga naar HD.

 

positief nieuws:

PVR streaming formaat (file zonder extensie) is uitleesbaar en converteerbaar via MPEG STREAMCLIP, http://www.squared5.com/

 

Jammer dat AVI/DIVX niet is af te spelen. Misschien kunnen we de PVR foppen door te converteren naar een geschikt streaming formaat en bijbehorende IFO file aan te maken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partycrasher
Origineel bericht van: Tonskidutch
dat het beeld na een kwartier begint te hikken


Ik heb na de laatste firmware ook hetzelfde probleem, irritant hikken van het beeld. Plus ook dat het beeld een beetje naijlt of schokkend beweegt.

Tevens heb ik nog steeds dat om de paar minuten op het beeld "CAM initialiseren" verschijnt. Ik wilde de orginele firmware erin zetten om te kijken of het daar ook is, maar die herkent mijn canal digitaal kaart niet...

Iemand een oplossing voor dat cam initialiseren probleem of hebben jullie dat ook en is het een firmware probleem?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VCD®
Ja hoor, hier ook, met name op RTL7 is dit soms goed zichtbaar.
Ook heeft de ontvanger last van signaalverlies op DVB-T (RTL4 etc) als ik een poosje naar een HD kanaal (SAT) heb gekeken, en dan direct switch naar b.v. RTL4 (DVB-T)
Gebruik op dit moment de F1.25 versie, die loopt redelijk goed...


OK.Voorlopig maar even terug naar de F1.25 versie.Daar had ik dat probleem inderdaad niet.Is puur in de laatste twee software update`s ontstaan.Dus de PVR versie`s.

De melding over het initialiseren van de cam is mij niets bekend.Probleem heb ik nog nooit gehad.

Ed

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partycrasher

De nieuwste firmware geplaatst, helaas geen verbetering qua problemen met beeld etc. Nog steeds schokkerig, de rest niet getest gelijk weer terug naar versie 1.25

 

greetz,

 

Party

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VCD®
Dat die engineer dit zelf niet ziet...(trillen beeld doet ie alleen bij HDMI) nu blijft ie soms ook hangen bij switchen van ongecodeerd naar gecodeerde zenders...ik geef het op, ik doe hem in de verkoop, nu echt nooit geen MVision meer...


Nou,dat is wel erg rigoreus!Een jaar of tien geleden begonnen we zo ook met de Nokia Mediamaster 9500.Steeds werd de Overflow software beter.Gaat bij de HD-200 ook lukken.In feite heb ik de HD-200 als hobbydoos naast de Dreambox staan om HD te ontvangen.In dat opzicht is hij goed geslaagd.Heeft iemand dit probleem ook met de orginele firm,dus niet de Speedy versie.

Ed

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...