Alfons Verbiest Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Ik kwam zojuist op de Canal Digitaal TP 12.515H SR 22000 op de Astra 1 Radio 4 Surround tegen. Op dit moment geeft hij inderdaad hetzelfde door als Radio 4, maar dan in Dolby 5.1. Hij is wel gecodeerd, net als Radio 2, 3 en 4.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 augustus 2008 Moderator Geplaatst: 11 augustus 2008 Ik heb hem ook even ingelezen, bedankt voor de info. Vreemd, dat ze nergens een persbericht gedropt hebben. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast PieterB Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Vreemd dat het op een andere plek zit. Het is technisch toch mogelijk om, als je voor Radio 4 kiest, je zelf het geluidskanaal kunt kiezen?
Gast PieterB Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Ik heb overigens geen geluid op het nieuwe kanaal, waarschijnlijk nog in de testfase?
youriy Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Origineel bericht van: ceesv Ik heb hem ook even ingelezen, bedankt voor de info. Vreemd, dat ze nergens een persbericht gedropt hebben. misschien omdat er nog geen surround op wordt uitgezonden. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Gast Thijzel Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Origineel bericht van: PieterB Ik heb overigens geen geluid op het nieuwe kanaal, waarschijnlijk nog in de testfase? Ik heb geluid. Dreambox geeft via de audioknop Dutch (AC3) als audiospoor. Ik heb de Dreambox via een optische kabel aan een versterker hanger. Als ik switch van Radio 4 naar Radio 4 surround dan zie ik de versterker overschakelen van linear pcm naar digital.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 augustus 2008 Moderator Geplaatst: 11 augustus 2008 Zoals thijzel schrijft, werkt het bij mij ook. Mijn decoder geeft Dolby digitaal 3.2 aan. Het geluidsbeeld echter is dat duidelijk nog niet. Er zit in deze stream echter geen PCM geluid, je moet dus de beschikking hebben over een Dolby digitaal decoder. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Elwin Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Dus als ik goed begrijp wordt er nu een kanaal gebruikt voor 'Radio 4 Surround', in een betere geluidskwaliteit? Kan daar dan niet beter een zender als Arrow of BNR op gezet worden?
Gast MP4 Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Nou, BNR dus juist niet. Prima zender, maar er wordt voornamelijk tekst gesproken. Muziek is zelden te horen.
Elwin Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Maar het is wel een Nederlandse zender, die nog niet via de satelliet te ontvangen is. Ik zie (of: hoor) dan liever Arrow Classic Rock en/of Jazz komen. Maar da's erg off-topic, natuurlijk.
Ou-Tannu Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 atm zit er geen encryptie op? jammer dat er ook geen geluid uit komt Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast PieterB Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Origineel bericht van: ceesv Zoals thijzel schrijft, werkt het bij mij ook. Mijn decoder geeft Dolby digitaal 3.2 aan. Ik heb nog steeds geen geluid. De ontvanger geeft wel aan dat er een Dolbyspoor aanwezig is, maar ik hoor nog steeds niets.
René Verbiest Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Heb 'm een minuut of 10 geleden ingelezen, was vol aanwezig maar doodstil, zette 'm om 19.00 wederom aan en had ineens wel geluid. Begint zeker pas om 19.00 uur? Vraag me trouwens af, waarom deze radiozender, in vredesnaam, aan de tv kant zit. Dolby Surround (of digital) kan toch ook aan de radiokant, of heb ik het mis? Het klinkt i.i.g. kwalitatief goed. Versterker geeft trouwens DD 6.1 aan, tjonge.
Alfons Verbiest Geplaatst: 12 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2008 Hallo René, Toen ik hem inlas zat hij gewoon keurig aan het eind van de lijst met radiozenders. Inmiddels zit er geen codering meer op.
JZB Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Ja, ik heb ook geluid inderdaad. Alleen heb ik het probleem dat het geluid af en toe hapert. Dat heb ik ook wel eens bij sommige andere AC3 geluidskanalen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen