Alfons Verbiest Geplaatst: 12 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2008 Misschien moet er aan de zenderkant technisch nog wat bijgeschaafd worden? Radio met dolby 5.1 is een nieuw iets hier bij de Nederlandse Omroep.
Gast MP4 Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Ceesv: Hoe komt DeluxeMusicic dan binnen bij jou? Ook zo matig? Alle de DD zenders? Wij vinden het wel lekker klinken thuis.
Gast Thijzel Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Origineel bericht van: Alfons Verbiest Misschien moet er aan de zenderkant technisch nog wat bijgeschaafd worden? Radio met dolby 5.1 is een nieuw iets hier bij de Nederlandse Omroep. Net nog even geluisterd. Het klinkt een stuk beter, ik hoor nu ook echt verschil tussen radio 4 en radio 4 surround.
René Verbiest Geplaatst: 15 augustus 2008 Geplaatst: 15 augustus 2008 Hallo Alfons, Merkwaardig, heb je 'm nog steeds in je radiolijst? Heb 'm gisteravond nog aangehad, heb niet op het coderingsteken gelet, maar had keurig netjes het DD 6.1 signaal en een mooi geluid. Maar nog steeds wel in de TV lijst, ofschoon het hier een radiozender betreft. Kan ook zijn dat jouw ontvanger dat meteen bij inlezen omzet, natuurlijk. De mijne ids wat aan de oude kant aan het worden en kan dat dus niet. Groetjes.
Alfons Verbiest Geplaatst: 15 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2008 Dag broertje, Speciaal voor jou verwijderd, opnieuw ingelezen en ongecodeerd opnieuw keurig achteraan in de radiolijst. Groet, Alfons
René Verbiest Geplaatst: 15 augustus 2008 Geplaatst: 15 augustus 2008 Nou, ik heb hetzelfde gedaan, eraf gegooid en weer ingelezen, terwijl ik de tuner op radio had staan, maar hij kwam wederom weer achteraan in de TV lijst te staan. Hij is overigens i.d.d. ongecodeerd, heel vreemd, want radio 4 in de radiolijst is wel degelijk gecodeerd, dat heeft dan ook weinig zin meer, lijkt mij.
youriy Geplaatst: 15 augustus 2008 Geplaatst: 15 augustus 2008 inmiddels zijn de uitzendingen wel in surround. op mijn ontvanger kwam ie gewoon in de radiolijst staan. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Brambo's Geplaatst: 16 augustus 2008 Geplaatst: 16 augustus 2008 Weet er al iemand of deze zender al bij de fastscanlijst van TVV of CDS bijgevoegd is? - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Ambrus Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Ja, veel drop outs op mijn Echostar PVR 5020; ik schakel dan toch maar weer over naar de gewone Radio 4. Op mijn Mvision FCIS 7000E+ krijg ik geen geluid. Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. Triple LNB Quad van CD, Triax 64
Alfons Verbiest Geplaatst: 8 september 2008 Auteur Geplaatst: 8 september 2008 Het schijnen nog tests te zijn en het is nog onbekend wanneer hij definitief uit gaat zenden. Als dat natuurlijk ooit de bedoeling is.
pch Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 Ik heb hem nu ook en luister er nu naar. Is (nog) geen surround, mijn Classe SSP-30 processor geeft wel DD3.2 aan i.p.v. de PCM stereo die hij aangeeft met gewone Radio-4. Het geluid heeft meer dynamiek en klinkt al met al mooier, maar is dus geen surround, center en surrounds blijven stil! Gr. Paul.
Alfons Verbiest Geplaatst: 16 september 2008 Auteur Geplaatst: 16 september 2008 Dat kan. Lang niet alle uitzendingen zijn met 5.1 geluid, maar ik heb er al diverse gehoord waar dat wel bij was. Dan waren dus alle 5 de speakers geactiveerd. Op dit moment inderdaad geen 5.1
pch Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 OK, maar zijn er dan nog meer radio-uitzendingen in 5.1 surroundsound? Welke dan zoal? Gr. Paul.
Alfons Verbiest Geplaatst: 16 september 2008 Auteur Geplaatst: 16 september 2008 Heel geregeld Paul, Maar welke weet ik ook niet. Ik heb de VPRO gids, maar die geeft niet aan wat wel en wat niet in 5.1 wordt uitgezonden. Misschien vindt je wat via de website?
MacGuinness Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 Als je bij Kingofsat het dolby 5.1 teken aanklikt, krijg je buiten de TV kanalen ook de radiokanalen in 5.1 voorgeschoteld. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen