Ga naar inhoud


Hoge kanalen met hoger vermogen ?


Gast passie35

Aanbevolen berichten

Als ik kijk op de site van AT zie ik dat de nieuwe digitennemast van Deventer op kanaal 65 15 kW is en de rest 10 kW. Ik had al vaker aangegeven dat de hogere kanalen minder goed te ontvangen zijn en dat wordt dus met deze info bevestigd. Nu de andere masten nog !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het verschil tussen 15 en 10 kW is 1,7 dB. Dat schiet niet zo hard op, waarschijnlijk niet zo hard als dat je zou willen gok ik. Het probleem met de hoge kanalen zal, zoals ik er nu tegenaan kijk, alleen optreden op grotere afstand van de zender, buiten het KPN postcode gebied. Waar woon je zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dicht bij Rijssen maar hier is de ontvangst van Hengelo wel goed maar je merkt gewoon dat K65 minder is. K22 en K23 zijn gewoon supergoed maar K47 en vooral K65 zijn minder.

 

Ik pleit er dan ook voor dat K47 en K65 hogere vermogens krijgen zodat daar op grotere afstand minder problemen ontstaan.

 

Ik lees ook dat er een VHF kanaal vrij kom.(K6) Wanneer gaan deze ingezet worden ? Bereik zal goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou voor hier ook zeer aantrekkelijk zijn als ze iets hogere vermogen onder de kanalen gaan zetten smile

 

ontvangst is hier vanaf Leeuwarden en vanaf Smilde mogelijk, doch de hoge kanalen vanaf leeuwarden ( wat volgens die kpn ontvanger de voorkeur mast is ) is gewoon te zwak :')

 

met wat handigheid en goed de binnenantenne uitrichten ging t best aardig op smilde :P

 

voor hier ga ik toch maar een hark buiten zetten laugh

 

digitenne als fallback als de sat t laat afweten smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden de komende tijd nog verschillende masten aangezet echter niet in het noorden.(alleen Den Burg Texel)

 

Hier in twente zit het netwerk al behoorlijk dicht. (Hengelo,Enschede,Deventer,Zwolle) Misschien nog 1 in Almelo zodat het noordelijker ook dicht zit.

 

Ontvangst in de auto is geen probleem meer in Twente. Alleen K65 (RTL-4/5/7 enz) valt soms weg bij hogere snelheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: passie35
Ontvangst in de auto is geen probleem meer in Twente. Alleen K65 (RTL-4/5/7 enz) valt soms weg bij hogere snelheden.


Ja ok maar dat komt niet doordat je minder signaal hebt, dit wordt veroorzaakt door het Doppler-effect dat op de hoge kanalen nu eenmaal erger is dan op de lage kanalen, waardoor je al kijkend naar K65 minder snel kan rijden dan naar K22 om maar iets te roepen. Met Diversity gaat het al een stuk beter maar ook dan ga je de effecten als eerste merken op de hoge kanalen. Voeg er nog wat reflecties van obstakels bij (gebouwen, bruggen, viaducten) en het feest is compleet. Verder zijn de dippen in je stralingsdiagram van de auto dieper op de hoge kanalen, weer iets erbij waardoor de hoge kanalen slechter te ontvangen zijn mobiel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm tja,

 

Den burg, en enkhuizen zijn de masten die t dichtste bij komen..

helaas met nog minder vermogen frown

 

denk dat deze regio t voorlopig nog met dikke harken moet doen frown

 

/me duwt kpn.. dr is op de FM toren nog wel plek voor DVB-T!

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...