Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb bij creeren van een bootable usb stick per ongeluk de bootargs omgebogen en kom nu niet meer in de kist (geen serieel contact meer, dus kom niet meer in uboot). Is er iemand in de Nederlandse Randstad - liefst in de buurt van Leiden - die het truukje met BootP/DHCP en updatescript onder de knie heeft? Indien zo, graag PM (alternatief is mjn Kathy naar Duitsland te sturen, maar voor die prijs heb ik al een kwart nieuwe smile !

-Stephan

Geplaatst:

Ik vind het wel een beetje raar dat je niet meer serieel kunt conecten met de box.

Dat probleempje met je bootarguments kun je toch oplossen door opnieuw te flashen, daar hoef je die box toch niet voor op te sturen?

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Geplaatst:

Ik kan wel serieel connecten, maar hij 'leest' alleen maar, en kan niet 'schrijven'. Ook flashen gaat niet meer EN de box heeft geen ipadres natuurlijk (en dat kan ook niet meer ingesteld worden). De jongens van het Duitse board hadden een tijd geleden alles toch weer aan de praat gekregen met die BootP/DHCP truuk, maar een sat update maakte dat weer ongedaan. Vandaar de vraag...

-Stephan

Geplaatst:

Goede morgen,

heb je de noodprocedure al geprobeerd ?

De box eerst geheel leegmaken. En dan de basis bestanden plus de emergency boot erin plaatsen.

Vervolgens emergency boot uitvoeren met behulp van een usb stick.

Het oorspronkelijke ethernet adres kun je er ook weer inzetten.

Het ethernet adres van de box staat aangegeven aan de binnenzijde van de ontvanger op een sticker.

Deze procedure is al eens eerder aangegeven, maar is ook elders te vinden. Moet overigens wel zorgvuldig worden uitgevoerd.

Zolang je nog een serieele verbinding kunt krijgen met de box lijkt mij herstel nog wel mogelijk.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Beste vrienden - ik kan WEL connecten in de zin dat ik in putty of hyperterminal kan ZIEN wat er gebeurt (tot en met de kernel panic), maar NIET in de zin dat ik de bootsequentie kan onderbreken en in de uboot-prompt kan komen! En geloof me vrij - ik heb ALLES geprobeerd (en had hier vroeger ook HELEMAAL geen probleem mee). Maar die Duitse jongens hebben blijkbaar nog een andere truuk om in de box te komen die IK niet ken en die ik ook nergens terugvind. Ze werken blijkbaar ook aan een JTAG-interface, maar die is nog niet helemaal klaar

-Stephan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen