Ga naar inhoud


Verschillen tarieven vliegtickets


pretpat

Aanbevolen berichten

Als echte Hollander ben ik natuurlijk op zoek naar het laagste tarief voor mijn vliegtickets :D en ben ik vanwege de hoge tarieven op Schiphol ook aan het kijken naar uitwijkmogelijkheden.

 

Ik ben op zoek gegaan naar vliegtickets naar Vancouver, Canada voor januari.

Als ik een directe vlucht van Schiphol naar Vancouver boek kost dit mij €900 en dan vlieg ik met KLM.

Als ik naar Frankfurt ga en daar opstap vlieg ik nog steeds met KLM en dan vlieg ik eerst naar Schiphol en dan naar Vancouver. Kosten: €860

Hetzelfde maar dan via Brussel (ook weer met KLM via Schiphol) kost €780.

 

Precies dezelfde vlucht plus nog een vlucht binnen Europa kost dus minder als alleen de rechtstreekse vlucht. Daar ontgaat mij alle logica, want ga nog steeds via Schiphol.

 

Maar nu mijn vraag. Weet iemand of het kan of is toegestaan of problemen oplevert als ik de vlucht vanuit Brussel boek en dan gewoon op Schiphol opstap?

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je moet dan alleen wel je koffer ophalen in Brussel. whistle

 

Hier het vervolg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niets nieuws en al jaren oud, maar natuurlijk (officieel) niet mogenlijk. Net als de truck dat 2 retour tickets goedkoper kunnen zijn dan 1. Voor dure retour tickets in de week, zonder weekeinde erbij, koop dan 2 maal goedkope tickets met weekeinde in de data, maar gebruik alleen de twee tickets die je nodig hebt. Kan wel, maar mag niet.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar jaar geleden was een retourtje Schiphol-Atlanta met KLM een aantal honderdjes duurder dan met Delta Airlines. Misschien vliegen er meer maatschappijen op Vancouver, evt. met overstap. Ik moest toen op Chatwick overstappen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik onlangs ook ondervonden heb : voor dezelfde reis kan het goedkoper zijn om 2 enkele richting ticketten te bestellen (1x heen en 1x terug) dan één gecombineerd heen & terug ticket. En dàt voor dezelfde vluchten bij dezelfde maatschappij ! Ik kwam 50 euro goedkoper uit met 2 aparte vliegtuigticketten. Dat vind ik dus schandalig want de meeste mensen boeken steeds heen & terug.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke data jij in gedachten hebt, maar dit zijn wat resultaten die ik vindt: (Vertrek Jan 5, Terug op Jan 30, allemaal op het traject AMS-YVR (Vancouver dus))

Code:
United Airlines:EUR 445.00 per volw, tax EUR 339.70, res. kosten EUR 15.00Totaalbedrag EUR 799.70 (voor alle reizigers gezamenlijk)

Code:
Lufthansa:EUR 425.00 per volw, tax EUR 512.36, res. kosten EUR 15.00Totaalbedrag EUR 952.36 (voor alle reizigers gezamenlijk)

Belachelijke verhouding vliegkosten en belasting!

Code:
KLM/Air France (directe vlucht):EUR 566.00 per volw, tax EUR 394.96, res. kosten EUR 15.00Totaalbedrag EUR 975.96 (voor alle reizigers gezamenlijk)

 

Een beetje zoeken/spelen met datums kan je een voordeel opleveren.

 

De site die ik nu gebruikt heb is "atp" ... Zoek maar eens op deze Nederlandse site ;-) .

 

Suc6!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info allemaal. Ik zal uitkijken naar de uitspraak van de rechtbank, maar de KLM zal als multinational wel aan het kortste eind trekken.

Ik kan natuurlijk ook met de trein naar Brussel en daar opstappen, maar dat vind ik eigenlijk gewoon zonde van de tijd.

 

@Big Fellow

Ik wil eigenlijk alleen een rechtstreekse vlucht en United en Lufthansa vliegen niet direct vanaf Schiphol, maar bedankt voor de tip. Ik zal eens naar de website kijken.

 

Pat

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op nwa.com (Northwest Airlines). Daar krijg ik een rate van <US$1300 terug, wat dus lager is dan via de eerder genoemde site.

Een andere optie is om naar Seattle te vliegen. Vancouver is heel goed te bereiken vanaf Seatac airport, volgens mij zijn er zelfs pendelbussen beschikbaar. (Weet niet zeker). OK, het is een ritje met de bus, maar als je dat (veel) geld bespaart, dan is het misschien een optie...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien is atp hetzelfde als tickettracker.

Ik ben bekend met de mogelijkheden van Vancouver en Seattle aangezien mijn vriendin daar vandaan komt, dus ik ga nog wel even verder zoeken. Het ging mij meer om de mogelijkheid van het opstappen op Schiphol.

 

 

Inventors are crazy until they invent something.

Then they are geniuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het een optie is of mogelijk ?

 

boek een ticket brussel vancouver via amsterdam maar dan met een

stayover in amsterdam

 

dus b.v. 3 sept brussel amsterdam en 4 september amsterdam vancouver.

 

dan moet je op 4 sept nieuw inchecken in amsterdam met bagage.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is redelijk simpel met vliegtickets.

De tickets van maatschappijen anders dan de binnenlandse maatschappijen zijn bijna altijd goedkoper dan tickets van binnenlandse maatschappijen.

 

Even simpel gezegd, een kaartje Amsterdam --> New York met de KLM vanaf Schiphol kost gewoon meer dan dezelfde ticket geboekt met Northwest airlines.

 

Wat je dus doet:

Kijk naar de vertrektijden van KLM, boek een ticket met Northwest. je vliegt met dit Northwest ticket dan gewoon met een KLM toestel, direct (geen stopovers).

 

Moet je trouwens snel heen en weer en kom je niet in aanmerking voor een "gereduceerd" tarief (je moet dus een "full fare" ticket betalen) dan loont het zeer zeker 2 retourtickets te kopen. Je gebruikt dan alleen de heenreizen. De terugreizen laat je gewoon verlopen, de luchtvaartmaatschappijen rekenen hier ook min of meer op.

Neem wel altijd 2 tickets met verzetbare data en zet de retourvluchten op de uiterste datum (meestal 3 maanden). Moet je nog een keer heen en weer dan verzet je de retour vluchten, betaal je de wijzigings kosten (meestal rond de €50) en vlieg je dus op de retourtjes gewoon nog een keer heen en weer. Men noemt deze techniek "back to back ticketing".

 

Op de manier Northwest ticket, KLeM tijden heb je een ticket voor een normale prijs, alleen je vliegt wel met de KLeM. Houd daar dus rekening mee. Zo onvriendelijk als de prijzen van de KLeM zijn voor mensen die in Nederland een ticket kopen en vanaf Amsterdam willen vliegen, zo onvriendelijk zijn ze ook met overgewicht (waar ik bijna altijd mee te maken heb). Let er op als je te veel bagage bij je hebt dat men de kiloprijs berekent voor de maatschappij waarmee je vliegt, en dus niet de absurd dure KLeM prijzen. Wijs de grond stewardess hier ook op, anders "vergeten" ze dit gegarandeerd en wordt je het dure KLeM tarief berekend.

 

Als laatste, ik probeer ten alle tijde het reizen met de KLeM te voorkomen. Reden is dat je letterlijk klem zit vanwege de absurd krappe ruimte. Easyjet, SAS, elke willekeurige budget luchtvaart maatschappij heeft minimaal evenveel, zo niet meer beenruimte dan de KLeM.

Reis je dan toch met de KLeM, check in via internet en neem een stoel zo dicht mogelijk achter de business class. Met een beetje mazzel zijn dit eigenlijk business class stoelen die meer beenruimte hebben.

 

Hoe ik dit allemaal weet ? Noem me een ervarings deskundige. Ik maak zakelijk gemiddeld meer dan 50 vluchten per jaar mee. Het enige grote nadeel van mijn beroep frown

 

Affijn, ik ga m'n tas weer pakken, morgen weer op Schiphol aan. Vanaf 08:00 zit ik aan de Conebar met m'n rugzakje en grote koffie + cola. Naar Moskou, Krasnodar en Penza.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...