Ga naar inhoud


Van Vob files naar DVD file


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ik ontving vandaag van een vriend een DVD maar daar staan 3 Vob files op, hoe maak ik daar dan eventueel 1 DVD file van zodat ik deze kan afspelen met mijn DVD speler/recorder.

 

Alvast bedankt cool

 

PS. Ik heb reeds Nero en Nerovision gebruikt maar ik krijg foutmeldingen ...

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een nogal typische vraag.

Een DVD bestaat immers o.a. uit een aantal VOB files en kan gewoon op een DVD speler worden afgespeeld.

Naast de VOB files zullen er ook nog IFO en BUP files op de DVD staan.

Het geheel vormt dus één DVD.

In de VOB files staan naast de Menu items, overgangen, etc. ook alle filmfragementen dus waarom zou je iets met de VOB files willen doen?

 

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jürgen

 

Ik heb een DVD Recorder/Speler Pioneer DVR-630H.

Hij herkent de DVD niet, ik krijg de melding dvd video en als ik op play druk krijg ik de melding geen titels ...

Op de DVD staan er 3 vob files ...

Kan ik de vob files omzetten naar avi en dan converteren naar DVD? Ik heb ook al video cd en super video cd geprobeerd maar het lukt niet.

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timm,

Waarschijnlijk zijn de VOB bestanden corrupt want wat jij nu wilt doen is van de VOB bestanden weer VOB bestanden maken.

Er ontbreken nu wel de IFO bestanden maar daar staat in feite alleen de navigatie informatie in zoals de plaats waar de hoofdstukken, de audio, etc. begint.

De data zit echt in de VOB bestanden.

Als jouw DVD speler deze VOB`s niet wil afspelen dan zal je ook geen conversieprogramma vinden die de VOB`s waar ook naartoe wil converteren.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

fijne vriend zeg.... sick

 

stuur je vrienden een kluitje

eens kijken of ze de ellende opgelost krijgen (in 't riet).

 

zou die vriend eens eerlijk en openhartig toespreken of die wel goed bij zijn hoofd is.

 

je verkwist ook nog je eigen en andermans tijd

oplossing > wissen of weggooien.

 

chiao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Je zou kunnen kijken of de VOB files wel correct zijn. Een VOB file is niets anders als een container file (net als MPEG) waar je audio-stream, video-stream en nog wat andere zaken in zijn opgeslagen.

 

Een VOB file kun je gewoon afspelen met een fatsoenlijke mediaplayer op je PC, bijv. VLC. En als VLC je VOB files goed afspeelt, weet je tenminste dat de bestanden onbeschadigd zijn.

 

Je DVD-speler zoekt op de DVD naar een heel specifieke structuur, maar een PC mediaplayer heeft dat niet nodig. Die pakt simpelweg die file die je 'm aanbiedt en kijkt dan of hij er iets mee kan.

 

In de meeste gevallen kun je een VOB file zelfs gewoon renamen naar MPG en speelt hij ook gewoon af. Van oorsprong is het VOB formaat namelijk gebaseerd op MPG-specs maar dan wat stricter gehanteerd.

 

Verder zijn er allerlei tools te vinden (veel gratis) om video-bestanden te converteren naar DVD-video format. Er zijn er zelfs al een paar genoemd in deze thread.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...