Ga naar inhoud


[IPBOX9000] Heeft iemand de EPG al aan de praat gekregen?


esreverse

Aanbevolen berichten


Nou ik heb een beetje epg

ned 1 2 en 3 niet maar sbs rtl etc wel

ik gebruik de nieuwste nlb image

en heb niks speciaals gedaan

 

maar welke plug-in heb je dan want ik wil de rest ook hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EPG van CD (en dus Ned 1,2,3) wijkt af van de standaard. Je krijgt daarom alleen het huidige en het aankomende programma te zien.

 

De Duitse zenders doen het wat dat betreft een stuk beter, ik krijg hele weekoverzichten te zien, BBC gaat ook goed.

 

Hou verder in de gaten dat de EPG alleen maar wordt bijgewerkt als de EPG data te ontvangen is. Als je dus voortdurend naar Nederland 1 kijkt, dan zal de EPG van pakumbeet ZDF niet bijgewerkt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "probleem" van EPG data is dat die is beperkt tot wat de leverancier van het programma waar je naar kijkt meestuurt. De HD900 heeft een database en stopt daar - althans, zo zou het moeten zijn - alle EPG data in die hij maar te pakken kan krijgen. Maar als je niet echt veel zapped is dat niet zo heel veel.

 

Als elke HD900 nou aan het Internet hing zou je nog wel een oplossing kunnen bedenken: we zouden dan ergens een server neer kunnen zetten waarvandaan elke HD900 de actuele EPG kan downloaden. De centrale server ontvangt van jouw doosje dan jouw EPG data en stuurt je wat hij van anderen heeft ontvangen toe. Anderen kunnen dan weer jouw EPG data gebruiken. EPG-sharing, zeg maar :-)

 

Weet iemand hier hoe de Dreambox zijn EPG samenstelt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend op mijn vorige posting: de HD900 maakt helaas (niet meer, of nog geen) gebruik van de op de box aanwezige sqlite3 tabel, maar lijkt de EPG data in geheugen op te slaan :-(. Nou, dan wordt het toch een stuk moeilijker om de EPG data via een daemon bij te werken :-(.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op denktenk bij het cuberevo forum, daar staat al een werkende versie van een epg-plugin.(ongeveer op dezelfde manier als de 7-daagse epg op de topfield) wel een beetje klussen om het werkend te krijgen.

Er wordt aan gewerkt om deze gebruiksvriendelijker (en automatisch) te maken.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gisteren wat tijd aan besteed, kan inmiddels ook plugins compileren (zie het hoofdstukje erover op de Imagineers pagina http://www.imagineers.nl/hd900/#Plugin ). Ondertussen ben ik op een ander forum druk met het voorbereiden op het bakken van een autorun plugin (als zoiets bestaat, tenminste) die de klok goed zet.

 

Vandaag (zondag) kom ik denk ik nergens meer aan toe: ik moet het gras maaien en de molen draaien (ja, ik ben ook molenaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...