Ga naar inhoud

Satelliet TV In Engeland met Nederlands abonnement

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In september verhuis ik voor mijn studie een jaar naar Zuid-Engeland waar ik een apartement heb gehuurd. Van de eigenaar heb ik begrepen dat het niet is toegestaan een eigen satellietschotel in te bouwen, omdat er een 'gezamenlijke' aanwezig is (het merk en type kon hij niet geven, maar ben ik momenteel aan het uitzoeken bij het plaatsingsbedrijf) waar de andere huurders het Britse SkyTV op kunnen zien.

Nu is mijn vraag of ik in Nederland een HDTV decoder kan kopen (ik zat te denken aan de "Philips DSR 7121 HDTV") en hier een CanaalDigitaal abonnement kan afsluiten en de decoder + smartcard probleemloos in Engeland kan installeren en gebruiken. Ik ben nogal een leek op dit gebied, dus ik heb geen idee welke dingen over het algemeen wel werken en hoe belangrijk het type en merk van de schotel is.

Geplaatst:

Welkom op het board.

Het lijkt me dat dat zoiets jammer genoeg niet zal lukken omdat we het over drie verschillende satellieten hebben.

Het Sky pakket zit op Astra2 op 28.2 oost het Nederlandse pakket op Astra1 op 19.2 oost met de HD kanalen op Astra3 op 23.5 oost.

Als je wat meer info over de gebruikte schotel hebt zijn er misschien wel oplossingen mogelijk. laugh

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle reactie smile Ik heb al geinformeerd naar het type schotel maar tot op heden geen reactie.. Kan ik wel gewoon in Nederland de Philips DSR 7121 HDTV decoder halen en dan maar een skytv abo aanschaffen? Of is zo'n decoder niet 'algemeen' geschikt voor elke schotel?

Geplaatst:

Voor een Sky abo heb je een ontvanger van Sky nodig die op de telefoon aangesloten kan worden zo kun je dan ook films bestellen.

De Philips DSR 7121 HDTV zit momenteel nog vol met bugs en ook heeft Philips de satontvangers afdeling verkocht aan Pace die ontvanger lijkt me zeker geen aanrader.

Ook is de ontvanger totaal ongeschikt voor de codering van Sky. laugh

Geplaatst: