Ga naar inhoud

Satelliet TV In Engeland met Nederlands abonnement

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In september verhuis ik voor mijn studie een jaar naar Zuid-Engeland waar ik een apartement heb gehuurd. Van de eigenaar heb ik begrepen dat het niet is toegestaan een eigen satellietschotel in te bouwen, omdat er een 'gezamenlijke' aanwezig is (het merk en type kon hij niet geven, maar ben ik momenteel aan het uitzoeken bij het plaatsingsbedrijf) waar de andere huurders het Britse SkyTV op kunnen zien.

Nu is mijn vraag of ik in Nederland een HDTV decoder kan kopen (ik zat te denken aan de "Philips DSR 7121 HDTV") en hier een CanaalDigitaal abonnement kan afsluiten en de decoder + smartcard probleemloos in Engeland kan installeren en gebruiken. Ik ben nogal een leek op dit gebied, dus ik heb geen idee welke dingen over het algemeen wel werken en hoe belangrijk het type en merk van de schotel is.

Geplaatst:

Welkom op het board.

Het lijkt me dat dat zoiets jammer genoeg niet zal lukken omdat we het over drie verschillende satellieten hebben.

Het Sky pakket zit op Astra2 op 28.2 oost het Nederlandse pakket op Astra1 op 19.2 oost met de HD kanalen op Astra3 op 23.5 oost.

Als je wat meer info over de gebruikte schotel hebt zijn er misschien wel oplossingen mogelijk. laugh

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle reactie smile Ik heb al geinformeerd naar het type schotel maar tot op heden geen reactie.. Kan ik wel gewoon in Nederland de Philips DSR 7121 HDTV decoder halen en dan maar een skytv abo aanschaffen? Of is zo'n decoder niet 'algemeen' geschikt voor elke schotel?

Geplaatst:

Voor een Sky abo heb je een ontvanger van Sky nodig die op de telefoon aangesloten kan worden zo kun je dan ook films bestellen.

De Philips DSR 7121 HDTV zit momenteel nog vol met bugs en ook heeft Philips de satontvangers afdeling verkocht aan Pace die ontvanger lijkt me zeker geen aanrader.

Ook is de ontvanger totaal ongeschikt voor de codering van Sky. laugh

Geplaatst:

Hmm, dan ziet het ernaar uit dat ik de decoder dan maar in Engeland moet aanschaffen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Boomlaars
Hmm, dan ziet het ernaar uit dat ik de decoder dan maar in Engeland moet aanschaffen?

Als je een 60 cm schoteltje op mag hangen met een duo lnb voor Astra1 en Astra3 kun je alle Nederlandse zenders ontvangem met een geschikte ontvanger en een abo van CanalDigitaal.
Mag je geen schoteltje ophangen dan houd het op om de Nederlandse kanalen te ontvangen.

Ja dan is een optie daar een Sky ontvanger kopen en aansluiten op de bestaande set en een abo nemen op Sky.
Of alleen de Britse FTA kanalen bekijken dat is ook best een aantrekkelijk pakket alle Freesat kanalen zit BBC en ITV in geen abo kosten.
Ook kun je misschien het DVB-T pakket daar ontvangen vergelijkbaar hier met Digitenne maar daar weet ik weinig over. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: Boomlaars

Als je geld teveel hebt ja... neem anders een simpele 125 euro ontvanger die je overal voor kan gebruiken en vergeet sky. Neem je CD kaart mee en ga eerst eens kijken of je een balkon of zo hebt op het zuiden, of een raam en zet er een triaxje voor met z'n 4in1 houder. (schotelspul kan je ook daar allemaal kopen) Met bbc/itv/e4/more4/filmfour heb je sky helemaal niet nodig.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Lukt het niet met een schoteltje achter een raam op het zuiden/zuidoosten?

Geplaatst:

Hoi heb in het verleden wel eens geprobeerd om mijn analoge schotel van achter het raam uit te richten. Dit lukte ook. Daarna verhuisd naar een appartement en hier lukte het niet. Beide zicht op het zuiden. Het enige verschil was dat ik de eerste keer met enkel glas werkte en daarna had ik dubbel glas. Weet niet of dit de reden is geweest of dat ik toch helemaal verkeerd zat. Misschien weten anderen er meer vanaf.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Geplaatst:
Origineel bericht van: patyv
Hoi heb in het verleden wel eens geprobeerd om mijn analoge schotel van achter het raam uit te richten. Dit lukte ook. Daarna verhuisd naar een appartement en hier lukte het niet. Beide zicht op het zuiden. Het enige verschil was dat ik de eerste keer met enkel glas werkte en daarna had ik dubbel glas. Weet niet of dit de reden is geweest of dat ik toch helemaal verkeerd zat. Misschien weten anderen er meer vanaf.

Dubbel glas dempt per definitie meer en zal vaak zelfs het signaal helemaal vernaggelen. Om de warmte binnen te houden zit er vaak (niet altijd) metaal in het glas. Dag signaal..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

• 4 weken later...
Geplaatst:

Als je nou toch in contact bent met het plaatsingsbedrijf zou ik toch even vragen of er mogelijkheden zijn voor het plaatsen van een Astra 1 schotel. Installatiebedrijven zijn (over het algemeen) beter op de hoogte van regels en uitzonderingen van het plaatsen van een extra schotel dan een eigenaar.

(Britse tv en SKY zitten op een andere Astra satelliet dan de "NLse" satellieten.)

En even langs gaan bij het kantoor van de comunity (beheer ed van het appartementen complex waar je zit) en je wensen kenbaar maken. Erg interessant kan het zijn als er meerdere (verschillende) nationaliteiten in het complex zitten, allen met dezelfde wens als jij!

Heel veel succes, ook voor met de studie!

Geplaatst:

denk er ook zo over,

en met recht omdat ik ook een 60 appartementen VVE ervan heb weten te overtuigen, dat het toch mogelijk moet zijn in goed verleg.

misschien moet je niet eens de abonnementjes en receiver aanspreken enkel die ene lnb op 19,2 omdat je wel BVN wilt kunnen zien.

uiteindelijk had ik de mensen zover omdat ik alles zelf betaald heb en natuurlijk gewoon weg een goede WA verzekering heb, welke ik tegen dat licht gezien, ook nog eens heb gecontroleerd.

het is als je er zit en de mensen 1:1 kunt spreken meestal veel makkelijker te regelen dan per correspondentie en of telefoon.

cheers

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen