Ga naar inhoud


Converter van DVB-T naar analoog tv signaal.?


Gast NeO

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me a als er converters zijn die het dvbt signaal omzetten naar een normaal analoog tv signaal.

 

Dus als je bv op 10 tv's de dvbt zenders wilt hebben, je niet voor elke tv een aparte reciever moet kopen, maar dat je met een converter het dvbt signaal kunt omzetten naar het analooge coax tv signaal.

 

Bestaat zo iets.?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=-
Ik vroeg me a als er converters zijn die het dvbt signaal omzetten naar een normaal analoog tv signaal.

Dus als je bv op 10 tv's de dvbt zenders wilt hebben, je niet voor elke tv een aparte reciever moet kopen, maar dat je met een converter het dvbt signaal kunt omzetten naar het analooge coax tv signaal.

Bestaat zo iets.?


Dan zit je ook nog met het feit dat ze allemaal hetzelfde moeten kijken. Je hebt immers maar 1 ontvanger.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat bestaat. Dit systeem wordt onder andere gebruikt in hotels. In ieder geval verkoopt Grundig SAT Systems (GSS) dit. Het heet een Head End System.

 

Het is een systeem dat bestaat uit een kast waarin je verschillende eenheden kunt plaatsen voor de ontvangst van o.a. DVB-T. Per te ontvangen kanaal heb je een aparte eenheid nodig.

 

Het is voor professioneel gebruik, dus het zal ook wel een professioneel prijsje hebben ben ik bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EuroMarco
Ja, dat bestaat. Dit systeem wordt onder andere gebruikt in hotels. In ieder geval verkoopt Grundig SAT Systems (GSS) dit. Het heet een Head End System.

Het is een systeem dat bestaat uit een kast waarin je verschillende eenheden kunt plaatsen voor de ontvangst van o.a. DVB-T. Per te ontvangen kanaal heb je een aparte eenheid nodig.

Het is voor professioneel gebruik, dus het zal ook wel een professioneel prijsje hebben ben ik bang.


Zit je met een Head End-systeem zelfs met 23 eenheden! En dan reken ik de voetbal- en radiozenders niet eens mee.

Ik vrees dat je toch aan een STB of CAM per tv zult moeten (geldt ook voor digitale kabel en satelliet).

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan net zoveel ontvangers kopen als dat je verschillende zenders wilt. Dus wil je b.v. NED1/2/3+Regio, RTL4578, SBS6, Net5, Veronica/Jetix, NGC en Discovery dan heb je 13 DVB-T ontvangers nodig. In theorie moet je dan de HF-modulators (intern of los) in serie kunnen zetten en heb je je eigen mini-kabelTV. Kost je wel een pak energie en aanschaf van ontvangers.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, zoiets bestaat niet! Echt mensen denken zo simpel. Leer nou eerst is wat digitale tv inhoudt. Dan stel je dit soort vragen niet meer.

 

Een HEAD-END is zeker geen converter en bedoeld voor proffesionele kabel oplossingen. Absoluut niet haalbaar voor een consument en zeer prijzig!

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook 23 digitenne tuners en modulators kopen;-)

 

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
En zelfs dat zal in de praktijk niet gaan, omdat je 13 DZB modulatoren nooit in de UHF band gepropt krijgt zonder dat ze elkaar beïnvloeden frown


In Deventer kan je glasvezelnemen voor internet, telefoon en tv. Bij tv komt het signaal digitaal binnen over de glasvezel. In de meterkast zit een modulator die netjes alle tv kanalen analoog uitgeeft zodat de mensen hun bestaande analoge toestellen kunnen blijven gebruiken. De techniek is al wel zo ver dat 1 IC 30 kanalen analoog kan moduleren.

Site: http://www.y-3net.nl

Veelgestelde Vragen » Categorie

Vraag:
Heb ik een aparte digitale ontvanger nodig voor de televisie?

Antwoord:

Om gebruik te maken van het analoge TV signaal heeft u geen decoder nodig. Tot in uw meterkast ontvangt u het signaal via het glasvezel en binnenin uw huis kunt u het signaal via de bestaande bekabeling op uw televisie(s) ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje offtopic.

 

Bij het glasvezel gebeuren in Deventer wordt er een kast in de meterkast geplaatst waarop de glasvezel binnenkomt. op deze kast wordt de telefoon aangesloten je internet en tv analoog en digitaal.

 

Je kunt je bestaande @home (nu Ziggo) kabel loskoppelen en je sluit de coax van je analoge antenne systeem aan op de y-netbox die netjes alle kanalen analoogmoduleert zodat de mensen met meerdere tv's in huis kunnen kijken zonder overal setopboxen te hoeven plaatsen.

 

Voor digitale tv kun je gebruik maken van een setopbox die je via ethernet kunt aansluiten (iptv)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dat glas daar werkt weet ik niet, maar er zitten echt geen 30+ MPEG2 decoders in dat kastje. Hoe het wel werkt weet ik niet, maar misschien gaat het analoge pakket uncompressed over het glas, of met een zeer lichte codec.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Robbie.....

Via via heb ik van dit systeem gehoord. Het principe zou ongeveer als volgt werken: In het kabelkopstation cq wijkcentrale staat een modulator die alle zenders analoog moduleert en daarna de hele UHF band digitaliseert en verstuurt. In de meterkast zit een D/A omzetter die het digitale signaal weer analoog maakt en zodoende de hele UHF band in één keer op een kabeltje kan zetten. Hoe het technisch precies werkt (bitrates, kwaliteit, etc) weet ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...