Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag een HTPC zelf samenstellen en dacht aan de volgende configuratie:

Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+

Behuizing: Antec Fusion 430

Moederbord+video+geluid+netwerk: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Extra video kaart met composite voor TV slaapkamer: Asus EN6200 LE TC256/TD/64M

DVB-S kaart: 2x Hauppauge WinTV Nova HD S2

Geheugen:Kingston KVR800D2N6K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2

Afstandsbediening: Microsoft Media Center Remote & Receiver

CPU koeler: Scythe Ninja Mini

(harde schijf en DVD recorder heb ik nog liggen)

Als software zat ik te denken aan mythbuntu

Nu heb ik eigenlijk 4 vragen aan jullie:

1. Is het mogelijk om CCCam te draaien (zodat deze de pas van de dreambox die ik ook nog heb kan lezen)

2. Hoe kan ik mijn 2e SECA pas laten lezen zodat deze de 2 DVB-S kaarten kan decoderen (mocht er geen verbinding zijn met de CCcam server op de dreambox). Bestaan er aparte cardreaders voor een HTPC?

3. Neemt de HTPC de opnames ongecodeerd op (zodat de opnames na een tijd ook nog af te spelen zijn)

4. Ben ik nog iets vergeten of hebben jullie nog tips

Geplaatst:

1. volgens mij kan je CCCam draaien op een linux PC maar daar heb ik geen ervaring mee. Onder windows heb ik zelf een NewCS cardserver op de Dreambox met Acamd clients op de HTPC en overige PC's. Dit werkt goed.

2. in principe niet nodig met bovenstaande config maar zoek anders eens op poormansCAM of phoenix kaartlezer.

3. Ja

4. Voor mijn HTPC gebruik ik mediaportal ben ik zeer over te spreken zeker na de laatste updates (SVN updates).

Ik heb zelf praktisch dezelfde HTPC en werkt prima, alleen heb ik wel een andere ventilator op de Ninja mini gezet. De originele liep niet helemaal geruisloos.

Gegroet, Maurice

VU+ Duo, 2x Ferguson Ariva 102 mini, Skystar 2 in de PC en FloppyDTV-S2 / KNC1 S2 Plus in de HTPC.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Maurice

4. Voor mijn HTPC gebruik ik mediaportal ben ik zeer over te spreken zeker na de laatste updates (SVN updates).

Maurice,

Ik zie dat je mediaportal met rotor gebruikt werkt dit stabiel en met welke kaart werkt de rotor de skystar of de firedtv.

Ik heb mediaportal ff onhold gezet omdat ik een lnb van mutlytenne heb en het schakelen niet werkt onder mediaportal. Dus als het met een rotor wel werkt of misschien alleen met de firedtv kaart dan is het het overwegen waard om over te stappen.

"Overigens zou ik voor gbox gaan als cs software en softcam"

Geplaatst:

mijn mediaportal met rotor is ook eindelijk stabiel.. de laatste SVN deed het hem smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Mijn rotor word alleen door mijn Dreambox aangestuurd.

Maar volgens de laatste berichten moet Diseqc nu ook goed gaan.

Wat is dan het voordeel van Gbox tov Newcs?

Gegroet Maurice

VU+ Duo, 2x Ferguson Ariva 102 mini, Skystar 2 in de PC en FloppyDTV-S2 / KNC1 S2 Plus in de HTPC.

Geplaatst:

wat nou echt een voordeel is van gbox boven newcs? geen idee?

heb alleen af en toe het idee dat de gbox plugin voor mediaportal (1.1 beta, 1.0 kan ik niet vinden :'( ) niet altijd goed zn taak oppakt!

regelmatig tijdens t zappen.. de melding dat mn channel scramled is frown

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen