B17 Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Movieplayer en VLC draaide hier allemaal prima met een speedtouch 510 modem. deze is echter ter ziele gegaan en heb nu een Speedtouch 546 staan. VLC maakt prima verbinding met de dreambox 7020, alleen gaat het bufferen vreselijk traag op de dreambox, halverwege het bufferen gaat ie afspelen en stopt daarna met afspelen dan zoekt ie de volgende file en het ritueel begint weer. Iemand enig idee of heeft hier iemand toevallig ervaring met de speedtouch 546...? B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
DaveyNL Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 In principe loopt het verkeer op het locale netwerk niet via je modem maar gewoon peer to peer. Het enige wat ik kan bedenk is de duplex instelling of DHCP, mischien verlies je je IP address. Dave DM800, OpenPli, Visiosat G3D, Astra 19.2 + 23.5 + 28.2 + Hotbird 13
sathopper Geplaatst: 16 augustus 2008 Geplaatst: 16 augustus 2008 De 4 ports switchen in de goedkopere modems evenals losse goedkope switches werken soms slecht met streaming video. Apparatuur en modem direct aan een goede losse switch hangen lost dit probleem op. Helaas wel een kassie er bij . Laatst wel een soortgelijk probleem gehad via de 4 poorts switch van een duur Cisco 827 modem dus ook daar kan het bij gebeuren. Losse switch loste ook hier de onverklaarbare problemen op.
B17 Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2008 Dus als ik er een switch tussen hang, zal het waarschijnlijk beter gaan. Dus van Dreambox naar switch, switch naar modem, modem naar computer. Maar dan heb ik toch nog steeds met het modem te maken...? B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
Big fellow Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 Nee, want dan gebruik je de switch van het modem niet meer voor het verkeer tussen PC en Dreambox. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Satfreaked Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 Origineel bericht van: B17 Movieplayer en VLC draaide hier allemaal prima met een speedtouch 510 modem. deze is echter ter ziele gegaan en heb nu een Speedtouch 546 staan. VLC maakt prima verbinding met de dreambox 7020, alleen gaat het bufferen vreselijk traag op de dreambox, halverwege het bufferen gaat ie afspelen en stopt daarna met afspelen dan zoekt ie de volgende file en het ritueel begint weer. Iemand enig idee of heeft hier iemand toevallig ervaring met de speedtouch 546...? B17 Op markplaats effe zoeken en dan vind je ze voor € 10,- wel. Ik heb ook een 546 gehad en een 716 met alle gevolgen van dien. Ik heb overigens wel een 510 isdn staan hier die over is... En als je KPN dit laat weten vergoeden ze de aangekocht oude 510 ook nog, tenminste bij mij wel. Satfreaked.
B17 Geplaatst: 18 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2008 Ok ik ga het eens met een switch proberen. Moet trouwens DHCP op de dreambox nu uit of aan staan? B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
Tonskidutch Geplaatst: 18 augustus 2008 Geplaatst: 18 augustus 2008 heb van de 546 geen hoge pet op. moest een nieuwe (ook eerst 510 pots) heb hem met meerdere storingen minder dan een jaar draaiende gehad en toen kon ik gelukkig de 780 wl gratis krijgen. maar let op wat je schrijft, bufferen voor VLC uh wie buffert daar, je PC of je modem/router ik denk dat je eens je pc moet uncrappen (Ccleaner etc) en de vaste schijven eens moet defragmenteren maar vooral genoeg RAM geheugen helpt extreem veel als je de virtuele geheugen instelling van windows handmatig aanpast. een enkele keer is de hardware acceleratie van de grafische kaart niet juist ingesteld. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen