Ga naar inhoud


probleem met audio bij aansluiting Samsung DCB-H360R via hdmi


renzie

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn Samsung 50 " plasma scherm o.a een Samsung DCB-H360R HD kabelontvanger aangesloten . Ik zit op het Ziggo netwerk. Als ik naar de kabel ontvanger via de hdmi aansluiting kijk heb ik last van een steeds weg vallende audio. Discovery HD geeft helemaal geen audio, maar dat is een bekend probleem waar meerdere last van hebben. Het beeld is verder wel goed maar laat af en toe wat spikkels zien. Via component aangesloten heb ik nergens last van, en is de audio en video (ook van discovery HD) perfect.

 

De ontvanger draait op de laatste software update. Wie weet voor mij een oplossing? ik heb met verschillende hdmi kabels " gespeeld" maar dit maakt geen verschil. Ook heb ik in het menu alle hdmi audio audio outputs (A-D)geprobeerd. Dit maakt ook geen verschil. Mijn dreambox HD800 geeft ook een goed beeld voa hdmi.

 

Ik wil dit graag goed werkend hebben via hdmi want de component aansluiting op mijn scherm heb ik namelijk nodig voor de Wii spelcomputer van mijn dochtertje.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...