Ga naar inhoud


BBC-i


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Voor de doorgewinterde satelietisten onder u is het natuurlijk oude koek, maar voor mij is het nieuw: de interactieve kanalen van de BBC (de "Rode Knop kanalen") zijn makkelijk toe te voegen en te zien.

Gebruik een kanaal editor (SetEdit of de PC-suite) en voeg aan Astra 2 de volgende kanalen toe:

 

Frequency 12441, Polarity V, 27500ks/S, FEC 2/3

BBCi-1 APID: 2330 VPID: 2329 PCR: 2329

BBCi-2 APID: 2334 VPID: 2333 PCR: 2333

BBCi-3 APID: 2338 VPID: 2337 PCR: 2337

BBCi-4 APID: 2342 VPID: 2341 PCR: 2341

BBCi-5 APID: 2346 VPID: 2345 PCR: 2345

BBCi-6 APID: 2307 VPID: 2305 PCR: 2305

BBCi matrix APID: 2354 VPID: 2353 PCR: 2353

 

Ik zie het steeds weer: ik ben nooit te oud om te leren (al gaat het wel steeds langzamer)!

 

Nu is de vraag: zijn er nog meer van dit soort kanalen, die niet zomaar gevonden worden, maar die blijkbaar wel beschikbaar zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel een probleem is overschrijven van BBCi-1 instelling met BBCi-2 instelling enz. (zelfde frequency dus, en maar 1 instelling per sat is vastegehouden).

 

Oplossing is 7 "satellites" te instellen (van de lijst Arabsat, Hellios etc) MAAR met ASTRA-2 Diseqc/FEC instelling. Je heb dan 7 Astra-2's extra (onder vreemde namen!). Voeg BBCi-1 aan de eerste, BCCi-2 aan de tweede en zo on. Uiteindelijk heb je 7 "User...." zenders in de hoofd-lijst. Verplatsen deze aan een nieuwe Fav.lijst en namen veranderen in "BBC1-1" "BBCi-2" enz.

 

Werkt prima !

David Bytheway

 

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bytheway
Wel een probleem is overschrijven van BBCi-1 instelling met BBCi-2 instelling enz. (zelfde frequency dus, en maar 1 instelling per sat is vastegehouden).

Ik heb geen enkel probleem ondervonden: gewoon nieuwe kanalen toegevoegd met de bovenstaande gegevens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook nog de kanalen BBC-i 8 & 9, maar dat zijn alleen maar matrix kanalen.

Freq 11952, Hor., 27500

BBC-i 8: AudioPID 2328, VideoPID 2326, PCR PID 2326

BBC-i 9: AudioPID 2344, VideoPID 2343, PCR PID 2343

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, kan wel. Hier waren zenders wel overschrijven, een per frequency/sat vastgehouden dus. (Inverto 7000 nieuwste firmware). Ik heb op andere forums in Engeland gelezen dat sommige hardware/firmware combinaties accepteerd meerdere PID's, per frequency/sat, andere niet. Topfield overschrijft ook, daarom het "spoof" satellite oplossing..

David Bytheway

 

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bytheway
Ja, kan wel. Hier waren zenders wel overschrijven, een per frequency/sat vastgehouden dus. (Inverto 7000 nieuwste firmware). Ik heb op andere forums in Engeland gelezen dat sommige hardware/firmware combinaties accepteerd meerdere PID's, per frequency/sat, andere niet. Topfield overschrijft ook, daarom het "spoof" satellite oplossing..

Voor de Inverto is dus het gebruik van een kanaal-editor de oplossing: alles blijft keurig bewaard (er wordt dus niets overschreven) en is zo te bekijken.
BBC-i 8 & 9 zijn matrix kanalen: zijn de daar getoonde kanalen ook te bekijken? Zo ja, met welke gegevens?

PS: Als editor is SetEditInverto echt aan te bevelen. Maar dit lukt met de PC-suite ook wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Re:"BBC-i 8 & 9 zijn matrix kanalen: zijn de daar getoonde kanalen ook te bekijken? Zo ja, met welke gegevens"

 

mmmmH!

 

Daar zie ik BBC News, BBC-1 enz, maar ook "onbekend" beelden getoond.

Volgens lyngsat, streams zijn 3-0 t/m 6 (BBCi 1-6 + BBCi-matrix) en 4-0, 4-1 (Matrix beelden "BBCi-8 en 9"). Ik zie geen andere streams i.v.m. BBCi-8/9 inhoud. Ik ga achteraan met UK forum Googlen.

 

David

David Bytheway

 

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Premiere zijn op de Inverto de substreams via de groene toets direct kiesbaar (zie Premiere direkt > info > Groene toets). Weliswaar gecodeerd, dus voor mij niet te zien.

Worden de in dit topic genoemde BBC-i kanalen ook bij een kanaal als substream uitgezonden? En zo ja: bij welk kanaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hier ook alle BBCi kanalen toegevoegd met SetEdit.

Werkt perfect en nu is er momenteel dus wat meer keus met de Olympische spelen.

De BBCi-8 en 9 streams zien er ook interessant uit maar het blijft helaas bij het matrix gebeuren.

 

Nog steeds niet gevonden waar de streams beeldvullend te zien zijn?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Nog steeds niet gevonden waar de streams beeldvullend te zien zijn?

Nee. En ook niet van welk kanaal het substream zijn (want dan zouden ze met de Inverto rechtstreeks benaderbaar zijn met de groene toets, zoals bij Premiere Direkt)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Gene 1225

Nu die lelijke vogel terug is lijkt me deze groep weer veel vertrouwder smile

Ssssst...... Is bovendien helemaal niet lelijk: lijkt op mij frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...