Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Harddisk nu al kapot


Sorbos

Aanbevolen berichten

Ik begin bij deze tuner nu toch echt mijn bedenkingen te krijgen.

Wat we allemaal al wisten is dat de hardeschijf blijft draaien en dat de tuner behoorlijk heet wordt. Mijn bij de tuner nieuw aangeschafte schijf heeft het in ieder geval begeven. Toeval?? Ik heb toevallig in mijn PC zelfde schijven zitten op het zelfde moment aangeschaft, geen enkel probleem.????

Vu+ duo

TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo

TF4000PVR Aston 218

Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sorbos
Ik begin bij deze tuner nu toch echt mijn bedenkingen te krijgen.
Wat we allemaal al wisten is dat de hardeschijf blijft draaien en dat de tuner behoorlijk heet wordt. Mijn bij de tuner nieuw aangeschafte schijf heeft het in ieder geval begeven. Toeval?? Ik heb toevallig in mijn PC zelfde schijven zitten op het zelfde moment aangeschaft, geen enkel probleem.????


Dat een harde schijf kapot gaat heeft niets met de ontvanger te maken. Ook al heb je in je pc dezelfde schijven zitten zonder problemen, des te meer kans ga je maken dat de volgende wèl kapot gaat (statistisch). Starten en stoppen van harde schijven geeft meer slijtage dan continu draaien.

Houd het dus maar op toeval.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

harde schijven zijn zeer gevoelig voor schokken als ze draaien.

helemaal als de kop boven de platter zit(bij lezen /schrijven).

als je dan bijvoorbeeld je coaxje erin aan het vrotten bent aan de achterkant,zou je de boel kunnen beschadigen.

zet dus altijd je tf uit voordat je eraan zit.

 

ook gaan harde schijven gewoon wel eens heel snel stuk.

dat heet gewoon domme pech.

 

overigens raar dat die harde schijf blijft draaien,komt de warmte van deze tf niet ten goede.

 

grt erik

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik denk dat de topfield toch ook kan delen aan de schuld. Ik heb zelf een samsung 500GB erin zitten en het is me al regelmatig opgevallen dat opnamen soms blijven hangen tijdens afspelen. Ik heb de drive eruit gehad (inderdaad HEEL heet) en een disk check op laten lopen in mijn PC. De disk heeft 0 defects echter het werd wel ~65 graden in de topfield daar waar de disk zit en dat is voor vrijwel alle disks boven de maximale werktemperatuur.

 

Bij mij dus leeserrors maar hij kan er ook door kapot gaan. Naar mijn mening is de warmte huishouding in de TF niet optimaal. Ik heb een klein stukje aluminium hoekprofiel tussen de voeding en de harddisk in geplaatst en nu blijft de temperatuur van de harddisk een stuk lager (~45 graden) en heb ik geen problemen meer gehad. (De voeding is dus blijkbaar de oorzaak van de hoge temperatuur.)

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roumen
Ik denk dat de topfield toch ook kan delen aan de schuld. Ik heb zelf een samsung 500GB erin zitten en het is me al regelmatig opgevallen dat opnamen soms blijven hangen tijdens afspelen. Ik heb de drive eruit gehad (inderdaad HEEL heet) en een disk check op laten lopen in mijn PC. De disk heeft 0 defects echter het werd wel ~65 graden in de topfield daar waar de disk zit en dat is voor vrijwel alle disks boven de maximale werktemperatuur.

Bij mij dus leeserrors maar hij kan er ook door kapot gaan. Naar mijn mening is de warmte huishouding in de TF niet optimaal. Ik heb een klein stukje aluminium hoekprofiel tussen de voeding en de harddisk in geplaatst en nu blijft de temperatuur van de harddisk een stuk lager (~45 graden) en heb ik geen problemen meer gehad. (De voeding is dus blijkbaar de oorzaak van de hoge temperatuur.)

Succes ermee.


Wel zorgen dat je een beetje ruimte om je topfield hebt, dus er liever liets op zetten. Dan mag het geen probleem geven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal weer terug bij de TF4000PVR problematiek. Is het wellicht slimmer om een ander merk te kiezen inmiddels? Ik weet ook niet welk hoor maar ik lees zoveel narighgeid over die 7710..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satbird2002

tipje: mocht de garantie voorbij zijn van TF, en de HD is van een bekend merk bijv westerndigital dan zit er minimaal 3 tot 5 jaar garantie op.

schijf eruit halen op website serienummer invullen en je ziet hoeveel jaar garantie er nog op zit, je krijgt een gerefurbishde schijf terug. eenmalige verzendkosten van 10 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...