Gast fortean Geplaatst: 16 augustus 2008 Geplaatst: 16 augustus 2008 Bijgaand een HD900 versie van ntpdate. Deze utilily synchroniseert je systeemklok met een ntpserver (of servers) op het Internet. Instructies: - haal bijgevoegd file 'ntpdate.txt' over naar je hd900 md5sum is: ae3dec3533b299713397fc23e7bf830c - rename hem zodat hij ntpdate heet. Ik moest die *.txt extensie er aan plakken om hem te kunnen uploaden - stel dat je hem in /sbin heb gezet, dan is de aanroep: Code: # /sbin/ntpdate -s <ntp-server> (bijvoorbeeld: ntp.xs4all.nl) .. en kijk (date): je klok loopt weer goed Handig om net na booten de klok goed te zetten. Ik ben nog aan het uitvogelen of er een soort cron op dit bakje loopt (wie het weet mag het zeggen!), dat kan ik die de ntpdate regelmatig laten aanroepen. PS: dit ding heb ik vanuit ntp broncode zelf gecompileerd PS: ja, de hele ntpd porten gaat mogelijk ook nog wel lukken, maar dat lijkt me toch wel wat overkill..
Frissie Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 Ook al heb ik geen ipbox (zelf dreambox) Vindt het goed wat je doet .. Zouden meerdere mensen moeten doen, belangeloos zaken maken voor welke ontvanger ook. Zou meer gestimuleerd moeten worden.
Gast fortean Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 Bijvoorbeeld door de ontwikkelaars van de box. Wat ik begrijp is dat het verdraaid moeilijk is om met hen in dialoog te komen. Maar we gaan het proberen. Overigens, Dennis, is het doodnormaal in de Open Source wereld dat je zaken belangeloos doet. Ik heb er ook in werktijd voordeel van (ben ook professioneel met Linux etc. bezig). Dank voor de bloemen :-)
Gast fortean Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 Tarren of zippen .. sja, dan kan natuurlijk, maar tar voegt alleen maar overhead toe (het is maar 1 file). Zippen had gekund, maar ik vond het al een vrij klein bestand, zag de noodzaak niet. Maar waarom in hemelsnaam controleren jullie op EXTENSIE? Ik zie de lol daar niet van in, wat voorkom je daar dan mee?
Frissie Geplaatst: 18 augustus 2008 Geplaatst: 18 augustus 2008 Weet wat open source inhoud. Ben er reeds 13 jaar actief mee ... Linux aanhanger sinds begin 1995 Vindt dat mensen de credit verdienen. Ze stoppen er meestal belangeloos veel tijd. Een bedankje op z'n tijd hoort vindt ik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen