Ga naar inhoud


Philips dst5816/33e epg werkt niet


Gast marsipulami

Aanbevolen berichten

Gast marsipulami

Hallo,

 

ik heb de Philips dst5816/33e onlangs gekregen, maar de EPG knop doet het niet. Het ligt niet aan de remote want ik krijg de epg wel aan op een andere tuner met die knop.

 

ik heb geprobeerd een update te doen, via kanaal 14 dan uitzetten weer aanzetten etc, alleen er komt geen update, of hij zegt niets in elk geval.

 

decoder versie staat 23 bij.

 

wie kan mij hiermee helpen, alvast bedankt.

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je de stekker er al eens uitgetrokken ? wink (een kuur voor veel problemen)

 

staat het EPG kanaal ook al in je kanalenlijst en welke firmware heb je in je ontvanger want als die alternatief is zal je inderdaad geen update ontvangen.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

marsipulami

 

door het scannen van een nieuwe kanalenlijst zijn we er nu zeker van dat het EPG kanaal in je kanalenlijst aanwezig is.

Het ontbreken van de EPG en Info, ook wel now/next genoemd, kan hier dus niet door komen.

 

Oorzaak van het ontbreken van de EPG en Info komt naar mijn mening doordat de eeprom in het verleden bewerkt is om de zogenoemde piraten kaartjes die gebruikt werden om de CanalDigitaal kanalen illegaal te kunnen ontvangen te laten werken.

Een kleine software aanpassing dus die een aantal jaren terug veel teweeg heeft gebracht en er meede verantwoordelijk voor was dat de oude seca1 kaarten vervangen werden voor de nu nog gebruikte seca2 kaarten.

Illegaal kijken was toen bij de overschakeling van seca1 naar seca2 niet meer mogelijk en CanalDigitaal was er gelukkig mee. laugh

 

Terug naar jouw probleem decoder en hoe dit is op te lossen.

 

Jouw decoder heeft een nieuwe eeprom nodig.

De decoder kan zelf een nieuwe eeprom maken, echter moet eerst de oude eeprom gewist worden.

 

Daarvoor moet je gebruik maken van het programma FlashDSX.

Als je mijn handleiding doorleest en het ziet zitten om het zelf te doen dan wil ik wel een nog kortere handleiding voor je schrijven om de stappen die je moet volgen uit te leggen.

Bepaalde stappen kan je namelijk overslaan omdat we nu alleen de eeprom leeg hoeven te maken.

 

Klik hier voor de handleiding en het pragramma FlashDSX

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast marsipulami

ok, bedankt voor alle informatie,

 

nou is het zo dat ze het in de manual hebben over een seriele kabel, en mijn pc's ondersteunen dat al niet meer.

zijn daar verloopjes voor of iets dergelijks?

 

anders moet ik even een kennis vragen of hij dat kan doen , hij zal dat wel hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is een probleem.

Er zijn USB naar serial converters in de handel maar of dit (goed) werkt op je PC is niet te voorspellen, en raad ik om deze reden ook af.

Gaat er namelijk serieel iets mis kan je de decoder geen tweede keer serieel benaderen en moet je opzoek naar iemand met een Oslink die dit voor je kan herstellen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...