JohnO Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 Hallo allemaal, Na een valpartij wil mijn navigatie systeem de Sony NV-U71T niet meer locken op de satelieten. Alles werkt naar behoren behalve het vinden van de sats, dus waardeloos geworden. Weet iemand waar mogelijk een defect zou kunnen zitten? Iemand tips ? Ik zie bijv 1 kristalletje op het printje naast de gps ontvanger zitten, zou die defect kunnen zijn? Ik heb hem met moeite open gekregen, dus kan er vrijgemakkelijk in rondsnuffelen. Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
JohnO Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2008 ik realiseer mij dat het woord defect of hellup in de header had mooeten staan. Kan dit echter niet zelf meer wijzigen behulpzame mod wellicht wel? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Big fellow Geplaatst: 17 augustus 2008 Geplaatst: 17 augustus 2008 Origineel bericht van: JohnO ik realiseer mij dat het woord defect of hellup in de header had mooeten staan. Kan dit echter niet zelf meer wijzigen behulpzame mod wellicht wel? Die woorden worden er meteen uitgehaald aangezien ze helemaal niet beschrijven wat het probleem is. Misschien dat er een mod van kan maken "Sony NV-U71T locked niet meer op satellieten" Ik ken het apparaat niet, maar als het een losse antenne heeft, controleer dan als eerste de aansluiting/kabel van de antenne... Normaal gesproken staat er ook een DC van 3-5V op de antenne aansluiting voor de antennes die meestal actief zijn. Mist deze spanning, dan even zoeken naar een spoeltje wat is doorgebrand of een zekering (soms in de vorm van een weerstand) die niet meer 100% is... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
JohnO Geplaatst: 17 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2008 ok tnx ik zal op deze draad de spanning meten en zien wat daar gebeurt ik zal ook zoeken naar een zekering op de print Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Moderator Matchless Geplaatst: 19 augustus 2008 Moderator Geplaatst: 19 augustus 2008 controleer ook gelijk even de antenne zelf even. Ik geloof dat die van een soort keramiek waren. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
JohnO Geplaatst: 19 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2008 ja, er zit een soort keramisch blokje van 1,5 x 1,5 cm met aan de onderzijde een soldeerlipje boven op de print gesoldeerd. als je het apparaat bekijkt eigenlijk op de bovenzijde zoals het met antenne s vaak het geval is denk ik. Ik meet 3,1 volt op de soldeerpunten waar staat GPS en SHIELD van de antenne aansluiting. van deze soldeerpunten loopt een zzer dun coaxkabeltje naar de antenne. Op dezelfde print zit ook nog een tweede coax aansluiting, daar meet ik geen spanning. Dit coaxkabeltjen gaat naar een afgesloten compartimentje onder de antenne Hoe test je een keramisch blokje? Wat kan ik eraan testen? Is het blokje tijdelijk te vervangen door een ander soort antenne? of een echt antennetje van bijv een stukje metaal Op welke freq moet de antenne in resonantie komen? of een lage standing wave ratio krijgen? Dank voor je reactie Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen