Ga naar inhoud


[TF 7710 HD PVR] opnamen decoderen zonder eerst te kijken


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: winwiz

Kortom je kunt de tweede tuner alleen onafhankelijk gebruiken als je een tweede lnb hebt of eentje met twee uitgangen. Met doorlussen gaat dit niet lukken.

Winwinz,
Ondanks het feit dat ik nu twijfel heb ik toch wel de indruk dat dit onjuist is.
Als ik met de caravan op vakantie ben dan heb ik maar één schotel met één LNB ter beschikking.
Omdat ik het anders met mijn vrouw aan de stok krijg neem ik `s-avonds op RTL8 As the wo... op en intussen kijken we naar alle andere mogelijke gecodeerde zenders welke op de verschillende transponders staan.
En ik heb de 2 tuners alleen doorgelust.
Nogmaals ik begin nu aan mezelf te twijfelen maar vanavond ga ik het uitproberen want dan heb ik weer de beschikking over een doorluskabel.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Winwiz en ook Sjaak,

Even een doorluskabel bij mijn buurman geleend en de test uitgevoerd.

Als ik de doorluskabel gebruik, de LNB instellingen op 'Doorlussen' zet en b.v. op Tuner 1 RTL4 opneem dan kan ik wel op Tuner 2 alle overige gecodeerde zenders bekijken.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

Daar heb je helemaal gelijk in en ik had dit ook daarbij moeten vermelden.

Ik ging nu specifiek in op het probleem van Henri en daar hebben we het uitsluitend over de CD zenders gehad, want die moeten wel functioneren omdat deze horizontaal zijn gepolarisserd.

Mijn excuses voor de onvolledige vermelding.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb een powercampro module met een canal digitaal abo;

Nu vertelde de dealer dat deze module wel multi decoding aankon;

Eigenlijk zou je verwachten dat de 7710 dit ook kan: dus RTL4 kijken op tuner 1 en SBS6 of whatever opnemen via tuner2 en dat deze ook direkt gedecodeerd wordt opgenomen...

Blijkbaar kan dit niet ?

Is dit hardware gebonden ?

Is dit firmware gerelateerd ?

Ik kan ook geen PIP functionaliteit ontdekken.....

 

Groeten

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OebeleUitMarum
Hallo allemaal,

Ik heb een powercampro module met een canal digitaal abo;
Nu vertelde de dealer dat deze module wel multi decoding aankon;
Eigenlijk zou je verwachten dat de 7710 dit ook kan: dus RTL4 kijken op tuner 1 en SBS6 of whatever opnemen via tuner2 en dat deze ook direkt gedecodeerd wordt opgenomen...
Blijkbaar kan dit niet ?
Is dit hardware gebonden ?
Is dit firmware gerelateerd ?
Ik kan ook geen PIP functionaliteit ontdekken.....

Groeten


Heb het gelijk maar even getest (7710/PowerCam fw: HD_2.03). Werkt prima. Ben je aan het opnemen op T1 en je drukt op de list knop van je AB dan zijn er ook alleen nog zenders te kiezen die je daadwerkelijk kan kiezen zonder de opname te verstoren. Druk je op de rode knop, als je die list op je scherm hebt, dan schakelt de ontvanger naar T2 en zijn alle zenders wel ter beschikking, om te kijken of op te nemen. Om dit te doen moet je EN doorlussen EN alle zenders die je op T1 hebt kopieren naar T2 (via het setup menu).

PIP stond wel op de eerste batch dozen aangekondigd, op de latere dozen hebben ze dat er af gehaald, dus het is aannemelijk dat PIP (voorlopig?) geschrapt is. Er zit trouwens wel een soort PIP implementatie in: als je het menu ingaat zie je namelijk de huidige zender rechtsboven in de plaat van het menu.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pinq
Origineel bericht van: OebeleUitMarum
Hallo allemaal,

Ik heb een powercampro module met een canal digitaal abo;
Nu vertelde de dealer dat deze module wel multi decoding aankon;
Eigenlijk zou je verwachten dat de 7710 dit ook kan: dus RTL4 kijken op tuner 1 en SBS6 of whatever opnemen via tuner2 en dat deze ook direkt gedecodeerd wordt opgenomen...
Blijkbaar kan dit niet ?
Is dit hardware gebonden ?
Is dit firmware gerelateerd ?
Ik kan ook geen PIP functionaliteit ontdekken.....

Groeten


Heb het gelijk maar even getest (7710/PowerCam fw: HD_2.03). Werkt prima. Ben je aan het opnemen op T1 en je drukt op de list knop van je AB dan zijn er ook alleen nog zenders te kiezen die je daadwerkelijk kan kiezen zonder de opname te verstoren. Druk je op de rode knop, als je die list op je scherm hebt, dan schakelt de ontvanger naar T2 en zijn alle zenders wel ter beschikking, om te kijken of op te nemen. Om dit te doen moet je EN doorlussen EN alle zenders die je op T1 hebt kopieren naar T2 (via het setup menu).

PIP stond wel op de eerste batch dozen aangekondigd, op de latere dozen hebben ze dat er af gehaald, dus het is aannemelijk dat PIP (voorlopig?) geschrapt is. Er zit trouwens wel een soort PIP implementatie in: als je het menu ingaat zie je namelijk de huidige zender rechtsboven in de plaat van het menu.

Helemaal mee eens, maar als je daarna in de timerlijst kijkt is de opname maar deels gedecodeerd ipv in zijn geheel, dus blijkbaar wordt de powercam + cd kaart dan gebruikt voor de tuner waarop je kijkt ipv voor beide tuners ?

Groeten

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helaas juist: de opname eindigt met een blauw/groene $ na wisselen van zender. Dat is op te lossen door een kopie te maken van hetgeen je opgenomen hebt: start de opname en druk direct op de opnameknop; er wordt dan een gedecodeerde kopie gemaakt. Maar niet intussen naar iets anders gaan kijken want dan gaat het weer fout. Je kan het afspelen/opnemen versnellen door op de >> knop te drukken, tot 6x. Als je dit wil testen moet je er voor zorgen dat wat je opneemt langer duurt dan 1 minuut, anders wordt de opname niet bewaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er mankeert helaas wel meer aan. Bijvoorbeeld de tijdvermelding van een versneld gemaakte kopie is ook onjuist: 2:30 uur wordt 0:25 uur (bestandsgrootte is wel goed).

 

Ik heb twee PowerCams maar helaas maar 1 CDS kaartje op dit moment. Ik zal op korte termijn even een tweede kaartje proberen te regelen en kijken of hij met twee kaarten zo slim is om de niet gebruikte CAM/kaart te pakken als je van zender of tuner wisselt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
@pinq, dat zal niet lukken met 2 gelijke (CD/TVV)coderingen, hij kan maar 1 cam/codering uitlezen. Daarom is nu juist een Aston duo cam op de markt gekomen shocked

Sjaak, kun je met die aston duo dan wel de gewenste functionaliteit bewerkstelligen (beide tuners op zelfde moment gebruik maken van dezelfde CAM) ? dit kon wel met de eycos...

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
@pinq, dat zal niet lukken met 2 gelijke (CD/TVV)coderingen, hij kan maar 1 cam/codering uitlezen. Daarom is nu juist een Aston duo cam op de markt gekomen shocked

Ik neem het direct van je aan Sjaak. Ik zal de Aston dan later deze week ook eens proberen met deze manier van opnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep is me duidleijk. Die Aston gaat er dan ook alleen in om even te kijken of die opname doet wat verwacht. De PowerCam gebruik ik omdat die niet vastloopt, dus die gaat er daarna weer snel in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OebeleUitMarum
Origineel bericht van: Sjaak(k)
@pinq, dat zal niet lukken met 2 gelijke (CD/TVV)coderingen, hij kan maar 1 cam/codering uitlezen. Daarom is nu juist een Aston duo cam op de markt gekomen shocked

Sjaak, kun je met die aston duo dan wel de gewenste functionaliteit bewerkstelligen (beide tuners op zelfde moment gebruik maken van dezelfde CAM) ? dit kon wel met de eycos...

Zojuist getest met een Aston CAM, fw: 2.1700. Resultaat is hetzelfde als met de PowerCam; als je RTL4 opneemt en op de andere tuner naar SBS6 gaat kijken is de opname niet gedecodeerd en voorzien van een blauw/groene $.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...