Ga naar inhoud


zonnepanelen op lichnet aansluiten?


AEO

Aanbevolen berichten

Wellicht niet de handigste oplossing als je denkt aan het terugvoeren van energie op het lichnet, maar is het principe van een APS/UPS niet mogelijk?

 

Dus dat je een bepaalde groep achter een UPS zet en die daar voorziet van of het lichtnet of het omgevormde spanning van de panelen?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat bedoel je met APS/UPS?

Ik denk eigenlijk dat ik het best een omvormer zou kunnen gebruiken om de panelen op het stopcontact aan te sluiten, zodat ik de stroom direkt kan gebruiken.

Wat ik hiermee denk te kunnen bereiken is, dat mijn meter dan iets langzamer gaat, of met andere woorden, dat mijn verbruik uit het lichtnet bij opbrengst van die panelen iets minder is.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja ik dacht nog aan iets...

Je investeert in zonnepanelen, en legt er vb voor 25.000€ op je dak...

Je krijgt een fikse financiële steun van de overheid, en dus kost het je bijna niks...

Maar de waarde van de eigendom stijgt, dus ook je kadastraal inkomen... dus je onroerendgoed belasting gaat de hoogte in, en dit voor min 10 of 20jaar... Dankjewel overheid, en zonnepanelen! sickcrazycrywink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: odysseus
Lijkt mij niet heel erg verstandig om een of ander omvormertje van de elektronicaboer parallel aan het lichtnet in een stopcontact te duwen.
Al eens gehoord van synchronisatie??

Want? Dat is al jaren de gebruikelijke manier als je niet met accus werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een UPS ga je Uw aangesloten app te eten geven (220V), maar Uw app en de UPS zijn afgekoppeld van het lichtnet op dit ogenblik!

Wens je echter Uw stroomgenerator (Uw UPS) aan het lichtnet te "hangen" als stroomgenerator, dan moet de fase van Uw stroombron (wisselspanningsbron) "in fase zijn met die andere bron, anders ga je kortsluiting veroorzaken, tel dit eens vectorieel samen en je ziet wel... Behalve met de spanning moet je ook met de fase rekening houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal toch wel iets van een accu in zitten in zo'n omvormer?

Al is het alleen maar om de omvormer stabieler te laten werken.

 

Ik snap het verhaal van de faseverschuiving en dat dat vectorieel gezien een vreemde spanning zou gaan opleveren.

Maar het moet toch zo kunnen zijn dat een omvormer van 24 naar 230V getriggerd/gesynchroniseerd wordt door het energienet? Door die trigger kun je de uiteindelijk opgewekte spanning met uiteindelijk een faseverschuiving van 0 (wordt wellicht lastig) of 180 graden toevoegen aan het net?

 

Of zie ik iets over het hoofd?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...