Ga naar inhoud


[800]vastloper HD zenders: verschil tussen images?


emree

Aanbevolen berichten

Hi,

 

In een afgesloten topic had ik al eerder gemeld dat ik een DM800 heb en dat ik na 45 min een complete vastloper van mijn box had op de HD kanalen. Toen werd gemeld dat dit een bekend hardware probleem van van de DM800 was. De vastlopers had ik met Gemini 3.7 image.

 

Gisteren heb ik mijn box geflashed met de orginele firmware van Dream om mijn box retour te doen voor reperatie/vervanging. Voordat ik mijn box retour deed, wilde ik ook nog een test doen met de orginele firmware. Tot mijn verbazing merkte ik op dat ik GEEN ÉÉN vastloper heb gehad op HD de kanalen. Heb 6 uur lang achter elkaar mijn box op een HD zender laten staan.

 

Ik heb daarna PLI Jade erin geflashed om te zien of het firmware afhankelijk is. De box met PLI Jade heeft de hele nacht (6 uur) aangestaan op een HD kanaal en to mijn verbazing weer GEEN vastloper!

 

Ik snap het ff niet meer! Zijn er anderen ook met eenzelfde ervaring? Komt het door de Gemini image dat de HD zenders vastlopen en dat het op de andere images wel zonder vastlopers goed werkt?

 

Graag jullie mening wat ik nu het beste kan doen. Moet ik mijn box nou wel of niet retour doen?

 

Gr. Emree

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan mag je van geluk spreken, mijn box is inmiddels retour naar DM. Bij mij werd het allemaal erger. mad Zelf op normale kanalen kreeg ik na een half uur kijken een freeze. De box kon je bijna niet aanraken zo heet dat hij was. frown

 

Nu maar afwachten wanneer ik hem weer terug kan verwachten.

 

HenIsa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Kan dit nu niet vastlopen van de box op de HD zenders ook te maken hebben met de omgevingstemperatuur. Heb hier persoonlijk nu ook geen last van vastlopers op hd terwijl het een paar weken zo warm was ik er wel problemen mee had.

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me sterk. Voordat ik geflashed had, had ik nog problemen met Gemini. Na een flash van orginele firmware geen vastloper meer. Dit is in een periode van een paar uur.

 

Ik ga vandaag eens Gemini weer erop zetten om te zien of het nu wel goed loopt of dat ik weer vastlopers ga krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast angelico1966

hoi

 

ik heb ook probs nu.

maar ik heb de box via een online winkel gekocht,kan ik de box dan ook naar dream opsturen?

niet 1 van de officiele winkels volgens mij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: angelico1966
hoi

ik heb ook probs nu.
maar ik heb de box via een online winkel gekocht,kan ik de box dan ook naar dream opsturen?
niet 1 van de officiele winkels volgens mij.


Je moet een ticket aanmaken op http://tickets.dream-multimedia-tv.de/otrs/customer.pl?

En daar melden dat je last hebt van freezes. Als het goed is krijg je een RMA en het verzoek om hem op te sturen. Kan even duren voor je reactie krijgt.

groeten,

HenIsa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle images voor de dm800 geprobeerd en

getest.Maar allemaal het zelvde probleem.

Naar een paar uur op hd kanaal allemaal vastlopers.

Komt puur door de sattuner word veel te warm.

Ik heb voor de test een nootboek koeler er in gehangen

En niet op 12vold laten draaien maar op 4.5vold.Op 4.5 vold

hoor je hem niet.Box loopt nu 2dagen zonder probleem.

Het is wel niet de oplossing maar het werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik hem niet gaan opsturen. DM geeft de box uit met originele software en zal hem daar vermoedelijk ook op testen. Als je met de originele software geen problemen hebt, dan is er in principe ook geen probleem...

 

Ik denk wel dat het te maken heeft met een combinatie van software (image) en hardware. Zet op je computer de virusscanner maar eens aan en kijk dan naar de temperatuur. Die stijgt als een gek. Een image zou misschien hetzelfde kunnen doen bij de db.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: emree
Heb Gemini ook weer erop gezet en mijn box heeft nog geen één vastloper gehad, terwijl eerst met dezelfde Gemini image wel het geval was.

Ik snap het nog steeds niet waarom, maar ik ben blij dat ik mijn box niet retour hoef te doen.


Hier loop ik ook tegen hetzelfde probleem aan!
Met Gemini, Pli en Nabilo vastlopers, ene keer na een half uur en de andere keer na 1 of 2 uur.
De originele firmware zit er nu in en die loopt al enige uren zoder problemen, box is wel erg warm.

Daskie

Ik snap er niets van!

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee, dat het ook de plugins zijn die niet best geoptimaliseerd zijn voor Enigma 2 of zo.

Mijn apparaat loopt zo al een paar keer vast met PicturePlayer, om JPG's op het scherm te toveren; dat lijkt me eigenlijk ook niet die processorkracht (benodigd...) dat daarop vastgelopen moet worden.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...