Unetwork Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 Zoals het onderwerp al zegt heb ik een nieuwe WD My Book van 500 GB die ik als backup gebruik voor Windows XP NFS en een kleinere partitie voor mijn Macintosh in FAT. Nu gebruik ik op een van mijn PC's nu al een ruime 1 1/2 dag de CD van Bart met scandisk. Hij repareert wel maar het gaat wel erg traag. De totale vooruitgang staat amper op 20% Is er een ander programma die wellicht wat sneller is? Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
The Iron Maiden Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 Op de website van Western Digital staat toch software? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Unetwork Geplaatst: 19 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2008 ja ... en ? Wou zeggen dat wist ik wel maar die is ook zeer traag Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Unetwork Geplaatst: 19 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2008 Dag twee ingegaan zit nog steeds te scannen.. Pffff Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
The Iron Maiden Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 Gebruik anders HDTune www.hdtune.com Het programma scant mijn HDD (SATA) met zo'n 55 MB/sec, dus 500 MB duurt zo'n 2,5 uur denk ik. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Tonskidutch Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 K'weet niet wat je allemaal uitspookt daar in Skopje, maar het hebben van een WD My Book en meteen een scandisk erop los moeten laten.... riekt naar extreem ADOA (almost dead on arrival) HDD. ofwel de XP ntfs en de OS fat liggen ergens net op elkaars staart. ik heb enkele lastige configs gehad en ook al eens gescanned met 1 uur per 100 Gbyte toch echt wel de aller langzaamste maar dus geen 1,5 dag zoals jij. is er een goed functionerende drive in je systeem waar de scansoftware eventueel kan swappen, heeft je systeem genoeg swap ruimte of geheugenruimte om gerestorede segmenten van de hdd op te slaan anders dan ergens tussen de fragmenten op die ADOA hdd weg te schrijven? je windows virueel geheugen / swapfile bepaald mede met de locale vaste schijf hoe snel dergelijke acties worden doorlopen. ik ben enkel van Novell rete onder de indruk als het gaat om effe lekker snel de disks te checkuh! verder ken ik geen enkel ander proggie dat die ellende voor je oplost. cheers I Am Gone Love You JESTOFUNK
Unetwork Geplaatst: 19 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2008 bedankt mensen ga jullie advies uitproberen. Denk dat er problemen in deze productie van My Book is. Hij leest en speelt wel alle video files af en het gaat hier over een backup en de meeste files heb ik nog staan en anders wel op DVCam cassettes. Dat 500 GB niet in een kleine 2 uur klaar is weet ik maar dat het dagen duurt is wel erg lang. Anders sloop ik de HD er wel uit en zet hem direct op mijn sata kabel. Nu gaat het nog via USB2 En daarna op mijn andere 1TB drive zetten en terug naar de winkel Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Unetwork Geplaatst: 20 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2008 Inmiddels de HD uit de book gesloopt en direct aangesloten op de Sata van de PC, Nu scant die wel snel met zo'n 74 MB/s. Dus eerste de bad sectors opsporen en daarna op mijn 1 TB schijf zetten. Gebruik trouwens HD Tune Pro dus nog bedankt voor de tip! Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Unetwork Geplaatst: 20 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2008 Citaat: Het programma scant mijn HDD (SATA) met zo'n 55 MB/sec, dus 500 MB duurt zo'n 2,5 uur denk ik maar repareerde niets, leuke tip... Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
The Iron Maiden Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 Dat weet ik niet. Ik heb gewoon een HDD zonder fouten mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Unetwork Geplaatst: 23 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2008 Origineel bericht van: The Iron Maiden Dat weet ik niet. Ik heb gewoon een HDD zonder fouten mvg, The Iron Maiden Raar antwoord, dan ook het verzoek: niet weten= niet reageren. Het zelfde zou zijn dat iemand een Dbox2 heeft en mij een vraag stelt hoer de /var leeg te maken ik dan een fout antwoord geef en daarna daarop gewezen word en ik antwoord met sorry mijn Dbox2 is zonder problemen. Dit koste weer een goede 5 uur van mijn tijd en erger nog de HD geeft bijna niets meer na 5 uur voor niets spinnen. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast ozzo Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Kom op Peter, de man maakte een grappie.....! Moet kunnen. Is ie al klaar met scannen inmiddels ? En hoe is dat dan verlopen ? Hopelijk kun je alle data eraf halen en in het uiterste geval kun je altijd nog 'get-data-back' proberen. Dan komt het meeste er vaak wel af.... (Zelfs met gewiste en geformatterde schijven!)
Unetwork Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2008 Hallo Ozzo wel ik weet niet welk gevoel voor humor je hebt, maar als ik een "expert" antwoord verwacht waaruit later blijkt dat hij het niet weet, vind ik dit geen grapje. Immers een HD die dicht bij dood is met onmisbare data erin 5 uur voor niets (noppes) te laten draaien.... Maar data terug met "Spinrite" een bootable softje wat uitstekend werkt! Complimenten aan de maker en het was het geld waard. 99% terug en op mijn nieuwe TB schijf staan! Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast ozzo Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Kijk, dat zijn de betere berichten ! Die data is in ieder geval "safe" ! Man, ik weet ongeveer wat je moet voelen omdat ik iets soortgelijks heb meegemaakt in het verleden. Moet een zucht van verlichting geweest zijn toen je weer bruikbare data van je schijf af had ;-)
Unetwork Geplaatst: 28 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2008 Je hebt helemaal gelijk Ozzo, want data verliezen is een nachtmerrie! Dit is vooral een slechte droom want je verwacht toch niet dat een splinternieuwe HD het zo snel opgeeft... Maar het geluk was wel dat ik de meeste data op een niet aangesloten HD bewaar en nu om de twee dagen een documenten en email backup maak. Dit softje spinrite is wel erg goed want bijna alles is weer terug. Wel vreemd is dat wanneer ik het WD diagnose programma gebruik de schijf volgens dit goed en zonder errors is... Maar ga morgen de garantie claimen. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen