Ga naar inhoud

Nederlandstalige Mezzo-versie op komst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens www.telesatellite.com start in december aanstaande een Nederlandstalige versie voor de Nederlandse en Vlaamse markt. (het gaat om de eerste niet-Franstalige versie van de zender) Deze versie komt blijkbaar beschikbaar voor CDS en TVVlaanderen abonnementen.

Hieronder het artikel:

Mezzo va lancer en décembre prochain une version en néerlandais pour les Pays Bas et la Flandre. C'est la première fois qu'une version non francophone est lancée. « Après le succès de la chaîne (en français) en Flandre et aux Pays Bas, c'est le bon moment de lancer cette version » estime Philip De la Croisx, le directeur de Mezzo qui a pris la tête de la chaîne en juillet 2007. Mezzo en néerlandais sera disponible sur un maximum de plateformes de diffusion dont Ziggo, UPC, CAW, Delta, Canal Digitaal/TV Vlaanderen et Ziggo. Mezzo a attiré 16 millions d'abonnés dans 37 pays dont 4 millions en France

Greets

Geplaatst:

Dit leest misschien wat gemakkelijker. Overigens staat hier juist dat hij waarschijnlijk niet beschikbaar komt via CDS.

Bron: DutchMedia

Datum: 18 augustus 2008

DutchMedia Weblog

Mezzo start Nederlandse versie

Categorie: Overige — David de Jong - 15:14 uur, 18 August 2008

Mezzo, de Franse thematische zender voor klassieke muziek en jazz, start in december met een Nederlandse versie. Dit heeft de zender vandaag bekend gemaakt. Nederland is het eerste land buiten Frankrijk waar de zender met een specifieke versie voor zal starten. Het kanaal dat in handen is van Lagardere (60 %) en de publieke Franse omroep France Televisions (40 %). Tot nu toe is in Nederland de internationale versie te zien. Circa 25 % van de Nederlandse huishoudens heeft de beschikking over Mezzo via de kabel, satelliet en/of IPTV.

De Nederlandse versie van Mezzo zal specifiek voor Nederland worden geproduceerd, ondertitels omvatten, Nederlandse promo’s en Nederlandse reclame. Voor de facilitaire exploitatie is Mezzo nog bezig om partners uit te selecteren. Voor de toekomst is er ook op de optie om specifieke Nederlandse programma’s te programmeren, maar initieel zal dit niet gebeuren. De nuance van de zender kan meer toegespitst worden op Nederland worden dankzij een Nederlands schema. Dit schema zal overigens in Frankrijk worden gemaakt. De opzet van het Nederlandse Mezzo is vergelijkbaar met Discovery Channel en National Geographic die ook niet of nauwelijks Nederlandse programma’s kennen, maar wel een Nederlandse versie van hun zenders hebben.

Mezzo werkt overigens al samen met Nederlandse partners en kondigde aan met het Nederlands Dans Theater en Concertgebouw nieuwe partnerschappen aan te gaan met wie ze intensief wil samenwerken ten behoeve van haar kanaal. De nieuwe Nederlandse versie van Mezzo zal te zien zijn via de kabel en IPTV (KPN). Bij UPC en Ziggo is Mezzo alleen via de digitale pluspakketten te ontvangen, bij een aantal kleinere kabelexploitanten waaronder Delta in Zeeland en Cogas Kabel in Almelo e.o., wordt Mezzo ook analoog uitgezonden. Bij Canal Digitaal Satelliet zal de Nederlandse versie niet te zien zijn, maar zal de Franse versie te zien blijven, omdat aparte satellietcapaciteit voor het Nederlandse Mezzo geen financieel haalbare kaart is volgens de zender en het om een beperkte groep kijkers gaat (Mezzo is via Canal Digitaal Satelliet alleen via het familiepakket/entertainmentpakket/toppakket beschikbaar).

Geplaatst:

Ik denk dat we ons als satelliet-kijker gewoon moeten neerleggen bij het feit dat steeds meer zenders wel via de kabel maar niet via de satelliet beschikbaar komen. Met het grote aanbod aan met name Engelse en Duitse zenders is er een ruime voorsprong, maar voor veel Nederlandse themazenders is het gewoon een onhaalbare kaart omdat de kosten voor satellietruimte gewoon te hoog zijn.

Je ziet het al om je heen: "Het Gesprek" is onlangs gestopt en het aantal publieke themakanalen blijft ver achter bij het aantal dat via de kabel beschikbaar is. Ik ben op zich al verheugd dat de 10 regionale zenders gewoon met de schotel te zien zijn.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Hmm, klassiek en jazz hebben toch geen ondertitels nodig? crazy Tenzij er tussendoor ook wel eens interviews te zien zijn of zo. Heb ik eigenlijk geen idee van, heb Mezzo voor het laatst gezien toen TPS nog, wat was het ook alweer, Seca 1 of zo had...

Blijkbaar hebben ze uitgerekend dat het loont om er voor ons lokale reclame tussen te gooien, maar dan zijn ze zich toch echt wel op een niche aan het richten, geloof ik.

Nu ja, je weet maar nooit of het succes heeft!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

Mezzo is nog steeds te kijken via een sleutelbos.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

De uitzendboeren snappen het nog steeds niet.

Ze moeten gewoon een paar sets DVB-ondertitels toevoegen, klaar. Scheelt bergen transponder-ruimte.

Maar ja, dan heb je natuurlijk geen Nederlandstalige reclame, uh-oh!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Hopelijk Mezzo via CDS in IRdeto2 of via de kabel digitaal Belgacom TV

smile Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Geplaatst:

reken maar niet dat er nog kanalen bij komen in irdeto 2. CDs is dat allang mee bezig aan het afbouwen.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
De uitzendboeren snappen het nog steeds niet.

Ze moeten gewoon een paar sets DVB-ondertitels toevoegen, klaar. Scheelt bergen transponder-ruimte.

Maar ja, dan heb je natuurlijk geen Nederlandstalige reclame, uh-oh!

De uitzendboeren snappen het prima. Waarom denk je dat ze Mezzo "in het Nederlands" willen uitzenden?

1. Ze willen graag ons gratis en voor niets van deze zender voorzien.
2. Ze willen er geld mee verdienen.

Met reclame welke op Frankrijk gericht, gaat optie 2 niet lukken. Kortom, ze begrijpen precies waarmee ze bezig zijn.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tfh

Met reclame welke op Frankrijk gericht, gaat optie 2 niet lukken. Kortom, ze begrijpen precies waarmee ze bezig zijn.

Mezzo moest eerst uit het Basispakket omdat deze zender te duur is.
Optie 2 ligt dus het meest voor de hand.
Geplaatst:
Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: tfh

Mezzo moest eerst uit het Basispakket omdat deze zender te duur is.
Optie 2 ligt dus het meest voor de hand.

Dat is dus precies wat ik zeg.. Goed lezen wink
Ik zeg dat optie 2 niet gaat lukken met Franse reclame, dus dat ze daarom een versie met NL reclame gaan maken om meer geld te kunnen verdienen wink

Geplaatst:

Je moet dit niet zo zien dat dit vanuit de providers wordt georganiseerd.

Het is Mezzo die dit organiseert.

Die dachten eerst dat 2 x €5 veel meer was dan 5 x €2.

Ze beginnen nu in de gaten te krijgen dat je beter véél kijkers (betalend en met reclame) kunt hebben dan een paar veel betalende kijkers.

Ps Ik had expres het stukje van de uitzendboeren weggelaten in het citaat en had moeten melden dat ik dat uit het gezichtspunt van Mezzo bedoelde.Ik moet dus niet beter lezen maar beter schrijven.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satcat
Ps Ik had expres het stukje van de uitzendboeren weggelaten in het citaat en had moeten melden dat ik dat uit het gezichtspunt van Mezzo bedoelde.Ik moet dus niet beter lezen maar beter schrijven.

Ach, uiteindelijk begrijpen we elkaar! wink

Geplaatst:

En in Vlaanderen zit Mezzo (fr) toch al in het basispakket , voor mij hoeft er echt geen schreeuwerige nederlandse reclame bij te komen : mezzo staat hier veel op maar er wordt weinig naar " gekeken " maar veel naar geluisterd , soms zelfs met de tv uit . Misschien is het daarom ook moeilijk om er

" kijkcijfers " op te plakken .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen