Ga naar inhoud


Popcorn Hour A100 makkelijk te koppelen aan nslu ?


p1ppo

Aanbevolen berichten


NFS = Network File System . Dit is dus de manier waarop de client met de server communiceert. Of de schijf nu in ext2/ext3/ufs/fat32/ntfs/etc is geformateerd op de server maakt niets uit.

Ik weet niet uit mijn hoofd of de NLSU ook NFS ondersteund met de standaard firmware, zo niet dan zal dat zeker werken met een alternatieve firmware.

Je Windows PC werkt standaard met SMB (Wat ook wel "Samba" wordt genoemd) en de meeste NAS units werken standaard met dit protocol.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: p1ppo
Nfs schijnt nodig te zijn voor het afspelen van hd opnames.
(kan ik dan de files nog via winxp benaderen met explorer)
Dan zal ik nslu moeten unslungen en nfs-utils installeren ?



Ik zou het eerst eens proberen om een HD-opname via Samba af te spelen. Lukt dat niet dan zou ik voor de NFS optie gaan.
Ik heb op het forum ook gelezen, dat er bij de nieuwe firmware ook wat aan de samba instelling wordt gedaan en dat hij dan iets sneller wordt. (Kan alleen niet zosnel de post terugvinden)

There's only two reasons to own a video camera, chase tornados and make sex tapes. And I don't see a cow in no tree, Tommy Lee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nslu is toch al geen snelheidswonder, dus zelfs met nfs zal het allemaal kiele kiele worden met hdtv

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al een tijdje aan het klooien om mappen in Vista (home premium) te kunnen delen met de popcornhour maar kom helaas niet verder dan het delen van media via de mediaplayer en dat is mij veel te betrekkelijk. Kan er iemand mij een eindje op weg helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat dit net zo als bij XP.

Je moet op de Popcorn Hour de SMB server starten en daarna kun je alle gesharde mappen van je desk- / laptop in de PH toevoegen.

Dit gaat overigens alleen als je een interne HDD in de PH hebt geplaatst, maar dat wist je volgens mij ook al.

Kijk ook even op de onderstaande link,

 

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page#How_do_I_add_SMB.2FNFS_shares.3F

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil weer een poging wagen om nfs te installeren op de nslu.

Moet dan unslungen naar disk (ik heb alleen maar unlung firmware erin zitten voor de belangrijke telnet functie.

Bij unslung naar disk wordt de disk opnieuw geformateerd ?

en zal ik mbv beschrijving nick brok opnieuw nfs (utils)

installeren.

Ik weet niet of nslu veel sneller wordt ?

Ik zie dat een aantal forumleden overgestapt zijn naar qnap..

 

 

dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

de nslu2 is snel zat voor zijn prijs en bepaalde applicaties die je wilt draaien.

de nfs installeren op de nslu2 is simpel

de voorwaarde is dan wel een stabiele uNSLUng versie

die erop zetten is heel precies de volgorde aanhouden en de instructies naleven (liever 3 maal lezen dan 1 keer fout maken)

 

er is op dit forum ook een mooie draad daarover te vinden (met howto sling your slug) en wikipedia heeft ook heel wat correcte handleidingen dit te verrichten.

 

sneller wordt de NSLU2 niet maar de mount is met NFS iets sneller dan samba of cifs.

 

een overstap naar QNAP loont zich misschien voor jou, maar dat is wel een dure jongen en of je dan die Popcorn nog wilt is maar helemaal de vraag, omdat de QNAP heel wat andere mooie applicaties gereed houdt voor muziek streamen.

 

cheers

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat als ik een server op de popcornhour wil draaien er een harde schijf in moet maar in mijn geval is de pc toch de server ?

 

citaat: Do I need to install an internal hard disk in order to use Popcorn Hour A-100?

 

1) No, you can stream movies/music/pictures from your PC or NAS (network attached storage).

 

 

Het probleem is dus dat ik niet weet hoe ik Vista moet instellen om als server te laten fungeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Ik ben al een tijdje aan het klooien om mappen in Vista (home premium) te kunnen delen met de popcornhour maar kom helaas niet verder dan het delen van media via de mediaplayer en dat is mij veel te betrekkelijk. Kan er iemand mij een eindje op weg helpen ?


Vergeet niet om iedereen (alle gebruikers in deze lijst) toe te voegen bij "Selecteer personen met wie u wilt delen".

Daarna mag het geen probleem geven

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Dank je het is mij eindelijk gelukt.


Mooi zo... Een klein dingetje waar je net niet aan denkt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...