markie2 Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 Ik had ooit eens een lijstje gevonden waarin stond op welke 2 dagen/uren per jaar de zon vanuit onze positie exact achter de satellieten stond, maar vindt het niet terug. Het was een lijstje waarop je zowat alle TV satellieten kon terugvinden vanuit verschillende steden zoals Amsterdam, Keulen, Brussel enz. Iemand? VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
hvdh Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 Ik denk dat je deze calculator bedoelt. Dit najaar gebeurt het op de dagen rond 11 oktober. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
markie2 Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2008 Het was geen calculator, het waren tabelletjes, een tabel per stad. Maar dit is ook prima hoor, bedankt. VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Maar wat is nu precies het nut van deze informatie? Een zonsverduistering zal het wel niet teweeg brengen maar wat wel?
minplus Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 De LNB kan heet worden en sommige schijnen daar last van te hebben. Zelf nog geen problemen mee gehad al die jaren. Zal wel k*tweer geweest zijn die dagen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
markie2 Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2008 Ook wel handig om het "vrije zicht" van je schotel eens te controleren als de bomen van de buren weer flink gegroeid zijn, of gewoon een hulp om een (nieuwe) locatie voor je schotel te zoeken. En dan maar lekker in de zon kijken , hoe groot is de kans dat je ze ziet VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Het vrije zicht verhaal gaat denk ik niet helemaal op met een schotel met, zoals bij mij, b.v. 4 LNB's. De satelliet valt dan toch iets scheef in de schotel. Ik zal in ieder geval de onderbuurman waarschuwen dat hij op 8 oktober tussen 12.20 uur en 12.30 uur niet buiten op het balkon lekker op de reling gaat leunen om lekker van het zonnetje te genieten, hij loopt dan immers de kans dat er gloeiend heet gesmolten plastic naar beneden drupt op zijn iets minder behaarde schedel Citaat: En dan maar lekker in de zon kijken , hoe groot is de kans dat je ze ziet Ik denk dat als je lang genoeg kijkt je vanzelf zwarte vlekken gaat zien in de zon (misschien wordt alles wel zwart)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen