Pivadebo Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 Wie kan mij een een schema helpen voor aansluiting van een draaibare schotel aan DM 7025(dualtuner), Kathrein UFS 910, Maxplus HTS 2100s+ en een Skystar 2 pc kaart. Ik gebruik de DM en Kati voor het TV kijken en opnemen (voornamelijk op 13,19 en 23E). De maxplus en skystar voor feedhunten op alle satelieten waar feeds op kunnen zitten. Of moet ik er een 2e schotel bijplaatsen bijv. Multytenne of iets dergelijks? Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.
minplus Geplaatst: 19 augustus 2008 Geplaatst: 19 augustus 2008 Als je ze niet allemaal tegelijk gebruiken wilt: gewoon doorlussen. Wil je meer tegelijk: hetzelfde, maar dan bepaalt de eerste in de rij de polarisatie. Met 3 maxxen in serie kan ik met elk van 3 draaien als ik de voorgangers in de rij maar uitzet, als er meer aan staan regelt de eerste ook de draaiing. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Oldfield Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Een creatieve oplossing! Zou dit ook werken met twee Dreamboxen die allebei permanent aan staan? Ik kan het zo snel niet verzinnen, maar zijn er nog andere mogelijkheden om twee tuners aan één rotor te hangen?
minplus Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Twin LNB met 2 kabels, 1 naar elke tuner. De ene tuner bepaalt dan het draaiwerk naar de sats, de andere volgt passief, maar kan nu alle zenders op die zelfde sat pakken. Voor 3 of 4 tuners kun je een quatro LNB nemen met 3 of 4 kabels. Verder zelfde principe. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Oldfield Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Bedankt voor je uitleg, maar ik wil graag dat beide receivers de rotor kunnen besturen. Je eerdere beschrijving maakt dat mogelijk. Weet alleen niet of dat lukt met een DM800, omdat die praktisch gezien altijd aan staan (tenzij je een paar minuten de tijd wilt nemen om te starten - en dat is niet zo'n aantrekkelijk scenario). We zullen het gauw weten, want het weekend verwacht ik mijn tweede dm800 en zal het dan zeker testen.
minplus Geplaatst: 27 augustus 2008 Geplaatst: 27 augustus 2008 Als de eerste aanstaat bij doorlussen kan de 2e alleen maar volgen. Heb om die reden 2 draaibare schotels genomen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Oldfield Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 minplus, helaas heb je gelijk - werkt alleen als de DM800 echt helemaal uit staat, niet echt een optie met een paar minuten tijd om te booten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen