Creatura Geplaatst: 20 augustus 2008 Geplaatst: 20 augustus 2008 Mijn gloednieuwe Abcom 900HD is niet aan de praat je krijgen. Volgens de handleiding moet je bij de eerste keer starten gelijktijdig de I/O en "menu" indrukken, om de video-output te selecteren. Het schermpje licht even op, en wordt daarna zwart, geen beeld. Ik zie geen menu om iets in te stellen. De video-out van de box heb ik geprobeerd met HDMI, scart en CVBS, zonder enig resultaat. Het enige wat werkt is de "Cold Off" door gelijktijdig I/O en "OK" in te toetsen. Dan verschijnt het klokje in beeld. Ook een poging om met een USB-stick andere software er op te zetten werkt voor geen meter, de box reageert nergens op. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Of moet ik het apparaat maar terugsturen? VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0 TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB DreamWavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2
Gast fortean Geplaatst: 20 augustus 2008 Geplaatst: 20 augustus 2008 Klinkt niet best, ik zou even bellen met je leverancier. Wat betreft de USB update: die moet precies zo en niet anders. Gebruik een kleine USB stick [64 Mb, 128 Mb] of maak een partitie aan op een grote, zet daar een VFAT16 filesysteem op (en geen VFAT32 of VFAT12..), zet daar een file op met precies de juiste naam, en bedien de knopjes exact zoals aangegeven: hou de knopjes inderdaad VAST tot USB UPGRADE verschijnt. Maar dit klinkt als een defect.
Gast mama Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 De USB update, direct vanaf een USB stick als USB host, wordt pas vanaf een bepaalde bootloader versie ondersteund (>= 1.3.1). Heb je een oudere versie, dan moet het via de manier zoals in de manual beschreven (met FlashTool en een USB verbinding tussen ontvanger en PC). Zo wie zo moet het volgende gebeuren (ongeacht of USB dan wel niet is aangesloten): Indien je het apparaat aanzet met de standby knop -deze ingedrukt blijven houden- -> paar seconden later moet 'booting' op het display komen te staan -> dan een van de andere knoppen op het apparaat indrukken --> de meeste knoppen zullen een bepaalde boot-functie activeren (USB boot, netwerk boot, etc). Indien je zelfs geen 'booting' in beeld hebt dan lijkt het verdacht veel op een defect (of defecte bootloader).
Creatura Geplaatst: 22 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2008 Origineel bericht van: mama Indien je zelfs geen 'booting' in beeld hebt dan lijkt het verdacht veel op een defect (of defecte bootloader). Dat laatste was het geval. Het apparaat is inmiddels weer terug naar de leverancier. Bedankt voor de reacties. VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0 TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB DreamWavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2
Gast fortean Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Dag, moeders :-) Is er een manier om te bepalen welke versie van de bootloader je hebt? Staat dat ding niet ergens in /dev/mtd(block)? Wie weet het?
Gast mama Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Via Menu - Information - System Information kan je de datum van de bootloader zien (Boot Version), dus geen versie nummer. Voor versie 1.3.1 is de datum 'Jun 26 2008'.
Gast fortean Geplaatst: 23 augustus 2008 Geplaatst: 23 augustus 2008 Dank je. Er moet toch ook een manier zijn om het vanaf de CLI op te vragen, weet iemand hier hoe je dat doet?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen